Sigorta ve yatırım yönetimi alanlarında 170 yıllık deneyime sahip olan NN Group, Hollanda dışındaki ilk marka değişimi lansmanını Türkiye'de gerçekleştirdi. Bu çerçevede, ING Emeklilik, müşterilerine artık NN Hayat ve Emeklilik adıyla hizmet verecek.

ING Grubu'nun sigorta ve yatırım yönetimi şirketlerini Avrupa'daki bankacılık operasyonlarından ayırma kararı doğrultusunda; sigorta ve yatırım yönetim faaliyetleri, 2 Temmuz 2014'den bu yana NN Group adı altında sürerken, ING Emeklili'in adı ve ticari unvanı dün itibarıyla "NN Hayat ve Emeklilik" olarak değiştirildi.

Türkiye lansmanında konuşan NN Group Yönetim Kurulu Üyesi ve Uluslararası Sigortacılık Üst Yöneticisi (CEO) Robin Spencer, NN Group'un vizyonu ve gelecek hedeflerinine işaret ederek, "Türkiye'de büyümeye devam edeceğiz" dedi.

Spencer, NN Group'un 170 yıllık tecrübesi ve kurum kültürüyle müşterilerinin finansal geleceklerini güvence altına almaya devam edeceklerini belirterek, şunları kaydetti:

"NN Group, Avrupa'da güçlü bir konuma sahip ve 18'den fazla ülkedeki varlığını sürdürüyor. Geride bıraktığımız son iki yıldaki yeniden yapılanma neticesinde, artık hedefe çok daha odaklanmış bir şirket haline geldik. Stratejimiz 'şeffaf ürün ve hizmetler, çoklu dağıtım ağı, operasyonel verimlilik ve etkinlik ile mükemmel bilanço yönetimi' olmak üzere dört başlık üzerine kuruldu. Müşterilerimizin bizden beklediği hizmetleri, NN Group'un 170 yıllık bilgi birikimi ve zengin deneyiminin sağladığı rehberlikle sunmaya devam edeceğiz."

Türkiye pazarının taşıdığı potansiyele inandıklarını vurgulayan Spencer, "Dünya çapında NN markasının ilk lansmanını Türkiye'de gerçekleştirmemiz de buraya verdiğimiz önemin bir göstergesi" diye konuştu.

- "Banka kanalında çalıştığımız iş ortaklarımıza yenileri eklenebilir"

NN Hayat ve Emeklilik CEO'su Frank Eijsink de sundukları emeklilik, hayat sigortası ve ferdi kaza ürünleriyle Türkiye'deki ailelerin kendi geleceklerini kontrol edebilmelerine yardımcı olmayı istediklerini söyledi.

Eijsink, emeklilik ve hayat ürünlerinin, finansal geleceklerini güvence altına almalarında çok önemli bir rol oynaması nedeniyle, ailelerin vazgeçilmez bir parçası olması gerektiğine inandıklarını belirterek, "Türkiye'deki ailelerin önceliklerini biliyor ve buna uygun ürün ve çözümler sunuyoruz" diye konuştu.

Türkiye'de şirketin toplam fon büyüklüğünün 2014 yılında yüzde 31 artışla 1,8 milyar TL'yi aştığını kaydeden Eijsink, bireysel emeklilik alanında 6'ncı sıradaki konumlarını koruduklarını aktardı.

Eijsink, şirketin bireysel emeklilik yatırım fonlarının 2014 yılında katılımcılara ağırlıklı ortalamada net yüzde 12,50 getiri sağlayarak yıllık enflasyonun üzerinde kazandırdığını vurgulayarak, "Şirketin Türkiye'deki mevcut müşteri sayısı Şubat 2015 verilerine göre 850 bine yaklaştı. Türk halkının bireysel emeklilik ve hayat sigortasına ihtiyacı var ve bu alanlarda büyüme bekliyoruz" ifadelerini kullandı.

Yeni dönemde mevcut müşterilerinin poliçe şartlarının aynı kalacağı bilgisini veren Eijsink, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Hayat sigortası branşı, önümüzdeki dönemde şirketimiz açısından çok önemli rol üstlenecek. Türkiye'ye baktığımızda bu pazarda korumaya yönelik olan ürünler alanında büyük bir potansiyel var ancak henüz bu potansiyelin yeterince karşılanmadığını düşünüyoruz. Kısa ve orta vadeli amaçlarımızdan bir diğeri de müşterilerimize daha uzun vadeli tasarruf yapabilmeleri için yardımcı olmak. Katılımcılarımızın uzun vadeli bir emeklilik sözleşmesine sahip olmalarını ve sistemden daha fazla faydalanmalarını istiyoruz. Günümüzde ortalama yaşam süresinin artmasıyla, bireylerin emekliliklerini daha rahat geçirmelerine yardımcı olmak, en büyük önceliklerimizden biri."

Eijsink, banka ve acente kanalında da büyüme hedefleri bulunduğunu dile getirerek, banka kanalında çalıştıkları iş ortaklarına yenilerinin eklenebileceğini duyurdu.

NN Hayat ve Emeklilik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Deniz Kalafat ise müşteri odaklı bir pazarlama stratejisi benimsediklerini belirterek, "Bireylerin en büyük önceliği, ailelerini güvence altına almak. Biz de bunun gerçekleşmesi için önce kendilerini güvence altına almaları gerektiğine inandık ve 'Önce Sen' anlayışını hayata geçirdik" dedi.

Kalafat, anneler arasında yapılan bir araştırmanın sonuçlarını paylaşarak, "Görüşü sorulan tüm anne gurupları hayattaki önceliklerini çocuk (yüzde 89), eş (yüzde 68) ve aile (yüzde 44) olarak ifade ediyor. Biz de NN Hayat ve Emeklilik olarak, insanların ailelerini güvence altına alabilmeleri için önce kendilerinin ayakta kalması, kendini güvence altına alması gerektiğini savunuyoruz. Bu nedenle 'Önce Sen' diyoruz. Böylece sevdiklerinin mutluluğu için önceliğin kendisinde olduğunu vurguluyoruz" değerlendirmesinde bulundu.