Hızla değişen iş yaşamında, liderlik ve kültürel dönüşüm çözümleri sunan ASO Company tarafından düzenlenen inovasyon odaklı “I. Kurum İçi Girişimcilik ve İnovasyon Konferansı” insan kaynakları profesyonellerini, akademisyen ve iletişimcileri bir araya getirdi.
ASO Company tarafından düzenlenen I. Kurum İçi Girişimcilik ve İnovasyon Konferansı, 2 Haziran’da Atölye İstanbul’da gerçekleşti. Kurum içi girişimcilik ve inovasyonun öneminin örneklerle anlatıldığı konferans, Türkiye’nin ömde gelen şirketlerinde görev yapan, alanında deneyimli isimleri konuşmacı olarak ağırladı.
Konferansta kurum içi girişimciliğin kilit başarı faktörleri ve örnek uygulamaları paylaşılarak, kurum içi girişimcilik ve inovasyon projelerinin mevcut kurumsal yapı içinde adaptasyonuna yönelik tecrübeler aktarıldı. Ayrıca start up örnekler ile kurumsal yapı içindeki çalışmalara ilham kaynağı olan konferans, katılımcıları yeni çalışma biçimleri ile tanıştırdı.
Konferansın konuşmacıları arasında Markafoni İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Seda Kayrak Kızıltan, Yıldız Holding İnsan Kaynakları Grup Direktörü Emine Başdağ, Sabancı Üniversitesi Girişimcilik Programları Direktörü Prof. Dr. Dilek Çetindamar, Bla Bla Car Türkiye Ülke Müdürü Esin İmer, Linkedin Türkiye Ülke Müdür Genco Orkun Genç, Garanti Bankası Ürün Geliştirme ve İnovasyon Yönetimi Müdürü Tutku Coskun, Siemens İnsan Kaynakları Direktörü Nurer Yüksel, Vodafone Türkiye Pazarlama Direktörü Fatih Uysal, İşe Alım, Yetenek Yönetimi, Eğitim ve Gelişim Direktörü Hande Yalgın Döncel, Atölye Kurucusu Kerem Alper, TimePR Kurucusu ve Ajans Başkanı Sevda Solak ile ASO Company Kurucusu ve Genel Müdürü Aylin Olsun gibi Türkiye’nin çeşitli kurumlarından önemli yöneticiler yer aldı.
Toplantı Yoga ve Farkındalık Eğitmeni Selen Erkut ile Yoga Eğitmeni Özge Akalın’ın yoga, nefes ve farkındalık çalışmaları ile renklendi. 2 Haziran’da Atölye İstanbul’da gerçekleşen konferansta 4. Endüstri Devrimi’ne sektörlerin nasıl hazırlandığı, mekânların kurum içi inovasyona ve girişimciliğe etkisi, açık inovasyon, sosyal girişimcilik, kurum içi girişimciliğin iç iletişime etkisi gibi konulardan bahsedildi. Ayrıca şirketlerden kurum içi inovasyon uygulama örnekleri ile örnekler verilerek, hem start-up hem de kurumsal şirketleri kapsayacak karşılaştırmalar yapıldı.
"DEĞİŞEN KOŞULLARA AYAK UYDURMAK İÇİN ÇOK YÖNLÜ LİDERLİK GEREKİYOR"
Konferans konuşmacılarından Siemens İnsan Kaynakları Direktörü ve İcra Kurulu Üyesi Nurer Yüksel ’Endüstri 4.0’ kavramının etkisi ile birlikte yaşanan değişimlerden bahsederek, “Değişen koşullara ayak uydurmak için çok yönlü liderlik gerekiyor. Yeni sistemde uzun süreli planlar yapmak mümkün değil. Liderlerin sadece okuması yetmiyor, okuduğunu anlamak, anlatmak ve bunları trendlere göre uygulamak gerekiyor. Liderlerin mutlaka çalışanlara karşı güven oluşturması gerekiyor çünkü çalışana sorumluluk verilmezse yaratıcılık gerçekleştirmeleri de beklenemez” ifadelerini kullandı.
