Türkiye’de 11 Şubat günü kutlanan ’112 Günü’ Antalya’da da renkli etkinliklerle kutlandı. Kreş öğrencilerinin ilgisi ve sorulara verdikleri cevaplar renkli görüntüler oluşturdu.

1991 yılında Avrupa Birliği tarafından ’Tek Acil Çağrı Numarası’ olarak belirlenen 112’nin doğru olarak kullanımı ve ’112 Tek Acil Çağrı Merkezi’ uygulaması tanıtımı Antalya’da Cumhuriyet Meydanı’nda gerçekleştirildi. Etkinlik kapsamında vatandaşlara 112 Acil Çağrı numarasının önemi, nasıl ve ne zaman kullanılması gerektiği konularının yer aldığı broşür dağıtıldı.

Kutlamalarda 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü, İl Jandarma Komutanlığı, Sahil Güvenlik Grup Komutanlığı, İl Emniyet Müdürlüğü, Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı, İl Sağlık Müdürlüğü, İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü ile araçları da yer aldı. Özellikle çocuklara yönelik tanıtıcı ve farkındalık oluşturmayı amaçlayan etkinlikte, tanıtım filmleri ve 112 çizgi film gösterisi, 112 şarkısı, kukla şovu, ilüzyon gösterisi, ’Acil Yardım’ temalı boyama faaliyetleri, yangın ve ilk yardım eğitimleri, acil yardım hizmeti sunan kurumların araçlarının tanıtımı gibi etkinlik gün boyu devam etti.

Tanıtım günlerine katılan minik kreş öğrencileri renkli görüntüler oluşturdu. Jandarma ekiplerinden bilgiler alan minikler, aracın içine binip megafandon, "Jandarma" diye anons yaptı. Öğrenciler daha sonra 112 acil müdahale bölümünde görevlilerden boğulan bir kişiye nasıl sunni teneffüs yapılacağını ve 112’nin görevleri hakkında bilgi aldı. Öğrencilerden bazıları ise uygulamalı olarak kalp masajı yaptı. Ambulans içine de binen miniklerin heyecanları yüzlerine yansıdı.

Öğrencilerden bazıları "jandarma ve 112 nedir?" sorularına "Trafikte ceza yazarlar, hayat kurtarırlar, bir bir iki" cevaplarını verdi. Etkinliklerin Başbakan Binali Yıldırım’ın Antalya ziyareti kapsamında ertelenerek 15 Şubat tarihinde yapıldığı belirtildi.

"Çağrıların yarısı gereksiz"

Öte yandan 112 Acil Çağrı Merkezi tarafından 2016 yılında toplam 1 milyon 995 bin 473 çağrının cevaplandırıldığı, bu çağrıların yüzde 48’inin (961 bin 866) acil çağrı olarak değerlendirilip ilgili kurumlara yönlendirildiği bildirildi. Gelen çağrıların yüzde 52’sinin (1 milyon 33 bin 587) gereksiz çağrı olduğunun tespit edildiği, İngilizce, Rusça, Almanca dillerinde 2 bin 800 çağrı alındığı kaydedildi.