Kulabaş, AA muhabirine yaptığı açıklamada, insanların ekran alışkanlığının hızla değiştiğini, özellikle akıllı telefonlarla geçirilen sürenin arttığını belirtti.

Geçen yıl 30 ülkede yapılan bir araştırmaya göre, Türkiye'de hem akıllı telefon, hem tablet, hem de bilgisayar sahibi insanların günde 111 dakikasını televizyonda, 132 dakikasını akıllı telefonda, 39 dakikasını da tablette geçirdiklerinin tespit edildiğini ifade eden Kulabaş, şöyle devam etti:

"Artık sadece televizyon izleyen kalmadı. Eskiden ikinci ekran olan akıllı telefon günümüzde en önemli ekran haline geldi. Buna rağmen şirketler, akıllı telefonlar üzerinden yapılan reklam kampanyalarında televizyona göre gerilerde. Önümüzdeki yıllarda şirketlerin mobil ve dijital pazarlamaya daha fazla kaynak aktaracağını bekliyoruz."

Turkcell olarak etkili bir reklam mecrası olarak gördükleri mobil pazara uzun yıllardan beri yatırım yaptıklarına işaret eden Kulabaş, 35 milyona yakın müşteriye, 11 milyona yakın da izinli veri tabanına ulaştıklarını vurguladı.

İlgili kişiye, doğru içeriğin ulaştırılmasıyla ilgili çalışmalarının bulunduğunu, on binlerce şirketin de bundan faydalandığını dile getiren Kulabaş, Turkcell sayesinde Türkiye'nin mobil pazarlamada ABD ile anıldığını aktardı.

Akıllı telefonların aslında yeni bilgisayarlar olduğuna dikkati çeken Kulabaş, "Bilgisayarda yapılan çoğu iş artık akıllı telefonda yapılıyor. Kurumlarda da bu dönüşümün yaşanması gerekiyor. Kurumların, her çalışanına mobil internet vermesi lazım" dedi.

- "Türkiye'de 1,6 milyon makine konuşuyor"

Kaynakların ve varlıkların etkin kullanılması ve iyi yönetilmesi için de çaba gösterdiklerini belirten Kulabaş, jeneratörden sayaca, depodan araçlara, hatta dondurma ve aşı dolabına kadar birçok cihazın cep telefonlarından veya tabletlerden anlık olarak izlenebildiğini aktardı.

Geliştirdikleri teknolojilerle konuşma ihtiyacı duyan her makinenin konuşabileceğine dikkati çeken Kulabaş, şöyle konuştu:

"Türkiye'de 1,6 milyon makinemiz konuşuyor. Yani 1,6 milyon abonemiz makine. Bunlardan bir kısmı araba, bir kısmı sera, bir kısmı da tatlı su kuyusu. Mesela, süt kamyonu sütün ekşiyebileceğini, derin dondurucu dondurmanın eridiği uyarısını gönderebiliyor. Enerjide kayıp ve kaçağın önlenmesi için de bu teknoloji çok önemli. Makinelerin konuşmasıyla Türkiye'de geçen yıl 2 milyar liralık tasarruf sağlandı."

Bu konuda diğer operatörlerin de hizmet vermeye çalıştığını ifade eden Kulabaş, her 3 aboneden 2'sinin Turkcell abonesi olduğuna dikkati çekti.

Türkiye'de 700 milyona yakın alet ve makinenin konuşabileceğini vurgulayan Kulabaş, şunları kaydetti:

"Gelecekte kimilerine göre dünyada 50, kimilerine göre ise 80 milyar makine konuşacak. Türkiye'de sadece kamu araçları konuşsa, İstanbul'un yakıt tüketimi kadar tasarruf sağlanabilir. Büyükşehir belediyelerinin altyapısı konuşsa her yıl Sapanca Gölü kadar suyu kurtarabiliriz. Turkcell olarak bu dönüşümün olabildiğince hızlı olması için çalışıyoruz."