Dijital oyun sektörünün en önemli oyun geliştirme organizasyonu Global Game Jam’in (GGJ) İzmir ayağı, İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) evsahipliğinde yazılımcıları ve bilgisayar dünyasının diğer üyelerini biraraya getirdi. İEÜ Mütevelli Heyeti Başkanı Ekrem Demirtaş ve Rektör Prof. Dr. Oğuz Esen'in de ziyaret ettiği etkinlikte 100 katılımcı, 48 saat boyunca bilgisayar oyunları geliştirdi.

Etkinlikte ayrıca İEÜ Yazılım Mühendisliği tarafından düzenlenen ve lise öğrencilerinin yarıştığı "Hayalini Oyna" adlı bilgisayar oyunu yazılım ve tasarım yarışmasının da ödül töreni yapıldı. Öğrenciler, ödüllerini Demirtaş, Esen ve Yazılım Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yaşar Güneri Şahin’den aldı. 48 saatin sonunda da GGJ’nin birinciliğini, "Phone Blast" oyunu tasarımcıları Cem Akın, Erman Güleç, Erman Haskan, Mert Can Kurum, Murat Süygun ve Ertuğrul Tunalı’nın oluşturduğu grup kazandı.

Mütevelli Heyeti Başkanı Demirtaş, üniversitenin kuruluşunu 1988 yılında hayal ettiğini belirterek, "Üniversitemizi 2001 yılında kurabildik. Üniversitemizi kurmadan önce Avrupa'da, Amerika'da nasıl bir eğitim verildiğini gidip gördük. Hep kafama takılan, İskoçya’da gördüğüm Keith Campbell Üniversitesi’ndeki böyle bir mekândı. İskoçya, yılda 5 milyar dolar bilgisayar oyunlarından para kazanıyor. Anlattığım, Dolly’yi kopyalayan üniversite. Neden ülke olarak biz bu paraları kazanmayalım diyoruz. Türkiye’nin ilk yazılım bölümünü kurduk. Gördüğüm kadarıyla İskoçya’nın 5 milyarlık rakamını geçeceğiz. Hiçbir zaman hayal etmekten vazgeçmeyin. Bill Gates gibi olabilirsiniz, oyun üreten firmaların sahibi olabilirsiniz. Tabii liseden olan arkadaşlar da var, onları üniversite eğitimi için bekliyoruz." dedi.

İEÜ Mühendislik ve Bilgisayar Bilimleri Fakültesi Öğretim Üyesi ve GGJ Ege 2015 Etkinlik Komitesi Başkanı Yrd. Doç. Dr. Gazihan Alankuş ise etkinliğin dünya genelinde eşzamanlı düzenlenen, popüler kısa zamanlı bilgisayar oyunu geliştirme olduğunu söyledi. Alankuş, "100 katılımcımız, beşli takımlar halinde bilgisayar oyunları geliştirdi. Etkinliğe katılan öğrenci, akademisyen, amatör ve profesyonel oyun geliştiriciler, 48 saat boyunca çok az uyuyarak, farklı disiplinlerden gelen oyun geliştiricilerle oluşturdukları takımlarla bilgisayar oyunları ortaya çıkardı. Bu yılın teması, 'Şimdi Ne Olacak?' idi. Öğrencilerimiz, uykusuz kalarak oyunlar geliştirdi; hem eğlendiler hem öğrendiler.” diye konuştu.

Etkinlik kapsamında ayrıca lise öğrencilerinin oyun geliştirebilmesi için Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği Bölümleri tarafından düzenlenen Hayalini Oyna başlıklı projenin ödül töreni de yapıldı. Törende "Nightmares of the Past" oyununu geliştiren grup birinciliği göğüslerken "Project K" yazılımcıları ikinci ve "Clara" yazılımcıları üçüncü oldu. 10 hafta boyunca cumartesi günlerini bilgisayar oyunlarını nasıl üreteceklerini öğrenerek geçiren 60 lise öğrencisi, tasarım veya yazılım alanlarında görev aldı. GGJ Ege 2015'te, üniversiteliler ve profesyonellerle birlikte takımlar da yarıştı.