2023 için konulan 10 milyar dolar şekerleme ihracatı hedefi için yeni bir tema belirlendi. Buna göre Türkiye ‘Şeker Ülkesi- Delightland’ olarak tanıtılacak.
Yeni tema Şekerli Mamuller Tanıtım Grubu tarafından Dubai’de dünyaya tanıtıldı.

Lokum, şekerleme, çikolata ve kahve ürünlerini Delightland bünyesinde topladıklarını belirten grubun başkanı Hidayet Kadiroğlu, öğretim üyelerine ve ihracatçılara danışmalarının ardından temayı belirlediklerini anlattı. Kadiroğlu şunları kaydetti:

“Bu temayı bir stratejiyle dünyaya tanıtacağız. Bu stratejiye dayanarak 2015’te ilk olarak Güney Amerika’ya gideceğiz. Toplamda 40 ülkede fuara gideceğiz. Ayrıca Türkiye’nin lezzet haritasını ortaya koyuyoruz. Dünyaya Türkiye’nin ‘Lezzet Ülkesi’ olduğunu anlatma gayretinde olacağız. Şu an konuyla ilgili olarak bir de reklam filmine odaklanıyoruz.”

Kadiroğlu, film için ünlü bir oyuncuyla da anlaşmaya yakın olduklarını belirtti.



İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Zekeriya Mete'nin de yer aldığı tanıtım etkinliğinde sektöre değinen Kadiroğlu, 2014’te önemli yatırımların yapıldığını, 2015’in ise atılım senesi olacağını dile getirdi.

2023 için konulan 10 milyar dolar hedefini önemli gördüklerine işaret eden Kadiroğlu, “Sektör geçen sene 2,7 milyar dolar ihracat yaptı. Bu seviyeden 10 milyar dolara varabilmek için her sene yüzde 20 büyümeliyiz. O zaman 2023'te dünya şekerleme sıralamasında ilk 10 içerisine girebiliriz. ifadelerini kullandı.