Aksu TV'de katıldığı tv programında sert çıkışlarıyla dikkatleri üzerine çeken MHP'li Dedeoğlu Kurtuluş Savaşında olduğu gibi kentin sorunları için de Kahramanmaraş'ın kendi problemini kendisi çözdüğünü söyledi. Ulaşım alanında Genel Bütçe yerine Kahramanmaraş-Göksun Karayoluna köylere, ilçelere ve beldelere harcanacak İl Özel İdaresi bütçesinden kaynak aktarıldığını vurgulayan Dedeoğlu, sağlık ve eğitim alanında ise hayırseverlerin yardımlarıyla ayakta kalındığını kaydetti. İktidar partisi tarafından Kahramanmaraş'ın ”˜Marka Şehir' olarak anılmasına da sert tepki gösteren MHP Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu; “biz Marka şehrin ne olduğunu çok iyi biliyoruz. Kahramanmaraş marka olan bir şehir değil. Marka şehir görmek isteyen Gaziantep'e, Adana'ya, Adıyaman'a baksın. Biz Kahramanmaraş'ın daha park problemini, trafik problemini çözemedik. Hangi yönde Kahramanmaraş'a marka şehir diyorlar öncelikle bunu açıklasınlar” diye konuştu. Kahramanmaraş'ın hizmet alamadığından da yakınan Dedeoğlu; “Ak Parti hükümeti zamanında şehrin 20 km dışına yapılmış bir hastane, bir diş hastanesi ve birde adliye binası kazandırmışlar. Bu hizmetler zaten gelmesi gereken hizmetler, eğer Kahramanmaraş Türkiye'nin en büyük 17'inci il'i ise bu hizmetler zaten yapılmak zorunda. Bunlar bunun üzerine ne katmış onun cevabını versinler. Halkım beni sorgulasın, hesap vermeye hazırım. Benim yanımda iktidar partisinin milletvekillerini ve belediye başkanını da sorgulasınlar. Burada siyaset yapmıyorum, Kahramanmaraş'ta bir taşın üzerine taş konulacaksa grubum olarak üzerimize düşen her şeye hazırız” dedi. Kahramanmaraş'ın sorunlarının çözümü noktasında iktidar partisi milletvekillerine çağrıda da bulunan MHP Kahramanmaraş Milletvekili Mesut Dedeoğlu; “Kahramanmaraş için yapılacak her şeyde taşın altına elimizi koymaya hazırız. AK Parti'nin 6 milletvekili ile sivil toplum kuruluşları ile kurumlar ile birlik beraberlik içerisinde olmamız gerekiyor. Bunu sağlayacak olanda onlar. Meclis açıldığında 1 Ekimden bu yana 432 tane Kahramanmaraş'ın sorunlarına yönelik soru önergesi verdim. Bunun 300 tanesi Kahramanmaraş'la ilgili. Kahramanmaraş'ın sorunlarını gündeme getirmek benim görevim. Biz MHP olarak hem Türkiye'de hem de Kahramanmaraş'ta üzerimize düşen görevi layıkıyla yapmaya çalışıyoruz yapıyoruz da” şeklinde konuştu. İŞTE DEDEOĞLU''NUN AKSU TV'DEKİ ÖNE ÇIKAN AÇIKLAMALARI Andırın ilçesinde gerçekleştirdiğimiz kongre de bana “Andırın'ın Osmaniye'ye bağlanma gibi bir durumu söz konusu olursa ne düşünürsünüz” diye bir soru yöneltildi. Ben orada vatanın bölünmeyeceğini söyledim. Kahramanmaraş'ı bir küçük vatan olarak görüyorum. Burası bizim yaşadığımız doğup büyüdüğümüz topraklar. Biz hepimiz bir bütünüz. Cumhuriyet tarihinden bu yana da ilçelerimizle beraber gayet güzel bir