Zeytin ve zeytinyağı sektörü, 2023 yılında 650 bin ton zeytinyağı ve 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin üretimine ulaşmayı hedefliyor. Söz konusu üretimin katma değere dönüşmesi için güçlü ihracat kadar güçlü bir iç piyasa da gerekiyor. Bu hedef doğrultusunda sektör, Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) öncülüğünde güç birliği yaptı. Hazırlanan kamu spotuna RTÜK’ten onay alındı.

Türkiye, zeytinyağı üretici ülkeleri arasında kişi başına en az zeytinyağı iç talebi olan ülke konumunda. Türkiye'de 1,8 kg. seviyesindeki zeytinyağı talebini 5 kg. seviyesine çıkarmak isteyen sektör, ZZTK öncülüğünde kamu spotu hazırlamak üzere çalışmalara başladı. Söz konusu kamu spotunun çekimleri sivil toplum kuruluşlarının, odaların, borsaların ve sektörde faaliyet gösteren firmaların destek ve katkılarıyla geçen ocak ayında tamamlanmıştı. Kamu spotu ile Türkiye'de zeytinyağı talebini arttırmayı amaçladıklarını belirten Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Renklidağ, "2023 yılında 650 bin ton zeytinyağı ve 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin üretimine ulaşacağız. Bu üretimin katma değere dönüşmesi için güçlü ihracat kadar güçlü bir iç piyasaya ihtiyaç var. ZZTK’nin koordinasyonuyla hazırlatılan kamu spotu ile ülke içi tüketimi arttırmayı hedefliyoruz. Aldığımız onayla sektörümüzün gücüne güç katmayı amaçlamaktayız." dedi.

KAMU SPOTU 230 TV ve 93 RADYO KANALINDA YAYIMLANACAK

2009 yılında iç talebi arttırmak için tanıtım filmleri hazırladıklarını hatırlatan ZZTK Başkanı M.Kadri Gündeş ise kamu spotu için de 2014 Haziran ayından beri Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı Eğitim Yayım ve Yayınlar Dairesi Başkanlığı ve RTÜK ile çalışma yürüttüklerini aktardı. RTÜK tarafından çıkarılan tavsiye kararı ile spotun ulusal kanallarda ücretsiz yayımlandığını kaydeden Gündeş, “Aldığımız RTÜK onayıyla yayımlanacak olan ZZTK kamu spotu, Türk zeytininin ve zeytinyağının bilinirliğine ve tüketiminin artmasına büyük katkı sağlayacak." şeklinde konuştu. Bu kamu spotunun, Türksat uydularından yayın yapmakta olan Türk kanalları aracılığıyla Avrupa, Kuzey Afrika, Arap Yarımadası, Ortadoğu ve Çin'in batısında yer alan ülkelerde de seyredileceğini, bu sayede Türk zeytin ve zeytinyağının dış tanıtımına da önemli katkılar sağlayacağını dile getirdi.