Suriyeliler için 39 bin kişilik 3 yeni konteynerkent kurulacak.

Türkiye'ye sığınan Suriyeliler için 4 ilde 10 bin 986 konteyner ve 7 bin çadırdan oluşan yaşam alanları kuran TOKİ, Hatay ve Kahramanmaraş'ta üç konteynerkent daha inşa ediyor.Kahramanmaraş'a kurulacak olan konteynerkent dünyanın en büyüğü olma özelliğine sahip olacak.

Suriyeliler için 39 bin kişilik 3 yeni konteynerkent kurulacak.

Türkiye'ye sığınan Suriyeliler için 4 ilde 10 bin 986 konteyner ve 7 bin çadırdan oluşan yaşam alanları kuran TOKİ, Hatay ve Kahramanmaraş'ta üç konteynerkent daha inşa ediyor.Kahramanmaraş'a kurulacak olan konteynerkent dünyanın en büyüğü olma özelliğine sahip olacak.

17 Nisan 2016 Pazar 17:37
Suriyeliler için 39 bin kişilik 3 yeni konteynerkent kurulacak.

 Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ) Başkanı Ergün Turan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Suriye'de yaşananların beşinci yılında Suriyeli sığınmacılara umut olmaya devam ettiklerini söyledi.

AFAD işbirliğiyle konteyner kent ve çadırkentler kurduklarını, bu alanların tüm sosyal donatı ve altyapı işlerini hayata geçirdiklerini söyleyen Turan, Şanlıurfa Harran'da 2 bin, Kilis Öncüpınar'da 3 bin 311, Kilis Elbeyli'de 3 bin 592, Malatya Beydağı'nda 2 bin 83, toplamda 10 bin 986 konteyner, Şanlıurfa Suruç'ta ise 7 bin çadırdan oluşan iki çadırkent kurduklarını bildirdi.

39 bin kişilik 3 yeni konaklama merkezi kurulacak
Toplu Konut İdaresi olarak üç konteyner kentin inşaatını sürdürdüklerini söyleyen Turan, şunları kaydetti:

"Hatay'ın Yayladağı ilçesi Dutlubahçe Mahallesi'nde 4 bin, Altınözü ilçesi Boynuyoğun Mahallesi'nde 10 bin ve Kahramanmaraş'ın Dulkadiroğlu ilçesi Sivricehüyük köyünde 25 bin kapasiteli üç dev konteyner kentin inşaatını sürdürüyoruz. Kahramanmaraş'taki konteyner kent tamamlandığında, dünyanın en büyük geçici konaklama merkezi olan Elbeyli'deki tesisten çok daha büyük bir yaşam alanı oluşacak."

Anadolu Ajansı

Yükleniyor...
Son Güncelleme: 18.04.2016 09:38
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
misafir 2016-04-19 16:35:17

misafire gösterilmesi gereken özen gösterilsin evet buna kimse karşı çıkmaz.ama misafirde misafirliğini bilmeli edebiyle oturup yiyip içip tekrar da çekip gitmeli yurduna.

Avatar
EFSUS 2016-04-19 11:39:11

Ben memleketimde suriye li istemiyorum. Bu millet hain cünkü

Avatar
mustafa 2016-04-19 00:45:16

müstehak bize

Avatar
Ahmet Tahiroğlu 2016-04-19 00:19:59

Arkadaşlar yorumlarımıza dikkat edelim. Ümmeti olduğumuz Peygamberimiz de bir muhacirdi. Problemler olabilir. Çözülür. Ama maksat din ve devlet düşmanlığı ise pkk lı köylerimizin protestolarına katılarak tarafınızı belli edebilirsiniz.

