Türkiye’deki İmam Hatip okulları arası Arapça Yarışmalarının Türkiye ve Uluslararası Finalleri gerçekleştirildi. İmam Hatipli öğrencilerin farklı dallardaki Arapça performansları büyük alkış aldı. Şiir, metin canlandırma, hat, bilgi ve münazara kategorilerinde gerçekleştirilen yarışmada, birinciler umre seyahati kazandı.
Millî Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü’nce düzenlenen, Akademi Lisan ve İlmi Araştırmalar Derneği’nin destekleriyle “Arapça Öğretimini Geliştirme Projeleri” kapsamında yürütülen Türkiye’deki İmam Hatip okulları arası Arapça Yarışmalarının Türkiye ve Uluslararası Finalleri tamamlandı.Kızılcahamam’da bu yıl yedincisi düzenlenen Arapça Yarışmalarına Türkiye genelinde 81 ilden 938 İmam Hatip Lisesi, 917 İmam Hatip Ortaokulu, 4 Uluslararası İmam Hatip Lisesi ile 14 Arapça Proje Okulu başvurdu.
Elemelerine yaklaşık 25 bin öğrencinin katıldığı yarışmalarda öğrenciler, liseler arasında Arapça bilgi, şiir okuma, metin canlandırma; İmam Hatip ortaokullarında Arapça şiir, hikâye canlandırma ve çocuk şarkıları kategorilerinde ter dökerken, Arapça Hat/Kaligrafi yarışmasında ise 103 eser yarıştı. İl ve bölge elemelerini geçerek finallere katılan 400’ü aşkın öğrenci Kızılcahamam Swiss International Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen Türkiye finallerinde birinci olmak için yarıştılar.
Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile Ankara Merkez İmam Hatip Lisesi Öğrencileri ve Mezunları Vakfı’nın (MİHVAK) ev sahipliği yaptığı Arapça Yarışmalarına Önder İmam Hatip Lisesi Mezunları Derneği’nin yanı sıra Türkiye Diyanet Vakfı da destek verdi. Türkiye’nin önde gelen 30’u aşkın akademisyenin jüriliğini yaptığı 7’nci Arapça Yarışmaları’na Kuveyt, Katar, Suudi Arabistan, Cezayir, Ürdün ve Filistin’den akademisyenler, sivil toplum kuruluşları ve dil uzmanları da katıldı.
ÖĞRENCİLER YETENEKLERİYLE HERKESİN TAKDİRİNİ KAZANDI
Yarışmaların ilk gününde İmam Hatip Ortaokulu öğrencilerinin gösterisi vardı. Muhteşem performansları finallere damga vuran öğrenciler şiir okuma, metin canlandırma ve çocuk şarkıları kategorilerindeki gösterileriyle izleyenlerden büyük alkış aldılar. Şiirde Manisa Merkez Şehzadeler İmam Hatip ortaokulu, metin canlandırmada İzmit Evliya Çelebi İmam Hatip Ortaokulu, çocuk şarkılarında ise Bursa Osman Gazi Ali Osman Sönmez İmam Hatip Ortaokulu öğrencileri birinci oldu.
3 gün süren yarışmaların son iki günü ise İmam Hatip Lisesi öğrencilerinin gösterilerine ve heyecanlarına sahne oldu. Arapça diline hâkimiyetleriyle takdir gören öğrencilerin final kapışmasında şiir dalında Uşak Ulubey Ümmü Baykan Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencisi Neşe Nur Demir hem Türkiye hem de Uluslararası finallerin birincisi oldu. Metin canlandırma kategorisinde Konya Mevlana Uluslararası Anadolu İmam hatip Lisesi, bilgi yarışması kategorisinde Antalya Aksu Anadolu İmam hatip Lisesi, Münazara yarışmalarında İzmit Mehmet Akif Ersoy Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi, hat yarışmalarında ise İstanbul Sultangazi Anadolu İmam Hatip Lisesi öğrencileri şampiyon oldu.
Öğrencilerin Arapça bilgilerini artırmak hedefiyle 7 yıldır bu yarışmaları düzenlediklerini belirten Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürü Nazif Yılmaz, yarışmanın 25 bin öğrencinin dillerini geliştirmesi için bir fırsat olduğunu dile getirdi. Arapçanın Kur’an-ı Kerim’in ve Müslümanların ortak dili olması nedeniyle yayılmasına gayret ettiklerini söyleyen Yılmaz, her yıl çok sayıda Arap turistin Türkiye’yi ziyaret ettiğini, bu nedenle de Arapçaya ilginin arttığını vurguladı.
“NE YAZIK Kİ BU YARIŞMALAR YETERİNCE İLGİ GÖRMÜYOR”
Yarışmaların Tertip Kurulu Başkanı Prof. Dr. Ahmet Ağırakça, 7 yıldır düzenlenmesine rağmen yarışmaların yeterince sahiplenilmeyişine sitem etti. İslam medeniyetinin temelinin Arapça olduğunu hatırlatan Ağırakça, ’’Gönül isterdi ki devletin ve siyasetin en üst temsilcileri burada olsun. Ne yazık ki bu yarışmalar yeterince ilgi görmüyor. Bu dil, asırlardır Arap olan olmayan bütün Müslüman ilim adamlarının kullandığı bir dil olmuştur. Her milletin bir anadili vardır İslam ümmetinin ise Arap’ıyla, Türk’üyle, Pakistanlı’sıyla ve dünyanın öbür milletlerine mensup bütün Müslümanların dili Arapçadır. Yarışmalar yeterince ilgi görmese de bu dili kıyamete kadar yaşatmak biz İmam Hatip Liselilerin boynunun borcudur’’ dedi.
22 Arap ülkesinden 450 milyona yakın bir nüfusun konuştuğu Arapça, Kur’an-ı Kerim’in dili olması sebebiyle tüm İslam dünyası için de büyük bir öneme sahip. Önemi her geçen gün artan bu dile dikkat çekmek isteyen Arapça yarışmaları, Arapçayı daha etkin kullanan, kendilerini yazılı ve sözlü olarak ifade edebilen, sosyal, kültürel ve iktisadi ilişkileri geliştirebilecek gençlerin yetiştirilmesine öncülük ediyor.