Almanya'da ISM 2015 Uluslararası Şekerleme ve Bisküvi Fuarı Köln Fuar Merkezi’nde başladı. Piyasadaki durgunluk Türk firmalarının hızını kesemedi ve 45'incisi düzenlenen fuarda Türk firmaları adeta gövde gösterisi yaptı. Geçen yıl Türkiye’den 78 firmayla temsil edilen Türk şekerleme sektörü bu yıl fuara sadece Türkiye’den 80 firma ile katılıyor. Almanya’nın 223, İtalya’nın 146 firma ile katıldığı fuarda Türkiye, firma sayısı bakımından altıncı oldu.

65 ülkeden 1500’ün üzerinde firmanın katıldığı fuarın açılışını Alman Gıda ve Tarım Bakanı Christian Schmidt ve Köln Büyükşehir Belediye Başkanı Jürgen Roters yaptı. Şekerli mamüller sektöründe en yeni ürünlerin sergilendiği fuar bugün de açık.

İİB’NİN LOKUM, BAKLAVA, KAHVE TANITIM STANTLARINDA KUYRUK

Türkiye’den gelen firmaların resmi organizasyonunu İstanbul İhracatçılar Birliği (İİB) yaptı. Türk firmalarının yanı sıra İİB’nin en yeni ürünleriyle Türk lokumu, Türk kahvesi, Türk şekeri, baklava ve dondurmayı ücretsiz şekilde tanıtıp ikram ettiği stantlar büyük ilgi gördü. Fuarı değerlendiren İİB Yönetim Kurulu Üyesi Erhan Soytürk, "Katılımcı firma sayımızda artış var. Şekerleme, çikolata, lokum, bisküvi, fındık gibi alanlarda üretim yapan firmalarımız burada.” dedi.

Şekerleme ürünlerinin Türkiye’nin ihracatındaki payının 2.7 milyar dolar civarında olduğunu kaydeden Soytürk, bunun yaklaşık yüzde 25’ini Avrupa’ya gerçekleştirildiğini belirtti.

2015 SEKTÖR İÇİN ÇOK ÇETİN GEÇEBİLİR

Arap dünyasındaki karışıklıklar nedeniyle bölgeye olan satışlarda durgunluk yaşandığını bildiren Soytürk, “Buna karşılık Afrika pazarında artış var. Ortadoğu pazarı durgun. Türk firmaları yine de umutlu. Belki bu yıl Euro paritesinden dolayı çok çetin geçebilir, ama iyi olacağını umuyoruz” diye konuştu.

Avrupa’ya ürün satarken fiyatların yükseleceğine dikkat çeken Soytürk, “Euro/Dolar paritesi 1.40’tan 1.10’lara düşmesi ister istemez çok olumsuz etkileyecek. Şu anda da tüm müşteriler, paritenin düşmesiyle fiyat indirimine gitmek istiyorlar. Biz buna şimdilik cevap vermedik, ama mecburen cevap vermeye çalışacağız. Kar marjı zaten düşüktü, daha da düşecek.” açıklamasını yaptı.

Durgunluğun hem iç hem dış piyasada olduğunu söyleyen Soytürk “Bundan çıkışın yolu yine Afrika gibi yeni pazarlarda. Türk firmalarında ürün çeşitlemesi de her yıl yüzde 5 ile 10 arasında artıyor. Türk firmaları her yıl kendilerini geliştirerek daha çeşitli, kaliteli yeni ürünler sunuyor. Artık kaliteyi tutturup markalaştılar, Avrupa’daki firmalar bizden korkuyor.” dedi.