İstanbul’da bir bayiden aldığı çamaşır makinesi 7 kez arızalanan Mehmet Bıyık, değiştirme talebi firma tarafından kabul edilmeyince aracının arka camına yazdırdığı yazıyla şirketi protesto ediyor.

Seyir halindeyken vatandaşlar tarafından fotoğraflanan protesto yazısı sanal ortamda da büyük ilgi görüyor.

Özel bir firmada satış sonrası teknik hizmetler bölge sorumlusu olarak çalışan Mehmet Bıyık, Ocak 2013'de bir beyaz eşya firmasının İstanbul Emek’teki bayisinden çamaşır makinesi aldı.

Makinenin bir yılda 7 kez arızalandığını söyleyen Bıyık, yaşadıklarını şöyle anlattı: “26 Mart'ta ilgili firmanın teknik servisine makinede ses olduğuna dair bilgi verdim. Servisten gelen arkadaşlar makineyi kontrol etti, bir şey bulamadı. 26 Ağustos'ta yine aynı şikayetten dolayı arayıp bilgi verdim, geldiklerinde sorunu çözemediler. 13 Ocak 2014'de aradığımda tambur ve kazanının bozuk olduğunu belirterek makineyi götürdüler. 8 Şubat’ta kazanı değişerek geri getirdiler. 11 Nisan 2014'de makineden ses gelince servisi aradım, geldiklerinde bir şey bulamadıklarını söylediler. 6 Eylül'de geldiklerinde ventil arızası olduğunu söyleyip arızayı giderdiler. 29 Aralık'ta makinede ses var diye şikayet ettim, farklı bir servis geldi ama arıza tespit edemedi. Geçen haftada da firmayı aradım teknik ekip geldi. Bu sefer makinenin beyninde sorun olduğunu ve kurutma yapmadığını söylediler. Bende bir yılda 7-8 defa arıza verdiği için makinenin değişimini istedim. Ancak ısrarla makinenin değişmesini istemiyor. O arıza ile de ilgili de bana her hangi bir tutanak vermediler.”

Yaşadığı sıkıntılar sonrasında aracının arka camında olayı protesto eden Bıyık şu yazıyı yazdırdı: “1 senede 7 kez bozulan …. markalı çamaşır makinemi hiçbir şekilde değiştirmeyen bu firmayı protesto ediyorum ve kimseye bu marka beyaz eşyayı tavsiye etmiyorum.”

Tüketici mahkemelerine başvuracağını söyleyen Bıyık, “Genel müdürlük, teknik servis, aynı zamanda bayisinin bütün ısrarlarıma rağmen bana yardımcı olmayıp, istediğim yere başvurmamı söyledikleri için bende böyle bir protestoya başvurdum.” dedi.

Yazının görenlerin dikkatini çektiğini dile getiren Mehmet Bıyık, “Herkes resmini alarak Facebook ve Twitter’de paylaşarak yardımcı oluyorlar bana. Bir insan olarak bir vatandaş olarak özgür haklarımı kullanıyorum. 3 bin liralık bir makine aldım, ama bana bir türlü yardımcı olmadılar. Servis genel müdürlüğe, genel müdürlük servise, o bayiye atıyor.” şeklinde tepki gösterdi.

FİRMA: YASAL SORUMLULUKLARIMIZI YERİNE GETİRİRİZ

Mehmet Bıyık'ın yaşadığı sıkıntılarla ilgili görüşlerini almak istediğimiz firmanın müşteri hizmetleri yetkilileri, konuyla hukuk departmanının ilgileneceğini ifade ederken şu bilgileri verdi: “Biz bu konuyu hukuk departmanına aktardık. Marka koruma yasasına göre tüketicinin müracaat edeceği yerler var. Bunlar da tüketici hakem heyeti ve tüketici mahkemeleridir. Burada tüketici aracının üzerine haksız olarak bizi karalama gibi bir yazı yazmış. Bununla ilgili her hangi bir açıklama yapmıyoruz ama hukuk departmanımıza aktardık konuyu, yasal olarak yaptırımlarımızın hepsini yapacağız. Yasal sorumluluklarımızı yerine getireceğiz. Cihazın değişmesi olur, parasının iadesi olur, ne ise biz yapacağız. Ama müşteriye de marka ile ilgili bu şekilde kötüleme yaptığından dolayı, suç olan bir şey bu, bunu da hukuk departmanına verdik, çalışmalar devam ediyor. Tüketici hakem heyeti bilirkişi tayin eder, bilirkişi derki; ‘bu makina bozuk’. Bize yazı gönderir, bizde ne çıkarsa yaparız. Ama böyle bir uygulama yok. Biz; bu cihazda bir problem yok, diyoruz. Müşteri de olduğunu iddia ediyor. Müşteri yapılan işlemlerden ötürü cihazının değişimi, ya da para iadesi hakkının doğduğunu iddia ediyor. Bizde doğmadığını söylüyoruz. Bunu çözecek tüketici mahkemeleridir. Bu yolların hiç biri tükenmemiş, bu yolların hiç birine başvurulmamış, ama tüketicinin bu şekilde markaya zarar verici bir tutum ve davranışları var. Bizde hukuk departmanına verdik bu konuda yasal yaptırım, maddi ve manevi tazminatın hepsini yapacak.”