GSM operatörü Vodafone Türkiye’nin 2009’da hayata geçirdiği Vodafone Çiftçi Kulübü programı 5 ülkeye örnek oldu. Türkiye’de 1,2 milyon çiftçiye ulaşan program, Hindistan, Gana, Kenya ve Tanzanya’da da kullanımda. Üreticiye ürünlerini satabilecekleri sanal ortam ve mobil finans servisleri sunan Vodafone Çiftçi Kulübü, Yeni Zelanda’da devreye girecek çiftçi programına da ilham verecek.



Türkiye’de ve dünyada bireylerden kurumlara herkes için dijital dönüşümü hedeflediklerini belirten Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt, şunları ifade etti:

“Vodafone Türkiye olarak, ekonomimiz için stratejik önem taşıyan tarım sektöründe dijitalleşmeye önem veriyoruz. Bu doğrultuda çiftçilerimizin iş süreçlerini dönüştürerek dijital geleceğe hazırlanmalarına yardımcı olmak amacıyla Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanımız Mehdi Eker’in himayesinde geliştirdiğimiz Vodafone Çiftçi Kulübü programımızla ayrıcalıklı tarife ve kampanyalardan kırsal alanda su kullanımı ve tarımsal verimlilik hakkında bilinçlendirme çalışmalarına kadar uzanan geniş bir çözüm ve hizmet yelpazesi sunuyoruz. Çiftçiler, değişen hava koşullarını gerçek zamanlı öğrenip hasadını koruyabiliyor ve aracılara gerek kalmadan hasadını internet üzerinden Türkiye’nin dört bir yanındaki alıcılarla buluşturabiliyor. Vodafone Türkiye bünyesinde geliştirdiğimiz ve ‘tarımda Türk reçetesi’ olarak adlandırdığımız bu başarılı programın dünyaya örnek gösterilmesinden ve 5 Vodafone ülkesinde daha kullanılacak olmasından mutluluk duyuyoruz. Programımızır Türkiye’de olduğu gibi, bu ülkelerde de çiftçilerin dijital dönüşümüne önemli katkı sağlayacağına inanıyoruz. Dünyanın en ileri genişbant teknolojileriyle Türkiye’de ve dünyada herkese daha iyi bir gelecek için ilham vermeyi sürdüreceğiz.”



ERMENEKLİ ÇİFTÇİLERE BİTKİ EĞİTİMİ

Öte yandan Vodafone Çiftçi Kulübü kapsamında son olarak Ermenek'te yaşanan maden faciasının ardından bölgede istihdamı ve geliri arttırma adına Ermenek Vodafone Tarım Akademisi projesi hayata geçirildi. Proje ile fidan, seracılık ve bölgede çokça bulunan tıbbi ve aromatik bitkiler konularında toplam 120 saatlik eğitimi tamamlayan çiftçiler, mobil iletişim olanaklarından yararlanarak, ürünlerini satma olanağı buluyor.