İNOVASYONUN ÖNÜNDEKİ ENGELLER
Konferansın bir başka konuşmacısı olan Markafoni İK Genel Müdür Yardımcısı Seda Kayrak Kızıltan, “Herkes, her konuda inovasyon yapabilir ancak buradaki kilit nokta; bakış açısı ve potansiyeli ortaya çıkarmaktır” dedi. İnovasyonun önündeki en büyük engellerden bahseden Kızıltan, “Fikir eksikliği, fikir seçememe, risk almama, müşteriyi tanımama, uygulama süresinin uzunluğu, koordinasyon eksikliği, pazarlama ve iletişim hataları ve yetersiz ölçüm araçları gibi faktörler inovasyonun gerçekleşmesini önlüyor. İnovasyon; tepe yönetimin tüm çalışanlar ile ritim tutarak, trendleri takip ederek, stratejiye dayalı bir inovasyon kültürü oluşturarak, fikirleri dinleyerek, cesareti ödüllendirerek, riski kucaklayarak, başarısızlıklardan ders alarak, bir takım halinde inanmak ve güvenmekle ortaya çıkar" şeklinde açıklamalarda bulundu.
"BİRÇOK KADININ ‘ÜRETEN’ HALİNE DÖNÜŞMESİNE YARDIMCI OLDUM"
Konferans konuşmacılarından Yıldız Holding Kıdemli İK Direktörü Emine Başdağ, “Bir sosyal sorumluluk projesi olarak başlattığım Girişimciler Platformu’nu sosyal girişimcilik alanında büyüterek, birçok kadının ‘üreten’ haline dönüşmesine yardımcı oldum. Kendi işini yapan herkesin bir mikro girişimci olduğuna inanan biri olarak, küçük projelerin büyüyerek hayat bulması ve bütün girişimci kadınları bir araya getirmek üzere Mikro Girişimcilik Platformu’nu kurdum. Türkiye’de binlerce kadına ulaştığımız bu platformda, hobilerini ve yeteneklerini paraya dönüştürüp aile bütçesine destek olmak isteyen kadınlara ürünlerini sergileyebilecekleri fırsatlar sunuyoruz. Biz aslında bir aileyiz. Ailecek ortak bir idealde buluşup projelerimizi geliştiriyoruz ve bu bizi motive ediyor” dedi.
"KURUMLARDA İNOVASYON KÜLTÜRÜNÜN OLUŞTURULMASI ŞART"
Konferansı düzenleyen hem de konuşmacılarından biri olan ASO Company Kurucusu ve Genel Müdürü Aylin Olsun, “Günümüz rekabet koşullarına ayak uydurabilmek ve hayatta kalabilmek için kurumlarda inovasyon kültürünün oluşturulması şart. Ancak inovasyonların başarısızlıkla sonuçlandığı durumlar da olabiliyor. İnovasyonun uzun vadeli bir yolculuk olduğunun unutulması ise en temel sorunların başında geliyor. Başarılı bir inovasyon yolculuğu ise ancak liderlerin aktif katılımı, bütçe ayrımı, insan kaynağını bu yolculuğa adapte etmek, ortak bir amaç ve strateji doğrultusunda ilerlemek, net ve sürekli iletişim sağlamak, cezbedici bir ödüllendirme sistemi kurmak, teknoloji ve sosyal medyanın gücünü kullanma ile mümkün oluyor. Biz bu konferans ile kurumlarda bilgi alışverişini sağlamanın, farklı uygulamalardan ilham almanın, ortak akıl ve network ağı oluşturmanın önemi konusunda farkındalık yaratmak adına alanlarında uzman insan kaynakları, pazarlama ve iş geliştirme liderlerini bu konferansta buluşturmak istedik. Girişimcilik ve inovasyon ile ilgili bir ortak akıl ve tabi ki kamuoyu oluşturmanın öneminin büyük olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.