HATAY (AA) - Hatay İl Sağlık Müdürü Ümit Mutlu Tiryaki, Hatay 112 Acil Komuta Merkezine gelen çağrıların yüzde 95'inin asılsız olduğunu belirterek, "112 Acil Çağrı Hattı’nın gereksiz meşgul edilmesi zaman ve iş gücü kaybına yol açtığı gibi, gerçek acil vakalara ulaşmakta sorun yaşanmakta olup, gerçek ihtiyacı olan vakalara zamanında müdahale gecikmektedir." ifadelerini kullandı.

Tiryaki, yaptığı yazılı açıklamada, ülkede acil sağlık hizmetlerinin en uç noktalara ulaştığını belirtti.

Günün 24 saatinde ücretsiz olarak 112 Acil Çağrı Hattı'nın aranması halinde hastanın en kısa sürede ve en uygun şekilde tedavisinin yapılabileceği bir merkeze ulaştırıldığını kaydeden Ümit Mutlu Tiryaki, şu ifadeleri kullandı:

"Komuta Kontrol Merkezimize ulaşan şu ana kadar 80 bin olaya müdahale edildi. Sağlık hizmetlerinin ulaşılabilirliğinin ve kalitesinin artırılmasına yönelik çalışmalarımız kapsamında, acil sağlık hizmetlerinin sunumunda '112 Acil Çağrı Hattının Gereksiz Aranmasının Önlenmesi ve Trafikte Ambulansın Geçiş Önceliğine Özen Gösterilmesi' amacıyla hedeflenen toplumsal farkındalığın artırılması için Bakanlığımızca başlatılan '112 Acil Sağlık Hizmetleri Yaşama Yol Ver' kampanyası kentimizde de devam ediyor. Ancak, 112 Acil Çağrı Hattı'na yapılan çağrıların yüzde 95'i asılsız çıkıyor. 112 Acil Çağrı Hattı'nın gereksiz meşgul edilmesi zaman ve iş gücü kaybına yol açtığı gibi, gerçek acil vakalara ulaşmakta sorun yaşanmakta olup, gerçek ihtiyacı olan vakalara zamanında müdahale gecikmektedir."

Tiryaki, saniyelere hayat sığdıran ölüm ve yaşam arasındaki o ince çizgide görev yapan doktoru, paramediği, acil tıp teknisyeni ve sürücüsüyle bir bütün olarak halka kaliteli hizmet vermeyi kendine ilke edinen tüm sağlık çalışanlarının "Acil Sağlık Hizmetleri Haftası"nı kutladığını da kaydetti.