Otobüs ve midibüs segmentinde Türkiye’nin önde gelen otomotiv şirketlerinden biri olan TEMSA Global, 2014 yılında 104 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi.

TEMSA’nın ev sahipliğinde yapılan İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu’nun 2015 yılı 1. Olağan Toplantısı’nda konuşan Genel Müdür Dinçer Çelik, TEMSA Global’ın her geçen gün piyasada etkisinin arttığını söyledi. 2014 yılında 670 milyon TL ciro yaptıklarını belirten Çelik, Avrupa’da yüzde 4, ABD’de ise yüzde 10 pazar payına yükseldiklerini vurguladı. 2014 yılında 104 milyon TL ihracat yaptıklarını anlatan Çelik, “İhracat oranımız adet bazında yüzde 30 civarında. Şimdiye kadar toplam 64 ülkeye ihracat yaptık. Şuan ise 20 ülkeye satış yapıyoruz.” dedi.

Konuşmasında satış rakamları ve pazar durumuyla ilgili de bilgiler veren Çelik, “2013’te şehir içi taşıma kategorisinde 2 bin 504 araç satılırken, 2014’te pazar yüzde 67 daralarak 816 satış yapıldı. Buna rağmen TEMSA 2013’te yüzde 18 olan pazar payını 2014’te yüzde 37 artırmayı başardı. Midibüste ise 2013’e oranla 2014’te yüzde 13.4’lük bir pazar artışı söz konusu. Bu alanda da yüzde 15 olan pazar payımızı 2014’te yüzde 30’a taşımayı başardık. Turizm ve şehirlerarası otobüs kategorisinde de önceki yıla oranla yüzde 23 pazar daralması söz konusu oldu. 2013’te bin 351 olan satış adedi 2014’te bin 44’e düştü. Buna rağmen biz yüzde 16 olan Pazar payımızı yüzde 25’e çıkarmayı başardık.” diye konuştu.

TEMSA’nın ürünlerde yüzde 55 oranında yerli malı kullandığını kaydeden Çelik, motor ve şanzıman eksikliği giderilmesi halında yüzde 100 yerli üretime geçebileceklerini anlattı. Yüzde 50 oranla, hatasız üretim yaptıklarının altını çizen Çelik, “En iyi araç, en iyi maliyet bizde.” iddiasıyla satış yaptıklarını dile getirdi.

OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE MEKATRONİK MÜHENDİSLERİNE İHTİYAÇ VAR
Otomotiv sektöründe artık elektronik ağırlıklı aksamlar kullanılması nedeniyle makine mühendislerinin yetersiz kaldığına vurgu yapan Dinçer Çelik, bu anlamda mekatronik mühendisliğinin yükselen değer olduğunu ifade etti. 30 sene öncesi fabrikalarda elektrik elekronik mühendisliğinin yeterli olduğunu söyleyen Çelik, “Şuan çalışan alacaksak hemen hemen tamamının teknik liselerden elektrik ve elektronik mezunu olmasını tercih ediyoruz. Üniversite mezunlarından da ağırlıklı olarak mekatronik mühendisi seçiyoruz. Makine mühendislerinin dahi işi zor. Mutlaka onlara da gerek var ancak mekatronik çok daha gerekli çünkü tüm aksamlar elektroniğe kaydı.” ifadelerini kullandı.

TEMSA Global, Adana’daki fabrikalarında Safir şehirlerarası yolcu ve turizm otobüsü, Prestij midibüsleri ile özellikle şehir içi toplu taşımacılık için geliştirilen Avenue otobüsler, Amerika için TS35, TS30 ve Avrupa için Avenue, Tourmalin ve Safari, Midi Coach segmentinde ise MD9 otobüsleri üretiyor.
Öte yandan toplantıya Adana Valisi Mustafa Büyük, oda başkanları ile kamu kurum müdürleri de katıldı.