Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Genel Başkan Yardımcısı Ergün Bilen, nakliyecilerin her dönem ayrı bir sorunla karşılaştığını belirterek, yaklaşık 400 bin kişinin istihdam edildiği sektör, işsiz bir halde beklerken yabancıların Türkiye'den yük almasının kabul edilemez olduğunu ifade etti.

Bilen, yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye'nin ihracatla büyüyen bir ülke olduğunu ve bunun farkında olan komşu ülkelerin sürekli problem çıkardığını belirtti.

Suriye krizi sebebiyle Ortadoğu’ya gidemeyen 40 bin sefer taşımanın bir dönem Mısır üzerinden yapılmaya çalışıldığını ifade eden Bilen, sefer sayısının 8 bine kadar düştüğünü vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Mısır Cumhurbaşkanı Abdulfettah es-Sisi'nin Türk tırlarını geçirmemesi üzerine taşımacılık Süveyş Kanalı'ndan yapılmaya çalışılıyor. Bununla birlikte Türki cumhuriyetlere yapılan taşımaların yüzde 90’ı İran üzerinden yapılıyor. İran taşıma krizi halen çözülmüş değil. Nerede ise bedava yakıt kullanan İran taşımacıları yüklerimizi götürüyor artan yakıtları da kaçak olarak Türkiye’de satıyor. En son Rusya, Kazakistan ve Moğolistan’a gidecek araçlara transit geçiş izni vermedi ve araçlar sırtındaki yükü müşteriye geri vermek zorunda kaldı. Orta Asya bir başka ulaşım yolu olan Gürcistan, Azerbaycan yolunda da Hazar Denizi'nden geçiş sorunları var."

Bahsedilen güzergahlara çalışan taşımacıların neredeyse tamamının Anadolu’daki şirketler olduğuna işaret eden Bilen, sorunların çözülmemesi durumunda küçük ölçekli şirketlerin büyük çoğunluğunun bitebileceğini ifade etti.

- Firmalar ürünlerini Türk araçlarıyla gönderemiyor

İhracat yapmaya çalışan Türkiye'nin ürünlerini Türk araçlarıyla yurtdışına gönderemediğini, yabancı ülke araçlarının Türkiye’ye boş olarak gelip ihracat yüklerini taşıdığını ve bu durumunda nakliyecinin "belini kırdığını" kaydeden Bilen, mal ihraç edebilmek için hizmet ithal etmek zorunda kalındığını dile getirdi.

Bilen, ""2014 yılında 150 bin yabancı araç ülkemize boş girip yük aldı. Yaklaşık 400 bin kişinin istihdam edildiği sektör işsiz beklerken yabancının yük alması kabul edilemez. Türkiye 2014 yılında 50 milyar dolar hizmet ihracatı yaptı. Bunun 23 milyar doları turizmden, 14 milyar doları taşımacılıktan geliyor. Bizim bu rakamı yükseltmemiz için kendi ihraç ürünlerimizi taşımamız gerekiyor. Özbekistan’a 50 bin dolarlık mal ihraç edecek firma 9-10 bin dolarlık taşıma parasını İran arabasına veriyor. 50 bin dolarlık ihracatın karı olan 10 bin dolar da yabancı arabaya gidiyor. Yazıktır, günahtır" ifadelerine yer verdi.

Yabancı taşıma şirketleriyle Türk nakliyecileri arasında haksız rekabet olduğunu anlatan Bilen, haksız rekabet şartları ortadan kaldırılırsa onlarla rekabet edebileceklerini kaydetti.