İSTANBUL (AA) - Avea, 2014 yılında 4 milyar 312 milyon TL ile bugüne kadarki en başarılı gelirine imza attı. Şirketin ara bağlantı etkisi hariç gelir büyüme oranı yüzde 17’ye ulaştı. 

Avea'nın 2014 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre, Avea, pazarda servis gelirlerini ve servis gelir pazar payını yıllık bazda en çok artıran operatör oldu. 2014 son çeyrekte yüzde 20 servis gelir büyümesi ile 1,6 puan servis gelir pazar payı kazandı.

Avea, 2014’de müşteri sayısını yaklaşık 1,8 milyon artırarak son 6 yılın en yüksek müşteri artışı ile toplamda 16,3 milyona yükseltti. Faturalı müşteri sayısının geçen yıla kıyasla yüzde 19 artmasıyla faturalı müşterilerin Avea’daki payı ise yüzde 48 oldu.

Bir başka önemli gelişme de faturasız pazarda yaşandı. Türkiye GSM sektöründe faturasız pazar 2014 yılında yüzde 3 küçülürken, Avea yüzde 7 büyüyerek 8,5 milyon faturasız müşteri adedine ulaştı. Numara taşımada ise Avea, 2014 yılında numara taşımayla 1,3 milyon net müşteri kazandı.

Şirket, 2014 yılında geçen yıla oranla data gelirlerini en çok artıran operatör oldu. Yüzde 74’lük artışla ilk kez 1 milyar TL sınırını aştı ve toplam 1 milyar 8 milyon TL’lik veri geliri elde etti. Avea akıllı cihaz penetrasyon oranı da geçen yıla kıyasla 15 puan artışla yüzde 52’ye ulaştı. Böylece Avea, akıllı cihazlardaki liderliğini 14. çeyreğe taşıdı.

Avea, müşterilerine en iyi müşteri deneyimini yaşatmak için hizmet ve servislerini geliştirmek amacıyla, 2014 yılında da yatırımlarına hız kesmeden devam etti. Şirket, 2014 yılında yatırımlarına 783 milyon TL daha ekleyerek son 5 yılda 3,5 milyar TL’nin üzerinde yatırım yaptı.

Avea, 2014 yılı gelirlerini geçen yıla oranla yüzde 12 artırarak 4 milyar 312 milyon TL ile bugüne kadarki en yüksek gelirine imza attı. Şirketin, ara bağlantı etkisi hariç gelir büyüme oranı yüzde 17’ye, yıldan yıla gelir artış oranı ise son çeyrekte yüzde 22’ye ulaştı.

 

- "Gelir yüzde 12, EBITDA yüzde 19 arttı"

 

Açıklamada görüşlerine yer verilen Avea Üst Yöneticisi (CEO) Erkan Akdemir, alınan bu sonuçlarla 2014 yılının Avea tarihindeki en başarılı yıl olduğunu ve rekabetin gürültüsüne ortak olmadan, Türkiye’deki yatırım iklimine ve müşterilerinin beklentilerine odaklandıklarını belirtti.

Akdemir, bunun karşılığını da finansal sonuçlar ile alırken, sektörün çehresini değiştirdiklerini, verimlilik ve istikrar odaklı yatırım anlayışı doğrultusunda yaptıkları yatırımlar, sundukları teklifler ve teknoloji üreten bir şirket olma konusunda gösterdikleri kararlılıkla, 2014 yılında Avea tarihinin en başarılı sonuçlarına imza attıklarını anlattı.

İstikrar ve verimliliğe odaklı stratejiyle pazar payını en fazla artıran operatör olduklarını belirten Akdemir, "Elde ettiğimiz sonuçlar, bireysel ve kurumsal alanda kesintisiz büyümemizi sağlayan ekosistemimizin ve müşterilerimizin bize duyduğu güvenin bir sonucudur. Avea en hızlı internet, en uygun paket ve tekliflere ek olarak yeni nesil teknolojilere yaptığı yatırımlarla iletişimde özgür dönemin yaratıcısı oldu. Geleceğe yön veren mobil veri alanında ve akıllı cihazlarda gösterdiğimiz hızlı büyüme, Avea’nın yalnızca bugünü değil, geleceği de sahiplendiğinin bir göstergesi. Müşterilerimizin akıllı cihazlar ve giyilebilir teknolojiler etrafında şekillenen mobil yaşam tarzından daha fazla keyif almaları için, sunduğumuz zengin cihaz ve tarife seçenekleriyle tüketicilerin öncelikli tercihi olmaya devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.

2014’ün yıllardır süren aralıksız çalışmalarının en üst düzeyde karşılığını aldıkları yıl olduğunu belirten Akdemir, yıl sonu itibariyle gelirlerini önceki yıla göre yüzde 12’lik artışla 4 milyar 312 milyon TL’ye çıkardıklarını, ara bağlantı etkisi hariç büyüme oranının yüzde 17’ye ulaştığını aktardı.

Akdemir, 2014 yılında EBITDA rakamının da yüzde 19 artışla 696 milyona ulaştığını vurgulayarak, Avea olarak yıllardır çift haneli rakamlarla sürdürdükleri büyüme performansına ilişkin şunları kaydetti:

"Türkiye’nin en yenilikçi GSM operatörü olarak faaliyet gösterdiğimiz her alanda en iyi müşteri deneyimini yaşatmayı hedefliyoruz. 2014 yılında elde ettiğimiz çarpıcı sonuçların temelinde, en iyi müşteri deneyimini sunma hedefiyle yaptığımız yatırımların büyük payı var. Bu da müşteri ilgisi ve müşteri sadakati olarak bize geri dönüyor. 2014 yılı boyunca müşteri sayısını yüzde 12 artırarak toplam 16,3 milyon müşteriye ulaştık. 2014 yılı boyunca toplam 1,8 milyon net müşteri kazanarak 2015 yılını 16,3 milyon müşteriyle karşıladık. 2013 yılında 366 dakika olan kişi başı kullanım süresi ise yüzde 11 artışla 2014’te 406 dakikaya çıktı. 2014 yılında mobil EBITDA marjının yüzde 16’ya çıkmasıyla 2011’den bu yana EBITDA marjında yıldan yıla elde ettiğimiz kademeli artışı sürdürdük. Mobilde gösterdiğimiz yüksek performansı önümüzdeki yıllarda da devam ettireceğiz."

Yaptıkları bu büyük yatırımın iletişime ve iletişime dayalı hizmetlere sağladığı faydanın yanı sıra Türkiye’nin daha üretken bir toplum olmasına katkıda bulunduğunu vurgulayan Akdemir, "Avea olarak Türkiye’de bireylerin ve kurumların gerçek potansiyelini ortaya çıkaran, insanları sevdiklerine ve sevdikleri şeylere yakınlaştıran ürün ve hizmetler sunuyoruz. Türkiye’deki hizmet ağımızı yaygınlaştırarak toplum genelinde fırsat eşitliğinin sağlanması için çalışıyoruz" görüşlerini aktardı.