“Kabataş Meydan Düzenlemesi Transfer Merkezi ile İskelelerin Yenilenmesi İnşaatı” 28 Temmuz’da başlıyor. Raylı sistem, deniz ve karayolu ulaşımının entegre olacağı proje kapsamında yapılacak çalışmalar nedeniyle Kabataş İskelesi’nden yapılan seferler başka iskelelerden gerçekleştirilecek.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), ulaşım sistemlerini entegre hale getirecek çok önemli bir projeye daha imza atıyor. Başkan Kadir Topbaş’ın talimatıyla gerçekleştirilen “Kabataş Meydan Düzenlemesi Transfer Merkezi ile İskelelerin Yenilenmesi İnşaatı” 28 Temmuz’da başlıyor. Kabataş Meydanı’nda raylı sistem, deniz ve karayolu ulaşımı entegre oluyor.
Proje çerçevesinde; 83 bin metrekarelik bir alanda yayalaştırılmış yeni bir meydan düzenlemesi yapılıyor. Vapur, deniz otobüsü ve motor iskeleleri yenileniyor. Dolmabahçe-Fındıklı arasındaki trafiği yeraltına alınıyor. Meydan altında müze, sergi salonları ve otopark inşa ediliyor.
Deniz ulaşımı başka iskelelerden sağlanacak
Kabataş Transfer Merkezi inşaatı tüm anıt eserler ve ağaçlar korunarak, Arkeoloji müzesi denetiminde gerçekleştirilecek. İstanbul ulaşımının düğümünü çözecek en önemli projelerden biri olan Kabataş Transfer Merkezi’nin geniş kapsamlı inşaat çalışması nedeniyle, 28 Temmuz 2016 Perşembe gününden itibaren Kabataş’taki vapur, motor ve deniz otobüsü iskeleleri bir süre başka iskelelerden hizmet verecek.
Kabataş İskelesi’nden yapılan seferler 28 Temmuz 2016 itibariyle aşağıdaki iskelelerden gerçekleştirilecek:
Şehir Hatları: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar ve uğramalı Boğaz seferleri Beşiktaş ile Eminönü (Katip Çelebi) İskelesi’nden,
İDO: Kadıköy-Kabataş, Kabataş-Adalar seferleri Beşiktaş ve Yenikapı İskelesi’nden,
DENTUR: Kabataş-Üsküdar seferleri Karaköy İskelesi’nden, BUDO: Kabataş-Bursa seferleri Karaköy Eski İDO İskelesi’nden sağlanacak.
Üsküdar-Kabataş yaya tüneli de entegre olacak
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş’ın “Ustalık döneminin en önemli eserlerinden biri” olarak açıkladığı Üsküdar ile Kabataş’ı denizin altından bağlayacak yaya tüneli projesi de yeni meydanda diğer ulaşım sistemlerine entegre olacak.
Raylı sistemler Kabataş’ta entegre oluyor
Öte yandan; Kabataş’tan başlayan Beşiktaş, Mecidiyeköy, Kağıthane ve Alibeyköy üzerinden Mahmutbey’e oradan da İkitelli, Bahçeşehir, Esenyurt’a kadar uzanacak metro hatları Kabataş’ta entegre olacak. Mahmutbey Metrosu Kabataş’tan Karaköy ve Unkapanı Köprüsü’ne kadar uzatılacak. Proje ihalesi yapılan 18 kilometrelik Beykoz-Üsküdar Metrosu Üsküdar’da Marmaray ile Kabataş’a entegre olacak. Proje ihalesi yapılan 18,4 kilometrelik Sarıyer-Beşiktaş Metrosu Kabataş’a uzanacak. Darüşşafaka-Yenikapı Hattı’nın Taksim-Kabataş Füniküleri ile Kabataş’a entegrasyonu da devam edecek. İstanbullular; yayalaştırılmış yeni Kabataş Meydanı sayesinde İstanbul’un her noktasına raylı sistem ve deniz ulaşımıyla hızlı ve konforlu bir şekilde seyahat edebilecek.