Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nun Turkcell'in ''Bizbize Kamu Her Yöne 1200'' tarifesinde yaptığı değişiklikle ilgili aldığı kararda, tarifenin eski hükümleri ile uygulanmasını, değişiklik nedeniyle fazladan alınan bedellerin 2 ay içinde tüketiciye iadesine hükmedildiğini bildirdi. Kaya, yaptığı yazılı açıklamada, Turkcell'in, kamu personeline yönelik olarak düzenlediği ''Bizbize Kamu Her Yöne 1200'' tarifesi ile abone topladığını ve daha sonra tarife hükümlerinde tek taraflı değişikliğe giderek birçok tüketicinin mağdur olmasına yol açtığını ileri sürdü. Başlangıçta 35 lira karşılığında her yöne bin 200 dakika görüşme hakkı verilirken, Ekim ayında tek taraflı ve tüketici aleyhine yapılan değişiklikle şebeke içi, sabit ve diğer operatörler yönüne aramaların 500'er dakika ile sınırlandırıldığını ifade eden Kaya, aylık ücretin ise 45 liraya çıkarıldığını ifade etti. Toplam görüşme süresinin bin 500 dakikaya çıkarılmasının müjde olarak verilmesine karşılık, 500'er dakika sınırlaması nedeniyle birçok tüketicinin yüksek faturalar ödemek zorunda bırakıldığını belirten Kaya, şunları kaydetti: ''Tüketiciler Birliği, yapılan değişikliğin tüketici aleyhine oluşu nedeniyle gündem oluşturmuş, olayı yargıya taşımıştır. Oluşan yoğun tepkiler sonucu, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTİK) tarife değişikliğini incelemeye almış ve bir karara varmıştır. BTİK'in aldığı kararda, tarifede keyfi değişikliklerin ahde vefa ve sözleşmeye bağlılık ilkelerine aykırı olduğu belirtilerek, tarifenin eski hükümleri ile uygulanmasını, değişiklik nedeniyle fazladan alınan bedellerin 2 ay içinde tüketiciye iadesine hükmedilmiştir. BTİK aldığı karar ile tüketicinin mağduriyetini engellemiş, GSM sektöründe tarife oyunlarının önünü kesmiş oldu. Tüketiciler olarak GSM sektörünün başıboş olmadığını görmemiz nedeni ile güvenimiz artmıştır. Tüketiciler Ekim ayından itibaren düzenlenen faturalarını inceleyip, bedel iadelerini takip etmelidir. Ancak tarife hükümleri ile oynamak sadece Turkcell uygulaması olmayıp, AVEA'nın 'Her Yöne Sınırsız 55 lira'' tarifesindeki benzer uygulamaları nedeniyle BTİK'den benzer yaptırım beklenmektedir.'' DİĞER ABONELERİN ALDIĞI KARARLAR DA VAR! Haber 7'ye Turkcell'in söz konusu tarifleri ile ilgili çok sayıda mail geldi. Abonelerin her yöne sınırsız 1200 dakikalık haklarının 500'er dakika olarak Turkcell tarafından sınırlandırılması büyük tepki çekti. Turkcell değişikliği BTİk'in talebiyle yaptıklarını açıklamıştı. BTİK ise Turkcell'in sözleşmeden kaynaklanan haklarını kötüye kullanmasını cezalandırarak aboneden aldığı paranın iadesini istedi. Turkcell abonesi M.Ç. yine tarafımıza yolladığı mailde 362 TL 'lik faturasının karar sonrası 90 TL2ye indiği bilgisini de iletti... Haber 7 okurlarından bizlere ulaşan diğer bilgilendirme amaçlı e-postada da, BTİK'ten benzer bir karar aldığını ve Turkcell aleyhine yaptığı başvuruda abonenin haklı bulunduğunu yazdı. Konuyla ilgili tarafımıza gönderilen BTİK metninde şu karar yer alıyordu: Sayın İlgili, "BizBize Kamu Her Yöne 1200" tarifesine ilişkin olarak Kurumumuza yapılmış şikayetler incelenmiş olup, 'BizBize Kamu Her Yöne 1200' tarife seçeneğinin 01.01.2011 tarihine kadar sürdürüleceği bilgilendirmesinin gerek kamuoyuna gerekse Kurumumuza yapılması nedeniyle işletmeci tarafından haklı bir nedene dayanmaksızın ahde vefa ve sözleşmeye bağlılık kurallarının gereklerine aykırı olarak, tarife seçeneğinde aboneyi mağdur eden değişikliklerin yapılamayacağına, bu kapsamda; - 21.04.2009 tarih ve RTE/81135 sayılı yazı ile Kurumumuza bildirilen, ilgili basın ve yayın organlarında Turkcell tarafından uygulamaya konulması taahhüt edilen şart ve koşullar ile "BizBize Kamu Her Yöne 1200" tarife seçeneğinin sunulabilmesi için gerekli işlemlerin Turkcell tarafından 1 ay içinde yapılması, - 21.04.2009 tarih ve RTE/81135 sayılı yazı ile Kurumumuza bildirilen "BizBize Kamu Her Yöne 1200" tarife seçeneğinde tüketici aleyhine herhangi bir değişikliğin 01.01.2011 tarihine kadar yapılmaması ve - 21.04.2009 tarih ve RTE/81135 sayılı yazı ile Kurumumuza bildirilen "BizBize Kamu Her Yöne 1200" tarife seçeneğinde yapılan değişiklik neticesinde abonelerden tahsil edilen fazla tutarlara ilişkin oluşan tüm tüketici mağduriyetlerinin giderilmesi için mahsuplaşma ve/veya iade dahil gerekli işlemlerin 2 ay içerisinde Turkcell tarafından yapılması, yapılan işlemler hakkında tüketicilerin ve Kurumumuzun bilgilendirilmesine Karar verilmiştir. Bilgilerinizi rica ederiz. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Basın ve Tüketiciler ile İlişkiler Müşavirliği