Hopi Genel Müdürü Onur Erbay, bazı sektör ürünlerinin kazandığı duygusal sadakat nedeniyle küçülme yaşamadığını belirterek, "Bugün telefonda, koşu bandının üzerinde, mikrodalga fırının üzerinde saat var ama biz hala kol saati takmaya devam ediyoruz. Çünkü kol saati bir şekilde kendine başka bir anlam yükleyebildi." dedi.

PwC Türkiye'nin bu yıl "Değişen Dünyada Neredesiniz?" temasıyla düzenlediği 15. Çözüm Ortaklığı Platformu toplantısında yapılan "Farklı Yönleriyle Değişim Neler Getiriyor?" panelinde iş fırsatları ele alındı.

Dünya Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Hakan Güldağ'ın moderatörlüğünde gerçekleşen panelde konuşan Erbay, Türk toplumunun teknolojiye meraklı olduğunu ifade ederek, bu yönde yenilikçi iş fikirlerinin ön plana çıkmaya devam edeceğini söyledi.

Mantıklı bir iş fikrine dayanan aplikasyonların hızlı gelişen alanlar olduğunu aktaran Erbay, atıl kaynaklarla ihtiyaçların regüle edildiği mobil uygulamaların dünyada ve Türkiye'de ilgi gördüğünü yineledi.

Hopi uygulamasının 2015'te televizyon reklamıyla tanıtıldığını belirten Erbay, Hopi hakkındaki geri bildirimleri almak için çocuklara üye olan ailelerinin Hopi'yle ilgili değerlendirmelerini dahi sorduklarını kaydetti.

- "Müşteri biraz daha ön planda tutulmalı"

İnsanoğlunun temel ihtiyaçlarının iş modelleriyle ilgili fikirler verdiğini anlatan Erbay, şöyle konuştu:

"Airbnb bir ihtiyaçtan çıktı. İnsanların elinde atıl bir kapasite vardı, bunları kullanmaya hazır da bir kitle vardı. Verenle alan bir şekilde birleşti. Regülasyonlar bir şekilde devam edecek. Benim beklentim tamamen regülasyondan ziyade biraz daha subjektif bakış açıları da taşınmalı. Müşteri biraz daha ön planda tutulmalı. Salt regülasyondan ziyade ihtiyaçlar ve inovasyonun ön planda tutulması benim beklentim.

İnovasyondan bahsediyoruz. İnsan ihtiyaçları değişiyor. Biz hep yemek istiyoruz, giyinmek istiyoruz, barınmak istiyoruz, eğlenmek istiyoruz… İhtiyaçlara ulaşımımız değişiyor aslında. Bugün telefonda, koşu bandının üzerinde, mikrodalga fırının üzerinde saat var ama biz hala kol saati takmaya devam ediyoruz. Çünkü kol saati bir şekilde kendine başka bir anlam yükleyebildi. Kol saati pazarı da azalmıyor aslında. Dünyanın yaptığı inovasyondan korkmamaya, daha fazlasını yapmaya, inovasyonları başka bir yere taşımaya gereksinim var. Saate başka bir anlam yüklediler ve büyümeye devam ediyorlar."

- "Uber yemek siparişi teslimine başladı"

Coca Cola İnsan Kaynakları Direktörü Rengin Onay ise dünyadaki yenilikçi iş modellerine ilişkin bilgiler verdi.

Araç paylaşım uygulaması Uber'in İngiltere'de yemek siparişi taşıma hizmeti de vermeye başladığını aktaran Onay, Amazon'un Drone ile iş birliği yaparak teslimat süresini kısalttığını söyledi.

Bitcoin sanal paranın ileride finans sektörüyle telekomünikasyonu bir araya getirebileceğini anlatan Onay, "Elimizden düşürmediğimiz cihazlardan pasaportları, kimlikleri buradan kontrol edeceğiz, minik çipler haline gelecekler. Dolayısıyla muazzam bir değişim var. Bizim gençlere çok inanmamız gerekiyor. Bizim onları çok iyi anlıyor olmamız lazım, yeni iş disiplinlerine açık olmamız lazım. Ben aslında bir insan kaynakları direktörüyüm ama aslında bir iş yöneticisi olmam gerekiyor. Özetle teknolojisiz hiçbir şey ileri gitmez. Yeteneğine yatırım yapmayan, tüm yaş gruplarıyla bir arada çalışmayanlar bir yere gidemez." diye konuştu.

Panelde Eczacıbaşı Topluluğu İnovasyon ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü Ata Selçuk da yeni iş fırsatlarını ele alırken, Türkiye'de ve iş aleminde pozitif gelişmelerin muhakkak yaşanacağını belirtti. Selçuk, merhum gazeteci Çtin Altan'ın "Esneyi karartmayın" sözünü hatırlattı.

ODTÜ Teknokent Genel Müdürü Mustafa Kızıltaş da Türkiye'de geliştirilen yerli ileri teknolojilerden söz etti.