Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Nisan ayı dönem toplantısının birinci oturumu gerçekleştirildi. Büyükşehir Belediyesi Başkanvekili Osman Toprak başkanlığında Çetin Emeç Toplantı Salonu’nda yapılan toplantıda, 56 madde görüşüldü.
Ayrıca, toplantıda, Meclis 1 ve 2 Başkan Vekilliği, Meclis Divan Katipliği, Encümen Üye Seçimi, Plan Bütçe Komisyonu, İmar Bayındırlık Komisyonu, Ulaşım Komisyonu, Eğitim Kültür ve Spor Komisyonu, Çevre ve Sağlık Komisyonu, Tarife Komisyonu, Hukuk ve Estetik Komisyonu Seçimi yapıldı. Birinci Başkan Vekilliği’ne Osman Toprak, ikinci Başkan Vekilliği’ne Mehmet Durdu Yetkinşekerci seçildi.
Toprak, gündem maddelerinin görüşülmesinin ardından yaptığı açıklamada, basından çıkan Gaziantep logosuyla alakalı haberlere ilişkin, çalışmanın sadece logoyla alakalı olmadığını, bir markalaşma çalışması olduğunu söyledi.
Çalışmanın geniş kapsamlı olduğunu anlatan Toprak, Biz bu logonun çalışmasıyla alakalı tanıtımımızı 8 Şubat 2016 tarihinde hem basınımıza hem de Gaziantep’in tüm STK’larının davetli olduğu bir lansmanda tanıtmıştık. Demek ki yeterince yapamamışız. Aslında ben buradaki hadisenin iyi niyetli bir eleştiri olmadığını düşünüyorum. Çünkü hakikaten çok kapsamlı bir çalışma ve bunu yapan firma dünya çapında Oscar Ödülü almış filmlerin ve Türkiye’nin dünya çapında tanıtımını yapan I mean It firması tarafından yapılmış olduğunu özellikle belirtmek istiyorum” dedi.
“SADECE LOGO ÇALIŞMASI DEĞİL”
Proje kapsamında 23 maddelik çok geniş kapsamlı bir çalışma yapıldığına söyleyen Toprak, başlıkları tek tek okuyarak, bu konudaki üzüntüsünü dile getirdi. “Biz Gaziantep olarak marka şehir olmayı arzu ediyorsak, markalaşmayı istiyorsak dünya çapında çalışmaların yapılması gerekliydi ve çok geçikmiş bir çalışmaydı” diyen Toprak, "Bu sadece bir logo çalışması değil, oldukça kapsamlı bir çalışma. Ben firmanın sahibi olan şahsada üzüntümü belirtmek istiyorum. Çünkü şahıs aslen Gaziantepli, çok büyük projelerin altına imza atmış ve bizim ödemiş olduğumuz rakamlarla hiç iş yapmayacak bir firmayken Gaziantep logosu olması nedeniyle sadece gidiş geliş ve sanatçı masrafları almış ki Gaziantep’in tanıtımında ‘benimde bu çorbada bir tuzum olsun’ mantığıyla yapmış olduğu çalışma maalesef başta Gaziantep’te başlamak üzere Türkiye kamuoyunda olumsuz bir şekilde yansıtılmaya çalışılmıştır. Ama Gaziantep logosu hiçbir şekilde herhalde bu kadar tanıtılamazdı. Bu manada da bir katkısı olmuş diye düşünüyorum” diye konuştu.