şekilde geçinip gidiyoruz. Ancak ilçelerin başka bir vilayete bağlanmasına karar aldırmaya sebep nedir, öncelikle bunun üzerinde durmamız gerekiyor. Andırın'ı bu derece isyan ettiren unsur Kahramanmaraş'tan ilçelere hizmet gitmemesi. Bugüne kadar Andırın'ın yol problemlerinin hiçbiri çözülmemiş. Başka illere baktığımız zaman hepsi artık kabuğunu yırtmış ve şehircilik anlamında ilerlemiş. Fakat bu durum Kahramanmaraş'ta bu şekilde değil. Andırın'ın çevresinde bulunan ilçelerin veya kendi beldelerinin yolları asfalt değil. Ulaşım orman yoluyla sağlanıyor. Her zaman Türkiye 15 bin metre duble yol yapıldığı söyleniyor. Kahramanmaraş bunun neresinde bize öncelikle bunu anlatsınlar. Kahramanmaraş'ın 3 ana girişi var. Üçü de gerçekten içler acısı bir durumda. KAHRAMANMARAŞ KENDİ PROBLEMİNİ KENDİ ÇÖZEN BİR ŞEHİR Cumhuriyet döneminden bu yana Kahramanmaraş kendi problemini çözen bir şehir. Kurtuluş Savaşı'nda da olduğu gibi her problemini kendisi çözmüş bir şehir. Kahramanmaraş Kurtuluş Savaşı'nda dışarıdan hiçbir yardım almadan önce İngilizleri sonra Fransızları bu şehirden tek başına kovmuş bir şehir. Cumhuriyetin ilk kurulduğu dönemlerde Kahramanmaraş halkına ve Kahramanmaraş'a kırmızı şeritli madalya gönderilmiş. Bu olay dünyada tek olan bir olaydır. Bunun yanında Kahramanmaraş kendi tarlasını ekmiş kendi tarımını yapmıştır. 1984 yılına kadar tarımla hayvancılıkla kendi geçimini sağlamıştır. Kahramanmaraş'a ve kalkınmada öncelikli bölgelere 1984 yılından sonra teşvikler verildikten sonra müteşebbisler bunu en iyi şekilde kullanmış. Bugün Kahramanmaraş'ın en büyük özelliklerinden bir tanesi göç alan bir şehir durumuna gelmesidir. Kahramanmaraş hiçbir zaman bürokrasinin dışında dışarıya göç vermemiştir. Verilen teşvikle şehrin ekonomisine çok büyük katkılar sağlanmış ve fabrikalar kurularak işçi çalıştırmaları başlamıştır. Bizim müteşebbislerimiz çok büyük fedakarlıklar yaparak bugünlere getirmişlerdir. Hiçbiri de Kahramanmaraş'ta kazandığı parayı götürüp başka şehirlere aktarmamıştır. Bütün yatırımlarını Kahramanmaraş'a yaparak ekonomiyi canlandırmışlardır. HAVAALANI MEVCUT STANDARTLARA GETİRİLMELİ 1992 yılında Türkiye'de 10 şehre küçük pervaneli uçakların inip kalkması için havaalanı projesi yapıldı. Bu projeden bir tanesi de Kahramanmaraş'a uygun görüldü. 940 metre havaalanı mevcut yerine yapıldı. Uçak küçük pervaneli ve sadece birkaç kişiyi taşıyan bir uçak tipiydi. Kahramanmaraş devletten hiçbir yardım almadan havaalanı pistini bin 800 metreye uzattı. Kendi asfaltını kendi yaptı. Terminal binasını da yine Kahramanmaraş kendi yaptı. Daha sonra havaalanının istimlakinin yapılması bir buçuk yılı aldı. Bütün bunların ardından genişletilmesi yapılarak 2 Bin 400 metreye çıkarıldı. Bu zamana kadar devlet Kahramanmaraş'a her zaman yan gözü ile baktı. Kahramanmaraş