Ege Bölgesi Sanayi Odası (EBSO) Yönetim Kurulu Başkanı Ender Yorgancılar, İzmir-Ankara uçuşlarında ciddi sıkıntılar yaşadıklarını belirterek, Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil’e sitem etti. Yorgancılar, 35 dakika olan İzmir-İstanbul’un yerde bekleme süresi, havada bekleme süresi, inip uçağın park yeri beklemesi ayrı olmak üzere uçuş süresinin 60-75 dakikaya çıkmasından şikayet etti.

Genel Müdür Kotil, EBSO Meclisi ekim ayı toplantısına katıldı. Kotil’in sunumundan önce kürsüye çıkan Yorgancılar, THY’nin başarılarını anlattıktan sonra eleştirilerini sıraladı. İzmir’in bir fuarlar ve ticaret şehri olduğu kadar bir turizm şehri de olduğunu belirterek, “Bir ihracat merkezidir ve ülkemizin batıya dönük yüzüdür ancak aktarmalı uçuşlara sahibiz. Türkiye’nin üçüncü büyük şehriyiz ve çok sık olarak Ankara ile temas içerisindeyiz ancak Anadolu Jet’e mahkum ediliyoruz.” dedi. İzmir’in bunu haketmediğini, THY gibi bir markanın da İzmir’i bu açıdan ihmal etmesinden büyük üzüntü duyduğunu dile getiren Yorgancılar, şöyle devam etti: “Özellikle de EXPO sürecimizde bu sıkıntıyı çok ciddi hissetmiştik. Bugün İstanbul’a üçüncü havalimanı ihtiyacı doğuyorsa bu artık İstanbul’un yetemediğinin de kabul edilmesi demektir. 2016 için Almanya, Fransa ve İtalya’ya direkt uçuşların THY’nin programında olduğu duyumunu almakla birlikte, artan talepler karşısında bazı yurtdışı uçuşların bunca zamandır İzmir’den yapılmamasını anlamakta zorlanıyoruz. Böylelikle hem İstanbul rahatlatılacak hem de İzmir değerlendirilecekti ancak yapılmadı ve ne oldu biliyor musunuz? İzmir-İstanbul uçuş mesafesi 35 dakikayken yerde bekleme süresi ayrı, havada bekleme süresi, inip uçağın park yeri beklemesi ayrı olmak üzere uçuş süresi 60-75 dakikaya çıktı. Rötarları da saymıyorum bile. Diğer yandan şunu da gerçekten merak ediyoruz, bu kadar bekleme süresinin THY’ye maliyeti nedir?”

‘ANADOLU JET UÇUŞLARINDA CİDDİ SIKINTILAR YAŞIYORUZ’

Yaşadıkları maddi ve manevi kayıplardan dolayı birçok kez Temel Kotil’den destek rica ettiğini aktaran EBSO Başkanı Yorgancılar, Anadolu Jet uçuşlarındaki sıkıntılara dikkat çekti. Girişimlerine rağmen bu konuda bir sonuca ulaşamadıklarını kaydederek, “Anadolu Jet ile yapılan uçuşlarda THY kalitesini bulmak mümkün değilken gidiş ve dönüş saatlerinde de ciddi sıkıntılar yaşıyoruz. Üyelerimizden de benzer sıkıntıları aldığımız için bu hususta yazılı girişimlerimiz de oldu ancak bir sonuca ulaşamadık. Sefer saatlerinin daha kısa aralıklarla tayin edilmesi, özellikle sabah ve akşam saatlerindeki uçuş seferlerinin saat başlarına denk getirilmesiyle daha rahat seyahat imkanlarının sağlanması hususlarını tekrar arz etmek isterim.” diye konuştu.

‘YILLARDIR TALEPLERİMİZİ ISRARLA TEKRARLIYORUZ’

Ender Yorgancılar, yaşadıkları sıkıntıları 2008 yılından beri defalarca dile getirdiklerini, ilgili makamlara da bizzat ilettiklerini söyledi. Başbakan Ahmet Davutoğlu’na da geçen ocak ayında konuyla ilgili bir dosya sunduklarını belirterek, “Basına verdiğimiz demeçlerde de konuyu sürekli gündeme getiriyoruz. Biz yıllardır taleplerimizi ısrarla tekrarlıyoruz. Çok açıkça ifade etmek isterim ki artık gerçekleşeceğine olan inancımız kalmamıştır ancak üyelerimizden yoğun bir şikayet aldığımız için de sorumluluğumun gereği olarak bir kez daha size iletmeyi borç biliyorum.” dedi.