Çocuklar için üretilen gıda maddeleri içinde sağlıksız olanların sayısı hiç de az değil. Tüketicileri koruma aktivistleri bu ürünlerin içinde sadece bisküvi, müsli gibi gıda maddelerinin değil, yoğurt gibi en sağlıklı olması beklenen ürünlerin bile bulunduğuna dikkat çekiyor.

Foodwatch isimli tüketicileri koruma kuruluşu ise bu ürünler için çekilen reklamların oynadığı role dikkat çekiyor. Kuruluş Berlin’de 281 ürünü incelemiş ve 2007 yılında çocuk sağlığını tehdit eden ürünlerin reklamlarıyla ilgili olarak varılan uzlaşmanın geniş ölçüde çiğnendiğini tespit etmiş. Buna göre sağlıksız ürünlerin yüzde 90’ının hâlâ reklamı yapılıyor.

2007 yılında çok sayıda gıda üreticisi bir AB inisiyatifinin önayak olması neticesinde çocuklara yönelik pazarlamaya belli kurallar getirilmesine olumlu bakmıştı. Foodwatch’a göre bu uzlaşma sonrasında ancak belli beslenme değeri kriterlerini yerine getiren gıdalar 12 yaşın altındaki çocuklar için reklam yoluyla tanıtılabilecekti.

Dünya Sağlık Örgütü’nün (WHO) taleplerini göz önünde bulunduran Foodwatch, Almanya’da reklamı yapılan tüm ürünlerin yüzde 90’ının çocuklara uygun olmadığını ileri sürüyor. Bu kriterleri 252 üründen sadece 29’u yerine getirmiş.

Gıda sanayii ise araştırmayı genel hava oluşturma amaçlı ve gayri ciddi ilan ederek etkisini düşürmeye çalışıyor. Gıda Hukuku ve Gıda Bilgisi Birliği (BLL) Foodwatch’ı sert dille eleştirdi. BLL Beşkanı Christoh Minhoff, "Foodwatch, güvenli ve kalite açısından yüksek değere sahip gıdaları sadece tavsiye niteliği taşıyan ve yükümlü kılmayan yönergelerden yola çıkarak karalıyor. Bu yönergeler de birkaç ay önce yayınlandı ve şeffaf olmayan yöntemlerle belirlendi." dedi.

Foodwatch ise Alman Obezite Cemiyeti, Alman Diyabet Cemiyeti ve diabetesDE adlı kuruluşla birlikte sonuçları göz önünde bulundurarak kanuni bir düzenleme istedi. Kuruluşlar, Federal Sağlık Bakanı Hermann Gröhe ve Federal Tarım ve Beslenme Bakanı Christian Schmidt’ten sadece WHO kriterlerini yerine getiren gıda maddeleri için çocuklara yönelik pazarlamaya izin verilmesi için girişimde bulunmalarını istedi. Alman Diyabet Cemiyeti Başkanı Dietrich Garlich’e göre çocuk gıda maddesi olarak tanıtılan ürünlerin çoğu şekerli yiyecek olmaktan ileri gitmiyor.

Şayet bir kanun ile bu pazarlama sınırlandırılmazsa çocuklarda görülen beslenme bozukluğu dalgasını durdurmak mümkün olmayacak.