gerçekten ihmal edilmiş ve haklarını alamamış bir şehirdir. Türk Hava Yolları uçuş seferlerini istenilen zamana koymadı. Her fırsatta Kahramanmaraş'ın Türkiye'nin 17. büyük şehri olduğu söyleniyor. Peki, bu durumu Kahramanmaraş hak ediyor mu? Havaalanından uçağın inip kalkmamasının tek sebebi yan tarafından bulunan Petrolün istimlak edilmemesi. Devlet orada bulunan Petrolün vatandaş mağdur edilmeden istimlak edilmesi gerekiyor. Fakat bunların hiçbiri yapılmıyor. Esas proje Narlı'ya bir bölge havaalanın yapılmasıydı. Narlı'ya uluslar arası bir havaalanı yapılsaydı Gaziantep, Adana, Malatya, Hatay ve çevre ilçeler o havaalanını kullanacaktı. Ulaştırma Bakanı Kahramanmaraş'a geldiğinde bunun hayal olduğunu söyledi. Bu proje hayal ise mevcut elimizdeki havaalanını normal standartlarına getirmeleri gerekiyor. Bunu da AK Parti hükümeti yapacak. Çözüm noktası olarak biz MHP olarak gerekeni yapmaya hazırız. KAHRAMANMARAŞ'IN KALKINMASI İÇİN BİRLİK VE BERABERLİK ŞART Seçimden bu yana AK Parti Milletvekilleri ile Kahramanmaraş'ın sorunlarına yönelik yapılan toplantılarda bizim de katılmamıza yönelik bir teklif gelmedi. Artık seçimler bitti, sandıklar kaldırıldı. Şimdi birlik ve beraberlik zamanıdır. Kahramanmaraş'ın 8 milletvekili bir araya gelerek birlik olup Kahramanmaraş'ın sorunları neyse bunu çözmek zorundadır. Fakat AK Parti hükümetinin 6 milletvekili var. Bunlardan Mehmet Sağlam ve Nevzat Pakdil bizim ağabeyimizdir. Ben iki ağabeyimizden bu güne kadar birlik beraber olmak için teklif bekledim hala de bekliyorum. Kahramanmaraş'ın taşı taşın üzerine koymada ne gerekiyorsa biz onu yapmaya hazırız. MHP olarak bu memlekete ne yapılması gerekiyorsa biz oradayız. Ankara'dan bir şey istenileceği zaman bir talep olacağı zaman AK Parti milletvekilleri yanında muhalefet milletvekilleri ile birlikte gittiği zaman ne Bakan ne de Başbakan talebi geri çeviremez. Yeter ki Kahramanmaraş'ı ayağa kaldıralım. Buda birlik beraberlik ve işi takip etme noktasında gerçekleştirilir. KAHRAMANMARAŞ KENTSEL DÖNÜŞÜMDE YOK! Kahramanmaraş'ta asırlar önce en büyük deprem kuşağının içerisindeydi. Çok büyük bir deprem söz konusu oldu. Onun da yeri eski ismiyle Karamaraş denilen Namık Kemal Mahallesiydi. O büyük depremin ardından şehir merkezi Ahir Dağının eteklerine taşınmıştır. Kentsel dönüşüm projesinin içerisinde maalesef Kahramanmaraş yok. Geçmiş yıllarda yurt dışından Kahramanmaraş'a deprem bilimcileri geldi. Kahramanmaraş'ta çok uzun bir süre çalışmalar yaptılar. O raporların sonucu kamuoyunda açıklanmadı. Ahir Dağının etekleri hariç Kahramanmaraş'a çok katlı binalar uygun görülmedi. Bizim deprem konusunda çok dikkatli olmamız gerekiyor. KAHRAMANMARAŞ AK PARTİ DÖNEMİNDE EKSTRA BİR HİZMET ALMADI Kahramanmaraş'ın AK Parti döneminde almış olduğu sadece birkaç hizmet var. Bunlardan bir