Ekonomi Bakanlığı Serbest Bölgeler ve Yurtdışı Hizmetler Genel Müdürü Uğur Öztürk, Türk dizilerinin yaklaşık 75 ülkede 400 milyon izleyiciye ulaştığını söyledi. Dizi satışlarından elde edilen gelirin 200 milyon dolara yaklaştığını belirten Öztürk, “Her sezon yaklaşık 50-70 yeni dizi yayına giriyor. Türk dizileri Orta Doğu’dan Balkanlar’a, Afrika’dan Orta Asya ve Uzak Doğuya kadar 3 kıtada gösterilmekte. Dizilerimizin senaryo ve çekim kalitesi ile oyuncularının ustalığı pek çok ülkede takdirle karşılanmakta.” dedi.

Adana Ticaret Odası’nın (ATO) Sheraton Otel’de düzenlendiği ‘Dünyada ve Türkiye’de Hizmet Sektörünün Yeri Ve Çukurova’nın Potansiyeli Çalıştayı’na konuşmacı olarak katılan Öztürk, film ve televizyon sektörünün ülke ekonomisindeki payını artırdığını kaydetti.

Amerikan Film Derneği’nin raporuna göre, 2014 yılında dünya çapında vizyona giren filmlerin gişe hasılatının 2013 yılına oranla yüzde 1 artarak 36,4 milyar dolara ulaştığını açıklayan Öztürk, söz konusu hasılatın 10,4 milyar doları, 2013 yılına nazaran yüzde 5 oranındaki düşüşle ABD ile Kanada’da elde ettiğini vurguladı. Diğer ülkelerde elde edilen hasılatın tutarının 2013 yılına nazaran yüzde 4 oranındaki artışla 26 milyar dolar olarak gerçekleştiğini ifade eden Öztürk, Asya-Pasifik Bölgesi’nin gişe hasılatı bakımından 12,4 milyar dolar ile yüzde 12 oranında gelişme kaydettiğini anlatı.

Avrupa-Orta Doğu ve Afrika Bölgesi’ndeki hasılatın ise İngiltere ve Almanya’daki gerileme neticesinde yüzde 3 oranında azalarak 10,6 milyar dolar düzeyinde kaldığını aktaran Öztürk, “Bu rapora göre ülkemiz, 2014 yılında elde edilen 300 milyon dolarlık hasılat ile bir önceki yıla nazaran bir sıra ilerleyerek 15. sırada yer almıştır. 2 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaştığı öngörülen sektörde son yıllarda gerçekleştirilen dünya standartlarındaki yapımlar ve yönetmelerimizin, oyuncularımızın ve filmlerimizin aldığı uluslararası ödüller, bu başarıların en önemli göstergelerini oluşturmaktadır. Bu çerçevede, destek programımız kapsamında film ve dizi sektörüne rapor, yurt dışı tanıtım ve pazara giriş, organizasyon, arama motoru, ticaret ve alım heyetleri desteklerinin yanı sıra ‘Türk malı’ imajının filmler aracılığıyla güçlendirilmesine yönelik reklam desteği sağlıyoruz.” diye konuştu.

Sektörde yer alan kuruluşlarının değerlendirmelerine göre yazılım ihracatının 2013 yılında 690 milyon dolar, 2014 yılında ise 1 milyar dolar seviyesine ulaştığını bildiren Öztürk, şöyle devam etti: “Ülkemiz son yıllarda bilgisayar oyunu alanında da iddiasını ortaya koymaktadır. Dünya bilgisayar oyun pazarı 110 milyar dolar seviyesinde olduğu ve son dönemde yıllık olarak yaklaşık yüzde 20’lik bir büyüme hızına sahip olduğu bilinmektedir. Dünyada aktif olarak 1 milyar oyuncunun mevcut olduğu tahmin edilmekte. Bu sayı sektörün büyüklüğünün ve potansiyelinin görülmesi açısından önemlidir. 2023 yılı için hedefimiz ise yazılım ihracatımızı 10 milyar dolara çıkarmaktır. Oyun şirketlerimizin geliştirdiği mobil oyunların ve uygulamaların yurt dışında pazarlanmasını sağlamak üzere şirketlerimize bilgisayar oyunu ve bilgisayar uygulaması destekleri sunulmaktadır. Bu doğrultuda bilişim şirketlerimiz yıllık 1,1 milyon dolar, işbirliği kuruluşlarımız ve teknokentlerimiz ise 2,1 milyon dolar tutarında destekten yararlanabilecek.”