Tüketiciler Birliği Genel Başkan Yardımcısı Mahmut Şahin, Tüketici Haftası'nı bankalar ve elektrik dağıtım şirketlerine armağan ettiklerini belirterek, “Tüketicilerin özellikle bankalara karşı kazanımları tamamen gitti. Bankalar 25 kalemde tüketiciden her yıl yüzde 25 zam yaparak masraf bedeli alabilecek.” dedi.

Başkan Yardımcısı Mahmut Şahin, düzenlediği basın toplantısında, bu yıl ki Dünya Tüketiciler Günü'nü kutlamadıklarını belirterek, son yıllarda tüketicilerin bin bir emekle kabul ettirdiği, yargı kararlarıyla tescil ettirdiği bütün kazanımların yeni yasanın kasıtlı olarak yanlış yorumlanmasıyla çöpe atıldığını dile getirdi. Şahin, yarışta öne geçen ve bankaların haksız ücretlerine 'dur' diyen tüketicilerin yeniden bu hakları aramada başa döndüğünü söyledi.

Yaşananlarla ilgili sürecin tüketici aleyhine gelişmesinde en vahim olanın tüketiciyi korumakla görevli genel müdür tarafından yapıldığını ifade eden Şahin, şu bilgileri verdi; “Tüketici hakem heyeti başkanı, raportörleri bir yerde toplanarak banka avukatları tarafından tabiri caizse beyinleri yıkandı. Yeni yarışın kazanını da burada açıklandı. Hakem heyetlerinde geçen yıl yaklaşık 850 bin dosya görüşüldü ve bunun yüzde 85’i bankacılık işlemleriyle ilgiliydi. Tüketici lehine verilen kararlarda aynı oranda idi. Bakanlığın yorumuna göre Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’nun (BDDK) yönetmeliğinden sonraki sözleşmelerde artık tüketici lehine karar verilmeyecek. 3 Ekim 2014 tarihinden önceki dönemle ilgili tüketici bankalardan masraflarla ilgili ödemelerini alacak. Ancak 3 Ekim 2014 tarihinden sonraki süreçte bankaların aldığı masrafları tüketici alamayacak. Bankalar, hizmetleriyle ilgili 25 kalemde masraf alabilme yetkisine sahip oldu. Üstelik yüzde 25 zam yapma hakları da yasal olarak sağlandı.”

Mahmut Şahin, tüketici aleyhine olan düzenleme ile ilgili Danıştay’a itiraz başvurusu yaptıklarını ve buradan çıkacak sonucu beklediklerini ifade ederek, “Cep telefonları üzerinden dolandırıcılık faaliyetleri devam ediyor. Reklam ve tanıtım tacizleri edepsiz bir şekilde sürdürülüyor. Garanti sonrasında fahiş yedek parça ve onarım hizmetleri aynen devam ediyor. Abonelik hizmetlerinde keyfi uygulamalar devam ediyor. Yaygın uygulama alanı olan GSM, Telekom, TTNet’in sabit telefonu zorunlu kılan zorbalığı, yüksek hız vaadi ancak düşük kalite hizmet vermesiyle tüketici aleyhine sorunlar artarak devam etmektedir. Varsa yoksa bankalar ön planda tutulmaktadır.” diye konuştu.