tanesi şehir merkezinin 20 kilometre dışına Bölge Hastanesini ve diş hastanesini yaptılar. Bunlar zaten yapılması gereken şeyler. Bu hizmetler Kahramanmaraş'a ekstra yapılmış hizmetler değil. Kahramanmaraş Türkiye'nin 17. büyük şehri ise 1 milyon nüfusu var ise o hastaneler küçük bile gelir. Kahramanmaraş'a daha büyüklerinin yapılması lazım. Yeni doğan ünitesi Türkiye'de hizmete gireli 20-30 yıl olmasına rağmen Kahramanmaraş'ta bu hafta açıldı. Ben bu duruma hem seviniyorum hem üzülüyorum. Geç kalınmış bir hizmet olduğu için bu duruma üzülüyoruz. Devletin imkânları bu hizmete çok müsait. Bunun daha önce yapılması gerekiyordu. ÖNEMLİ OLAN ORTAK AKIL ÇALIŞTAYININ SONUÇLANMASI AK Parti Kahramanmaraş İl Başkanlığı tarafından yapılan Ortak Akıl Çalıştayına katılmamız için MHP olarak bize bir teklif gelmedi. Kahramanmaraşlı olarak bizler misafirleri çok severiz. Tabi ki bakanlarımız gelsin misafir olsun. Biz temenni ediyoruz ki Bakanlarımız Kahramanmaraş'a gelip gittikten sonra bir sonuç ortaya çıksın. Biz bunu bekliyor bunu arzu ediyoruz. Kahramanmaraş'ın çok eksiği var ama çözülmeyecek hiçbir problemi yok. Önemli olan üzerine olmak ve sorunları takip etmek. KAHRAMANMARAŞ 16 YIL ÖNCESİ İLE AYNI SORUNLARI PAYLAŞIYOR Ben 16 yıl önce Kahramanmaraş'la ilgili iki tane kitap yazdım. Kitabımın bir tanesinde Kahramanmaraş'ın sorunlarına değindim. 16 yıl önce değindiğim sorunlar şu şekilde idi; ”˜Tekstil ve Sanayi ile ilgili yeni teşviklerin sağlanması. Ulaşımı daha iyi sağlayacak otoyol bağlantılarının biran önce yapılması. Demir yolu ağının biran önce genişletilmesi. Organize Sanayi Bölgesinin yapımının biran önce hızlandırılması. İleriye dönek enerji problemlerinin halledilmesi. Merkez Bankasının Şubesinin açılması. Kahramanmaraş'ın büyük şehir yapılması.' Bu ve bunun gibi birçok sorunu ben 16 yıl önce ele aldım. Bugün baktığımızda bu sorunlarımız hala devam ediyor. Cumhuriyet döneminden bu yana Kahramanmaraş'a kim ne hizmet etti bunların hepsini en iyi şekilde biliyorum. Kahramanmaraş'ın en önemli 15 problemini ben 16 yıl önce gündeme getirdim. Bunların hiçbiri çözülmedi ve birkaç konuda Kahramanmaraş olarak geriye gittik. 1999 yılında MHP iktidar ortağı olduğunda sağlıkta ne sorunları çözdüğümüzü herkes biliyor. SORUNLARIN ÇÖZÜLMESİ İÇİN BİRLİK OLMAMIZ ŞART Türkiye'de 81 tane il var. Bu illerden bir tanesi de Kahramanmaraş. Hiç kimse bu ili unutamaz. Kahramanmaraş için yapılacak her şeyde taşın altına elimizi koymaya hazırız. AK Parti'nin 6 milletvekili ile sivil toplum kuruluşları ile kurumlar ile birlik beraberlik içerisinde olmamız gerekiyor. Bunu sağlayacak olanda onlar. Meclis açıldığında 1 Ekimden bu yana 432 tane Kahramanmaraş'ın sorunlarına yönelik soru önergesi verdim. Bunun 300 tanesi Kahramanmaraş'la ilgili. Kahramanmaraş'ın sorunlarını gündeme getirmek