Digiturk'ün 7 kanalı yayından kaldırmasına tüketici dernekleri tepki gösterdi. Tüketiciyi Koruma Derneği (TÜKODER) Genel Başkanı Haşmet Atahan, karar ile halkın haber alma hakkının önlendiğini vurguladı. Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER) Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu da “Tek taraflı olarak tüketici sözleşmesi, tüketici aleyhine yenilenemez, kanun açık. Burada kanun çiğneniyor. Siyasi nedenlerle tüketiciye sunulan hizmetin aksatılması, hizmetin ayıplı hale geldiğini ortaya koyuyor.” dedi.

Digiturk, Samanyolu TV, Mehtap TV, S Haber (Samanyolu Haber), Bugün TV, Kanaltürk, Yumurcak TV ve Irmak TV kanallarının platformlarından çıkardı. Gerekçe olarak da Ankara Cumhuriyet Savcılığı’nın bir soruşturma ile ilgili olarak kendisine gönderdiği yazıyı gösterdi. Karara tepki gösteren tüketici dernekleri konu ile ilgili olarak Cihan’a yaptıkları açıklamalarda, Digiturk'ün abonelerinin haklarını çiğnendiğini vurguladı. TÜKODER Genel Başkanı Haşmet Atahan, “Ben bir tüketici olarak tek Digiturk’u kullanıyor, haberleri buradan takip ediyor olabilirim. Benim bu kararıma binaen tüm medya kurumlarını takip etme, haber alma hakkım var. Yani sözleşmeden ötürü Digiturk’un böyle bir operasyona gitmesi, kimi kanalları takip etme hakkımı elimden alması anlaşılır değil. Benim veri ve haber alma hakkım engelleniyor. Benim iletişim özgürlüğüm sınırlanıyor, hakkım ihlal ediliyor.” ifadelerini kullandı.

TÜSODER Genel Başkanı Aydın Ağaoğlu ise tüketicinin hayatının siyasetten ibaret olmadığını, ambargo konulan kanallarda takip ettiği spor müsabakalarının ve yapımların bulunduğunu dile getirdi ve ekledi: "Maalesef tüketici bunları takip etmekten mahrum bırakıldı."

Tüketicilerin Digiturk’ün bu eylemine karşı belli tepki ve taleplerde bulunabileceğini anlatan Ağaoğlu, şöyle devam etti:

“Tüketiciler sözleşmede tek taraflı bir eylem yapıldığı için hiçbir cezai bedel ödemeden taahhütlü aboneliklerini bitirebilir. Yine tüketiciler dilerlerse Digiturk firmasına yazılı ihtar göndererek hiçbir neden olmaksızın sunulan hizmetin sınırlanmasından ötürü bedel indirimi talebinde bulunabilirler. Ortada mücbir sebep yokken tüketici sözleşmelerinde süre sonuna kadar tüketici aleyhine oynama yapılamaz. Böyle bir durumda tüketicinin sözleşmeden dönme, eksikliğin giderilmesi, yani çıkarılan kanalların tekrar platforma eklenmesi veya bedel indirimi talebinde bulunma hakkı vardır. Firma buna direndiği takdirde Digiturk aboneleri bedel indirimi talebini Tüketici Hakem Heyetleri’ne sunup, bu yönde karar talep edebilirler. Tek taraflı olarak tüketici sözleşmesi, tüketici aleyhine yenilenemez, kanun açık. Burada kanun çiğneniyor. Siyasi nedenlerle tüketiciye sunulan hizmetin aksatılması, hizmetin ayıplı hale geldiğini ortaya koyuyor. Bu noktada Tüketici Kanunu açık açık tüketicinin taahhütlü olsa dahi aboneliği bitirebileceğini, bununla ilgili bedel ödeme mecburiyeti olmadığını belirtir. Lütfen abonelik sözleşmesi okusunlar. Böyle keyfi bir tutum kabul edilemez."