İSTANBUL (AA) - Türkiye'de üretilen ilk crossover ve ilk hibrit otomobil olan Toyota C-HR iki haftada bin 16 satışa ulaştı ve sıra yazmaya başladı.

Toyota'dan yapılan açıklamaya göre, Türkiye’de üretilen ve 15 Kasım'da satışına başlanan Toyota C-HR, yoğun ilgiyle karşılaştı. İki haftada bin 16 satışa ulaşan ve sıra yazmaya başlayan modelle ilgili bilgi almak için Toyota’nın sosyal medya hesaplarına başvuranların sayısında da ciddi artış yaşandı.

Türkiye’deki 57 Toyota plazasında aynı gün ve saatte gerçekleştirilen Toyota C-HR tanıtım ve teslimat törenleri sırasında Facebook üzerinden yapılan canlı yayını aynı anda 95 bin 434 kişi izledi. Lansman tarihi olan 15 Kasım’da Toyota C-HR ile ilgili web sitesinden bilgi almak isteyenlerin sayısı da 150 bin 301’e ulaştı.

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, konuya ilişkin değerlendirmesinde, Toyota C-HR için henüz üretim aşamasındayken bile yoğun bir ön talep yaşandığını belirterek, segmentine farklılık getireceğini düşündükleri Toyota C-HR'ye gösterilen ilginin büyük boyutlarda olduğunu söyledi

Müşterilerinin Toyota'ya ait tüm mecralara ulaşarak bu otomobil hakkında bilgiler almaya devam ettiğini anlatan Bozkurt, "Özellikle Toyota C-HR'yi yakından görmek ve ona dokunmak isteyen müşterilerimiz showroom trafiğimizi yaklaşık iki katına çıkardı. Özel lansman fiyatıyla sunduğumuz Toyota C-HR bugüne kadar bin 16 adet satış gerçekleştirdi ve bu sayı her geçen gün artarak devam ediyor." dedi.

Toyota C-HR için talebin de artarak sürdüğünü ifade eden Bozkurt, "Toyota C-HR sıra yazmaya başladı. Türkiye’nin her yerindeki bayilerimiz de Toyota C-HR için daha fazla kontenjan almak istiyor. 2017 yılı kotamızı artırmak için görüşmelerimiz devam ediyor. Bu modelimiz özellikle gelecek yıl hedeflerimiz için Toyota’ya büyük katkı yapacaktır. Önümüzdeki yıl yalnızca Toyota C-HR’ın 10 binin üzerinde bir satış gerçekleştirmesini bekliyoruz” diye konuştu.