Elbistan ilçesinde geçtiğimiz yıl 3 bin 597 kişi Tüketici Hakları Hakem Heyeti'ne müracaat ederek, aldığı ürün ve hizmetlerden şikayetçi oldu.

İlçe Nüfus Müdürü Mustafa Gören, yaptığı açıklamada, 2013 yılı içerisinde aldığı ürün veya hizmetten memnun kalmayan 3 bin 597 kişinin tüketici hakları hakem heyetine başvurarak şikayette bulunduğunu söyledi.

Yapılan müracaatlarda en fazla şikayetin bankacılık konusunda olduğunu belirten Gören, şunları söyledi: "3 bin 330 kişi kredi kartı aidatı veya kredi çekilmesi sırasında alınan dosya masraflarının geri iade edilmesi için müracaatta bulundu. Yapılan şikayetlerden 2 bin 504 dosya tüketici lehine sonuçlandı. 351 dosya ise tüketici aleyhine, 742 dosyanın ise 2014 yılına devretmiştir."

Elbistan'da tüketici bilincinin her geçen gün arttığını dile getiren Gören, yıl içerisinde bilinçli tüketici oluşturmak için özellikle okul çağındaki insanları bilinçlendirmek amacıyla eğitim programları düzenlemeyi düşündüklerini sözlerine ekledi.