Ankara Ticaret Odası (ATO) tarafından düzenlenen 'Ankara’da Kongre Turizmi Ortak Akıl Arama Toplantısı' sonuç bildirgesi yayımlandı. Bildirgede, Ankara’nın reklam ve tanıtımı için öncelikle 'Tanıtım Üst Kurulu' kurulması kararlaştırıldığı belirtildi.

ATO tarafından 21-22 Nisan 2015 tarihlerinde düzenlenen 'Ankara’da Kongre Turizmi Ortak Akıl Arama Toplantısı' sonuç bildirgesi yayımlandı. Çalışma Komisyon Başkanları Kurulu’nun kamuoyu ile paylaştığı 7 maddelik sonuç bildirgesine göre, toplantıda Ankara’nın reklam ve tanıtımı için öncelikle 'Tanıtım Üst Kurulu' kurulması kararlaştırıldı. Toplantıda, bütçe eksikliği, kongre turizminin tedarikçilere ve ilgili paydaşlara tanıtımının eksikliği, sosyal medya ve kitle iletişim araçlarının etkin biçimde kullanılamaması gibi sorunlar dile getirildi. Toplantıda, Ankara’nın tanıtımı için web portallarının oluşturulması ve akıllı uygulamaların sayısının artırılması gerektiği üzerinde de durulduğu ifade edildi.

ANKARA’YA DİREKT UÇUŞLAR ARTIRILMALI

Toplantıda, yurtdışından Ankara’ya direkt uçuşların artırılması, şehir içi ulaşım ağının çeşitlendirilip geliştirilmesi, otopark sorunun çözülmesi, kongre ve fuar alanlarının sayısının artırılması, yapımı devam eden tesislerin bir an önce tamamlanması başlıca görüşme konularını oluşturdu. Yayımlanan bildirgede, turizm eğitimi almış üniversite mezunlarının sektöre yönlendirilmesi için üniversitelerle işbirliği yapılması gerektiğine de dikkat çekildi. Sektörün kalifiye eleman ihtiyacını karşılamak için üniversitelerin bünyesinde sürekli eğitim merkezi kurulmasının Ankara’nın turizmine önemli bir katkı sağlayacağı belirtildi.

KÜLTÜR VE TARİH BİLİNCİ OLUŞTURULMALI

Ortak Akıl Arama Toplantısı’nda, toplumun ilgisinin turizme çekilmesi, tarih ve kültür bilincinin oluşturulması için yapılması gerekenler de görüşüldü. Bunun için Ankara’nın tarihi ve turistik yerlerine geziler düzenlenmesi, dramalar, kısa metrajlı tanıtıcı film yarışmaları, yemek yarışmaları, gençlik kampları gibi ilgi çekici etkinlikler yapılması, opera, bale ve diğer sanat etkinliklerinin hedef kitleye duyurulması ve girişlerin indirimli ya da ücretsiz olması gerektiği belirtildi. Ankara’da kongre turizminin gelişmesi için kamu, özel sektör, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları, medya ve tur operatörleriyle işbirliği yapılması, çeşitli etkinlikler vasıtasıyla ilişkilerin güçlendirilmesi gerektiği de ifade edildi. Ayrıca, Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde kongre turizmi ile ilgili bir biriminin oluşturulması, kısa, orta ve uzun vadeli eylem planlarının yapılması ve kamunun kongre turizmine yönelik teşvikler vermesi gerektiği belirtildi.

ANKARA’YI 12 AY BOYUNCA CAZİBE MERKEZİ HALİNE AKTİVİTELER DÜZENLENMELİ

Bildiride, kongre turizminde Ankara’nın tercih edilmesi için yapılması gereken etkinlikler de sıralandı. Ankara’yı 12 ay boyunca cazibe merkezi haline getirebilecek, kişilerin şehri merak etmelerini sağlayacak sosyal, kültürel, sanatsal ve sportif aktivitelerin düzenlenmesi gerektiğine dikkat çekildi. Bildiride, bu aktivitelerin Ankara’nın ilçelerinde, çevre illerde, tüm ülkede ve yurtdışında da tanıtılması, paket programlar düzenlenmesi, bilgiye ulaşımı kolaylaştıracak şehir portalının birkaç dilde hayata geçirilmesi gerektiği ifade edildi.

KONGRE VE ZİYARETÇİ BÜROSU İÇİN YENİ DÜZENLEME

Toplantıda, ATO bünyesinde kurulan Ankara Kongre ve Ziyaretçi Bürosu’nun başta Ankara Büyükşehir Belediyesi olmak üzere yerel paydaşların temsilcilerini de kapsayacak şekilde genişletilmesi gerektiği belirtildi. Bu vesileyle yerel işbirliğinin geliştirilerek, Ankara’ya getirilmesi hedeflenen büyük uluslararası organizasyonlar için ortak hareket edilmesi gerektiği üzerinde duruldu. Kongre turizminin canlandırılması için şehirdeki kongre merkezi ve fuar alanlarının yetersizliğinin giderilmesi, konaklama tesislerinin yeterli kapasiteye ulaştırılması öncelikli hedef olarak belirlendi.