Avatar
Yavuz 2016-04-18 20:37:47

Vaybe birde dunyanin en buyuguymus marasada bu yakisir aslan maras kahraman maras Vaziyet cok kotuye gidiyor kotuye deyil

Avatar
Yeni Türkiye Bu mu yAni 2016-04-18 18:10:34

Ey yetkililer birazda kendi halkının sesine kulak ver yeter artık amacınız nedir.Siz önce Kendi Vatandaşlarınıza Bakın istemiyoruz Suriyeli kendi memleketimiz de biz yabancı olduk ev Fiyatları Sizin bu Suriyeli kardeşleriniz yüzüne 2-3 katı arttı .... Vicdan arıyorsanız önce kendi Vatandaşına bak Vicdan dan yoksun Yetkililer.... Yazacak çok ta Yüzünüz olacak önce...

Avatar
Kendi şehrimde mülteciyim 2016-04-18 15:56:14

Bula bula güzelim maraşımı buldular

Avatar
maraş 2016-04-18 15:46:25

oylarımızı artırarak akp ye vermeliyiz ki yenileri yapılsın.

Avatar
KİM 2016-04-18 13:22:46

SANKİ ÖVÜNÜLECEK BİR HABER GİBİ PAYLAŞMIŞLAR YAZIKLAR OLSUN MARAŞ'A BİLDİĞİN KIYIYORLAR...

Avatar
edee 2016-04-18 12:36:41

napak sevinek mi yani...

Avatar
mustafa 2016-04-18 10:22:15

Türkiye'nin en küçük hizmetini alan şehre dünyanın en büyük çadır kenti... e o zaman siz buna müstehaksınız...

Avatar
gül 2016-04-18 09:59:15

bunla birde gurur mu duyuyorsunuz bizlere sordunuz mu içimize düşmanları alın alın bizleri yurdumuzdan ederler yakında bizi o konteynerkentte bile kalmamızı istemezler hakkımı helal etmiyorum ben bunları içimize alanlara :@

Misafir Avatar
cenk 2016-04-19 16:36:33 @gül

Yorumumdaki ironiyi anlamadınız herhalde sayın takipçi? Üç tane ünlem işareti bile koymuştum. :)

Beğenmedim! (2)
Avatar
SITKI 2016-04-18 09:20:01

Şehit kanı ile sulanmış bu toprakları çok kötü günler bekliyor. Yazık oldu bu güzel vatana.

Avatar
Hep Doğrusöyler 2016-04-18 09:11:48

Üstad ne demiş."Öz yurdunda garipsin öz yurdunda parya"

Avatar
Bedel 2016-04-18 09:04:36

Herkes konuşur AKP yapar ! Yaptı yine yapacağını. AKP kendi beceriksiziliklerinin bedelini hem ekonomik olarak hem de sosyolojik olarak türk milleti ödemekte ...

Avatar
Ökkeş 2016-04-18 08:42:16

biz terkedelim maraşı o zaman suriyeliler yerleşsin. yeter yahu yeter artık iyice suyunu çıkardılar...!

Avatar
ÇAĞRI 2016-04-18 07:12:57

vAllahi harika bu sevinçli haber ne güzel vatan haini azdı biraz daha geliyor durmak yok enayiliğe devam

Avatar
ender 2016-04-17 23:10:19

Kahramanmaraşlım dur demenin yeter demenin zamanı gelmedi mi.

Misafir Avatar
maraşlı 2016-04-18 12:59:43 @ender

yetmez daha çok istiyoruz, kainatın en büyüğü bizde olmalı,başka şehir yok çünkü

Beğenmedim! (1)
Avatar
cenk 2016-04-17 20:06:05

Bu gurur hepimizin!!!

Misafir Avatar
cenk 2016-04-19 02:14:48 @cenk

Yorumumdaki ironiyi anlayamayan zavallılar var.Ünlem işareti bile koydum be...hem de üç tane...

Beğenmedim! (1)
Misafir Avatar
ali 2016-04-18 15:50:15 @cenk

Ne gurur ne gurur

Beğenmedim! (0)

banner122

banner215

banner124

banner154

banner191

banner126