İstanbul Büyükşehir Belediyesi Spor AŞ tarafından Vodafone’un isim sponsorluğunda “Türkiye Aşkına Şehitler Anısına” temasıyla düzenlenen Vodafone 38. İstanbul Maratonu gerçekleşti.

Vodafone'dan yapılan açıklamaya göre, 42,195 kilometrelik Maraton, 15 kilometre, 10 kilometre koşuları ve “Kahramanlar Koşusu” olmak üzere 4 ana kategoride tamamlanan Vodafone 38. İstanbul Maratonu'na 120 ülkeden 30 bine yakın sporcu katıldı. Yüz binlerce İstanbullu da “Kahramanlar Koşusu” ile Asya'dan Avrupa'ya geçti. Maraton kapsamında 100’e yakın şehit yakını ve gazi koşucu da 93 metrelik Türk bayrağıyla köprüyü geçti.

Vodafone, maratonda, çipli koşucuların akıllı telefonlardan takip edilmesini mümkün kılan VMaraton mobil uygulamasıyla hizmet verdi.

Açıklamda görüşlerine yer verilen Vodafone Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Colman Deegan, Türkiye'nin ikinci en büyük uluslararası doğrudan yatırımı olduklarını belirterek, "10 yıldır faaliyet gösterdiğimiz bu pazara güven ve bağlılığımız sürüyor. Türkiye’nin dijital geleceğine öncülük etme hedefiyle yatırımlarımıza aynı hız ve kararlılıkla devam ediyoruz. Bu yıl beşinci kez ismimizi verdiğimiz Vodafone İstanbul Maratonu da Türkiye pazarına olan bağlılığımızın göstergelerinden birini oluşturuyor. Dünyanın dört bir yanından binlerce sporcunun katılımıyla ‘Türkiye Aşkına Şehitler Anısına’ koşulan maratona bu yıl da destek vermekten gurur ve mutluluk duyduk. Vodafone İstanbul Maratonu’nu dünyanın en büyük 7 maratonundan biri yapmayı hedefliyoruz. Bu hedefle, iletişim gücümüzü ve global bilgi birikimimizi kullanarak bir yandan yarışın kalitesini bir yandan da maratona ilişkin farkındalığı ve izlenirliği artırmaya devam edeceğiz." ifadelerini kullandı.