Çanakkale'de bir yıl önce yapılan duble yol çöktü, aynı yol üzerine toprak kayması oldu. Bölgede inceleme yapan ÇOMÜ Mühendislik Fakültesi Jeoloji Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Doğan Perinçek, yolda mühendislik hatası yapıldığını söyledi.

Çanakkale-İzmir karayolunun İntepe mevkisinde yapılan duble yol ve viyadük dikiş tutmuyor. 20 kilometrelik alan içinde daha önce viyadüğün üst kısmında heyelan meydana gelmiş ve düşen kayalar sebebiyle bir facia atlatılmıştı. Çanakkale ile viyadük arasındaki kısımda, viyadüğe yakın alanda yine toprak kaydı ve yolun bir şeridini kapattı. Erenköy mevkisinde ise yol çöktü. En son yapılan ve yaklaşık bir yıl önce biten duble yolda önce çatlak meydana geldi. Bunun üzerine Karayolları ekipleri, çatlağın üzerine yama yaptı. Bugünse yolun çatlayan kısmı çökünce trafiğe kapatıldı.

'BU MÜHENDİSLER DİPLOMAYI BAKKALDAN ALMIŞ'

Prof. Dr. Perinçek, yolda mühendislik hatası olduğunu, bu yolu yapan mühendislerin diplomalarını bakkaldan aldığını söyledi. Perinçek, "Erenköy yakınındayız. Yolda bir çatlama oldu. Çatlamanın nedeni, yol yapılırken dolgu üzerine yol yapıldı. Dolgu üzerine yol yapılabilir fakat bunun hemen yanıbaşına istinat duvarı yapılması lazım. Burada bir mühendislik hatası var. Eğer istinat duvarı yapmazsanız, buna benzer oturmalar olacaktır. Sadece bu mu? Çanakkale'den İzmir yönüne gittiğinizde, dört ayrı yerde mühendislik hatası yapıldığını görüyoruz. 5 kilometre İzmir yönünde, yolda iki yıl önce oturma ve çatlama olmuştu. Nedeni, istinat duvarının hatalı olması. Bulunduğumuz yerde yine mühendislik hatası var. İstinat duvarı yapılmadan, dolgu üzerine yol yaptılar. Viyadüğe gidiyoruz, biliyorsunuz iki kez büyük heyelan oldu, viyadük zarar gördü. İstinat duvarı yaptılar ama çok geç yapılan istinat duvarı, ondan sonra depremin tetiklemesiyle oturmalar gerçekleşti. Bunu mühendisler, Karayolları inkar etti. Biraz daha devam ediyoruz Çanakkale'ye doğru, yolun sağında üç dört yerde heyelan oldu. 20 kilometre içinde dört tane büyük olay olması, bir mühendislik hatası olduğunu gösteriyor. Neden mühendislik hatası? Burada ben iddia ediyorum, bu yolu yapan mühendisler diplomayı arka kapıdan almışlar, bakkaldan almışlardır." şeklinde konuştu.

'YANDAŞ GÖREVLENDİRİLİRSE BÖYLE OLUR'

Yolun büyük bir bölümünün hatalı olduğunu savunan Doğan Perinçek, buranın da yamayla yapılacağını söyledi. Perinçek. şu eleştirilerde bulundu: "Eğer yandaşları görevlendirirsek, bu tür yerlerde olacak sonuç budur. Bu sonuncusu değil. Bu yol üzerinde 50 kilometre içinde başka oturmalar da olacaktır, başka çatlamalar da olacaktır, başka heyelanlar da olacaktır, çünkü biz mühendislik hatası yapıyoruz. Bu durumda onların yapacağı şu, gördüğünüz gibi yamalamalar yapacaklar yolda. Asfaltla doldurup viyadükte yaptıkları gibi eski haline getirecekler. Dün akşam ben buraya geldim, bu asfaltı dökmüşlerdi ve çatlağı kapatmışlardı. Çok garip bir şekilde yolu yamamışlardı. Viyadükte de yolu yamaladılar. Bunu söylemeye utanıyorum bir jeolog olarak, çatlama devam ediyor. Şu anda bile milim milim çatlamanın devam ettiğini düşünüyorum. Karayolları mühendisleri veya müteahhitleri gelsinler, burada tartışalım. Onlara da samimi şekilde önerilerimizi söyleyelim. Bizim amacımız eleştirmek değil, bizim amacımız olayların daha büyümesini engellemek."