Akbank’ın, ilk üç aylık konsolide net karı 785 milyon TL oldu.

Akbank açıklamasına göre, Akbank, 2015’in ilk çeyreğinde Türkiye ekonomisine toplam 174 milyar TL kredi desteği sağladı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, yurtdışı piyasalardaki çeşitli belirsizlikler, Türkiye'deki kur ve faizlerdeki dalgalanmalar ve bankacılık sektöründeki düşen büyüme hızına rağmen geçen yıl sonuna kıyasla bankanın aktiflerini yaklaşık yüzde 7 büyüterek 233 milyar TL’nin üstüne çıkardıklarını belirtti.

 Aynı dönemde, nakdi ve gayrinakdi kredilerle ekonominin büyümesine sağladıkları desteği yaklaşık 174 milyar TL’ye yükselttiklerini ifade eden Binbaşgil,  Akbank’ın 2015 yılının ilk çeyreğinde 1 milyar 18 milyon TL brüt kar elde ettiğini bildirdi.

Binbaşgil, brüt karın üzerinden 233 milyon TL vergi karşılığı ayıran bankanın konsolide net karının 785 milyon TL olduğunu aktardı.

Türkiye’nin ihracata dayalı bir büyüme modelini benimsediğini anımsatan Binbaşgil, ihracata dayalı bir büyüme modelinin Türkiye’yi daha da ileri taşıyacağına, çok daha sağlıklı ve sürdürülebilir bir büyümeyi destekleyeceğine inandıklarını dile getirdi.

Binbaşgil, bu modelin merkezinde ise firmaların bulunduğuna dikkati çekerek, bu sebepten dolayı KOBİ’ler dahil tüm tüzel müşterilerin gelişimine ayrı bir önem verdiklerini anlattı.

 Akbank olarak Türkiye'nin ihracata dayalı büyüme modelini destekleyecek politikalar ürettiklerinin altını çizen Binbaşgil, reel sektöre sağladıkları desteği, yaklaşık 100 milyar TL’sinin nakdi kredi olmak üzere toplamda yaklaşık 133 milyar TL’ye çıkardıklarını kaydetti.

Binbaşgil, Akbank’ın avantajlı koşullarla tüketicilere destek olmayı sürdürdüğünü de vurgulayarak, yılın ilk çeyreğinde tüketici kredileri ve kredi kartlarıyla sağladıkları finansman desteğinin 41 milyar TL’nin üstüne çıktığını belirtti.

-"Sektördeki en düşük takipteki kredi oranlarından birine sahibiz"

Akbank’ın büyümesini sağlıklı şekilde sürdürdüğünü vurgulayan Binbaşgil, Banka'nın 1. çeyrek sonu itibarıyla takipteki kredi oranının yüzde 1,7 seviyesinde bulunduğunu ifade etti.

Binbaşgil, sektördeki en düşük takipteki kredi oranlarından birine sahip olduklarını bildirdi.

 Takipteki kredi karşılıklarına da değinen Binbaşgil, Akbank’ın genel kredi karşılıkları da dikkate alındığında takipteki kredilere yaklaşık yüzde 186 oranında karşılık ayırdığının altını çizdi.

Tasarruf bilincini tabana yaymaya yönelik çalışmalarının bankanın mevduatına olumlu yansımasından memnuniyet duyduklarını aktaran Binbaşgil, toplam mevduatlarının yaklaşık yüzde 6 artışla 130 milyar TL’ye ulaştığını dile getirdi.

Binbaşgil, Mart 2015 sendikasyonuyla uluslararası piyasalardaki hareketliliğe rağmen maliyetleri düşürmeyi başardıklarını belirterek, "Ocak ve Mart’ta 500’er milyon dolar tutarında iki eurobond ihracı gerçekleştirdik. Şubat’ta ise nominal 407,3 milyon TL tutarında, Türkiye’nin ilk ipotek teminatlı menkul kıymet ihracını tamamladık. Mart ayında da yaklaşık 1,2 milyar dolarlık sendikasyon kredisi aldık. Başarılı yurtdışı borçlanma işlemleriyle ekonomimize uygun maliyetlerle kaynak sağlamaya devam ettik" ifadelerini kullandı.

Bankacılığın geleceğinin mobil uygulamalardan geçtiğini ve Akbank’ı geleceğe hazırladıklarını vurgulayan Binbaşgil, Akbank olarak mobil teknolojilere ve IT’ye her sene yıllık ortalama 120 milyon dolar civarında yatırım yaptıklarını bildirdi.

Binbaşgil, yaptıkları yatırımların karşılığını da gördüklerini dile getirerek,  2014 yılı başından bu yana direkt kanalları tercih eden müşterilerin yüzde 120 artışla 1,5 milyona yükseldiğini ifade etti.

 Akbank'ın "Direkt Mobil"de, geçen yıl Barselona'da gerçekleştirilen Mobil Dünya Kongresi'nde "Dünyanın En İyi Akıllı Telefon Uygulaması" olarak seçildiğini anımsatan Binbaşgil, bu ödülü kazanan ilk ve tek Türk bankası olduklarını vurguladı.

-"Üst üste 4. kez Türkiye’nin en değerli banka markası olduk"

Akbank’ın başarılarının 2015’te de farklı platformlarda ödüllerle takdir görmeyi sürdürdüğünü anlatan Binbaşgil, şunları kaydetti:

"Brand Finance tarafından gerçekleştirilen 'Dünyanın En Değerli 500 Banka Markası-2015' araştırmasında üst üste 4. kez ‘Türkiye'nin En Değerli Banka Markası’ olduk. Ayrıca dünyanın en değerli banka markalarının bulunduğu sıralamada 81. sırada yer alarak önemli bir başarıya da imza attık. Hesaplanan marka değerimizi de yaklaşık yüzde 27 artışla 2,5 milyar doların üstüne çıkardık. Bunun yanında, Global Finance Akbank’ı bir kez daha 'Türkiye’nin En İyi Bankası' seçti. Akbank ayrıca aynı yayının gerçekleştirdiği 'Dünyanın En İyi Hazine ve Nakit Yönetimi 2015' araştırmasında 'Türkiye'nin En İyi Nakit Yönetimi Bankası' seçildi"

Akbank’ın, hisse senedi analistlerinin yatırım tavsiyelerinde Türk bankaları arasında öne çıktığını ifade eden Binbaşgil, bu durumun yatırımcıların Akbank’ın başarılı performansı ile büyüme potansiyeline olan inancının önemli bir yansıması olduğunu aktardı.

Binbaşgil, Banka'nın başarılarının arkasında "Kalıcı Liderlik" vizyonuna kenetlenmiş Akbanklıların yer aldığını belirterek, "Başta çalışanlarımız olmak üzere bizlere destek olan ve güvenen tüm müşterilerimize ve hissedarlarımıza teşekkür ediyorum" ifadesini kullandı.