2013 yılında yapılan Antalya Ulaşım Ana Planı'nda danışman olarak görev yapan şehir plancısı ve mimar Erhan Öncü, turizm şehrinde katlı kavşakların kent içi ulaşım sorununu çözmeyeceğini söyledi. Kavşakların yeni sorunlar oluşturacağını belirten Öncü, trafik probleminin çözümü için mevcut raylı ve otobüs sistemlerinin daha verimli işletilmesi gerektiğini ifade etti.

Antalya Kent İzleme Platformu’nun Antalya Barosu’nda düzenlediği “Antalya Ulaşım Ana Planı” başlıklı konferansta konuşan Öncü, Mevlana Kavşağı’nda ve çevre yolunda yapılan katlı kavşakların yürürlükteki Ulaşım Ana Planı’na aykırı olduğunu ve bu planda 2030 yılına kadar Antalya kent merkezinde raylı sistem önerilmediğini hatırlattı. Mevcut Fatih-Meydan raylı sistemini de kent bütçesini yutan bir 'kara delik' olarak niteleyen Öncü, "Saatte 15–18 bin yolcu kapasiteli Antray ile şu anda aktarmalı hat uygulaması iptal edildiği için saatte 3–5 bin yolcu taşınabiliyor. Antray, kendi işletme giderlerini dahi karşılamayan bir yatırımdır. Bu raylı sistemin verimli kullanılabilmesi için yastık tekerlekli besleme hatlarının kullanımı teşvik edilmelidir. Ulaşım mevzuatına göre yeni bir hafif raylı sistem hattının hizmete başladığı yıl saatte en az 7 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip olması gerekiyor." diye konuştu. Ulaştırma ve Şehircilik Bakanlığı’nın, EXPO 2016 bahanesiyle Meydan-Aksu arasında söz konusu kurala aykırı olarak, raylı sistem yatırımı başlattığını ifade eden Öncü bu durumu eleştirerek, "Meydan-Aksu raylı sistem hattında EXPO 2016 faaliyet takviminden sonra yarı yarıya düşecek yolcu sayısı için öngörülen bu yatırımın Antalya için ikinci bir kara delik olacak." dedi.

Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin 2013’te yürürlüğe giren Ulaşım Ana Planı güncelliğini kaybetmeden, yeni plan için 10 milyon TL muammen bedelle ihale yapmasının kamu kaynağı israfı olacağını da vurgulayan Öncü, şöyle devam etti: "Antalya Büyükşehir Belediyesi kendi bünyesinden bir uzman ekiple iki yıllık bir çalışma sonucunda 2013’de tamamladığı Antalya Ulaşım Ana Planı Türkiye’de ilk kez, Nazım İmar Planı ile eş zamanlı olarak aynı meclis toplantısında onaylandı. Büyükşehir Belediyesi’nin bizden danışmanlık hizmeti alarak kendi bünyesinde oluşturduğu teknik ekiple elde ettiği Ulaşım Ana Planı 2013’te, önce Büyükşehir Meclisi’nde, ardından Ulaşım Koordinasyon Merkezinde (UKOME) kabul edildi. Bu plan toplam 0.7 milyona yapıldı. Şimdi bu planı dikkate almadan yaptıkları katlı kavşakları ve raylı sistem yatırımlarını mevzuata uydurmak için 10 milyon TL muhammen bedelle yeni bir ulaşım planı ihalesi yapılmak isteniyor. Bu girişim kamu kaynaklarının israfıdır. Yeni plan yerine Belediye bünyesinde 2013’teki planı yapmış olan, uzman ekiple mevcut planın güncellenmesi yeterli olacaktır."