Türkiye’de e-ticaret platformlarının adedi 11 bin seviyelerinde.

On binlerce lirayı bulan şube ve dükkan yatırımları, bu platformlara yönelimi arttırıyor.

Ideasoft’un e-ticaret yazılımı sunduğu 5 bini aşkın firmadan yararlanarak yaptığı araştırmaya göre KOBİ’lerin yüzde 75’i hem şube ve dükkandan hem online ortamdan ürün satıyor. Bu KOBİ’lerin yüzde 18’i için online ortam, şube ve dükkana göre karlı. AIanda elde edilen başarıda dikey e-ticaret olarak ifade edilen tek başına düğün ürünleri, mücevher gibi alanlara odaklanılması rol oynuyor.
Ideasoft Genel Müdürü Seyhun Özkara, Türkiye’de son senelerde büyüyen e-ticaret sektörünün KOBİ’ler için önemli imkanlar sunduğuna işaret ederek, “2015 başlarında yaptığımız KOBİ e-ticaret araştırmasında e-ticaret yapan KOBİ’lerin 2014’e göre yüzde 30 büyüdüğünün ortaya çıkması da bunu net biçimde teyit ediyor. KOBİ’ler için gelecek e-ticarette diyoruz ve 10 senelik deneyimimizle akıllı e-ticaret yazılımları üretiyoruz. Bu sayede 2-5 bin lira fiyatlarla şirketler, kolaylıkla e-ticaret platformu elde ediyor. Bu makul bütçeler, on binlerce lirayı bulan şube, dükkan yatırımları yanında çok daha ufak bir maliyet.” diyor.