Kurulduğu günden itibaren hızla büyüyen ve piyasa değeri 50 milyar dolara ulaşan araç paylaşım sistemi Uber'e dünyanın her yerinde olduğu gibi Brezilya'da da taksicilerin tepkisi büyük oldu. Uber kullanımının yaygınlaşması, ülkenin metropol şehri Sao Paulo'da taksiciler tarafından protesto edildi.

Artan protestolar ve Uber sürücülerinin zaman zaman şiddete maruz kalması yetkilileri harekete geçirdi. Konuya çift yönlü çözüm arayan resmi otoriteler, 'Siyah Taksi' isimli bir proje geliştirdi. Uber'e alternatif olarak uygulama üzerinden online müşteri kabul eden bir taksi konsepti geliştiren belediye, proje kapsamında 5 bin taksi şoförüne lisans vereceğini duyurdu.

Uber sürücülerini ve taşıma hizmeti veren sivil araçları kayıt altına alarak haksız rekabetin önüne geçmek isteyen belediyenin sunduğu proje Uber’den veto yedi. Şirket, yayınladığı bildiride ‘Uber’in bir taksi işletmesi olmadığını, araç sahipleriyle ulaşım ihtiyacı olan bireyleri buluşturan dijital bir platform olduğunu vurgulayarak, oluşturulan programa sıcak bakmadıklarını ve ülkedeki faaliyetlerine olduğu gibi devam edeceklerini’ ifade etti.

Siyah Taksi projesine göre yeni kurulacak taksi filosuna katılmak isteyen sürücüler, 35 yıllık lisans için 20-30 bin Amerikan Doları arasında değişen bir bedel ödemek zorunda. Projeyi kısmen destekleyen, ancak Uber'in anayasaya aykırı olduğunu belirten taksiciler, sorunlarının kesin çözümü için uygulamanın tamamen yasaklanması gerektiğini savunuyor.

Akıllı telefonlarda bulunan Uber uygulaması, kullanıcılara 'alternatif taksi' olanağı sağlıyor. 2009 yılında San Francisco'da ortaya çıkan Uber, kullanıcıların rağbet etmesi ve yatırımlarla birlikte tüm dünyada kullanılmaya başlandı. Dünyanın birçok şehrinde alternatif taksi ve lüks araç kiralama servisi olarak bilinen Uber, temmuz ayından beri Türkiye'de de hizmet veriyor.