Türkiye’nin dünya ikinciliğini hedeflediği zeytinyağı sektöründe Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK), 2015 yılı tanıtım atağına Hindistan’dan başlıyor. Komitenin 2015 yılındaki ilk durağı, 22-24 Ocak 2015 arasında Mumbai şehrinde düzenlenecek olan Food Hospitality World Fuarı olacak. ZZTK, Hindistan’ın zeytinyağı ithalatından yüzde 25 pay almayı hedefliyor.

Geçen yıl uluslararası altı tane gıda fuarında Türk zeytin ve zeytinyağını tanıtan ZZTK, 2015 yılının ilk altı ayında da aynı sayıda uluslararası fuara katılmaya hazırlanıyor. 1 milyarı aşkın nüfusu ile Çin’den sonra dünyanın en kalabalık ikinci ülkesi olan Hindistan, ZZTK’nin yeni hedef pazarları arasında yer aldı. Prina yağı talebinin yaygın olduğu Hindistan’da, son yıllarda sızma zeytinyağının da artış gösterdiğini ifade eden ZZTK Başkanı M.Kadri Gündeş, “Hindistan, zeytinyağı için yeni ve büyük bir pazar. 2013-14 sezonunda 10 bin ton zeytinyağı ithalatları var. Her yıl yüzde 50-60 civarında zeytinyağı tüketimleri artıyor. Bizim ihracatımız ise sadece 151 ton. Bu pazara önce ve doğru giriş yapan avantajlı olacak. Türkiye, 2023 yılında 650 bin ton zeytinyağı üretmeyi hedefliyor. Söz konusu üretimi katma değere dönüştürmek için Hindistan, yeni bir pazar potansiyeline sahip. Biz Hindistan pazarında büyük oyuncu olmak istiyoruz. İlk etapta Hindistan’ın zeytinyağı ithalatının yüzde 25’ini hedefliyoruz.” dedi.

HEDEF PAZARLARA İHRACAT ARTIYOR

ZZTK’nin geçen yıllarda hedef pazar olarak belirlediği ülkelerde yaptığı tanıtımlar sayesinde o ülkelere zeytin ve zeytinyağı ihracatının ortalamanın üzerinde arttığını kaydeden Gündeş, şöyle devam etti: “Japonya, Çin ve Irak başta olmak üzere tanıtım çalışmalarında yoğunlaştığımız, ilk kıvılcımı yaktığımız pazarlarda Türkiye’nin sofralık zeytin ve zeytinyağı ihracatı artış gösterdi. O ülkelerdeki gıda fuarlarına ZZTK ilk katıldığı yıllarda tek Türk temsilcisi olurken sonraki yıllarda çok sayıda Türk firması, o fuarlara katılmaya ve ihracat bağlantıları yapmaya başladı. Hindistan pazarında da benzer bir sürecin yaşanmasını bekliyoruz.”

Mumbai ile İzmir’in kardeş şehir olduğunu, İzmir’e karşı bir sempati dyulduğunu vurgulayan Gündeş, Mumbai Ticaret Müşavirliği aracılığıyla fuar süresince ciddi ithalatçı firmalarla ikili görüşmeler düzenlediklerini, Food Hospitality World Fuarı’nın verimli geçeceğini ve Hindistan’ın öncelikli pazarları arasına gireceğini sözlerine ekledi.