benim görevim. Biz MHP olarak hem Türkiye'de hem de Kahramanmaraş'ta üzerimize düşen görevi layıkıyla yapmaya çalışıyoruz yapıyoruz da. 15 BİN KİLOMETRELİK YOLUN İÇERİSİNDE KAHRAMANMARAŞ BULUNMUYOR Kahramanmaraş'ın en büyük problemlerinden bir tanesi Kayseri-Kahramanmaraş yolu. Göksun ile Pınarbaşı güzergahı bölümünün daha büyük bir bölümü yapılmadı. Bu yollar yıllardan bu yana adeta sürünüyor. O yolun genel bütçeden yapılması gerekirken büyük bir bölümü İl Özel İdaresi bütçesinden yapılıyor. İl Özel İdarenin bütçesi ile ilçelere, beldelere, köylere hizmet götürülür. Genel bütçeden harcanması gereken bir parayı İl Özel İdaresinin bütçesinden harcayamazlar. Ulaştırma Bakanı her fırsatta 15 bin kilometre yol yaptık diyor. Kahramanmaraş bunun neresinde. 15 kilometrelik yolun içerisinde Kahramanmaraş bulunmuyor. Kahramanmaraş halkı daha otoban yolla, duble yolla tanışamamıştır. HİÇBİR KONUDA YATIRIM ALMIYORUZ Kahramanmaraş sadece sağlık konusunda değil hiçbir konuda yatırım alamıyor. Şehir Merkezinin 20 kilometre uzaklığına bir Bölge Hastanesi yapılıyor. Bölge Hastanesi deprem kuşağının üzerine kuruldu. Bu nedenle güçlendirme çalışmalarının yapılması gerekiyor. Bunun yanında oraya Bölge Hastanesi denilmesi için çevre illerin hepsinin bağlanması lazım. Vatandaşların Ankara'ya gitmesini engellemesi lazım. Hastane bu kriterlere göre mi yapıldı. Önce bunun cevabını vermeleri gerekiyor. Ayrıca Merkezde ki hastaneler kapatılacak diyorlar. Hastanenin ne zaman hizmete gireceği konusunda belirsizlik hala sürüyor. Bu Kahramanmaraş'a reva değildir. EĞİTİMDE VE SAĞLIKTA SON SIRALARDAYIZ Milli Eğitim Müdürü ve Osman Bölge Müdürü diğer görev yerlerinde müdür yardımcısı iken buraya müdür olarak atandılar. Her şeyi geride bırakıp bizim kendilerinden hizmetler beklememiz gerekiyor. Bu müdürlerimize birer şans vermemiz gerekiyor. Daire müdürlerimizin hepsinden en iyi hizmetleri bekliyoruz. Özellikle daire müdürlerini çok iyi yönlendirmeleri gerekiyor. Gayberli mahallesinde 5 yıl önce temeli atılmış bir okulumuz var. Gayberli Mahallesinde ilköğretim okulu bulunmuyor. Aynı sorun Bağlarbaşı'nda da var. Doğu da bile olmayan konteynır okullar Kahramanmaraş'ta var. Sağlık konusunda da eğitim konusunda da Türkiye'de son sıradayız. Okullarında, sağlık ocaklarının da büyük bir bölümü hayırsever işadamlarımız tarafından yapılmıştır. Kahramanmaraş Üniversitesi 1992 yılında kuruldu. İş adamlarımız şimdi Üniversiteye el attı. Kahramanmaraş'ın hayırsever iş adamlarından Kadir Kurtul Üniversiteye İlahiyat Fakültesini yaptırmak için harekete geçti ve temeli atıldı. Bunun gibi birçok ihtiyacımız hayırsever işadamlarımız tarafından gerçekleştiriliyor. Kahramanmaraş hizmet alamadığının farkında değil. Şehir Merkezinde ve beldelerimizde çok dersliğe ihtiyacımız var. MARKALAŞMAK İÇİN BİRBİRİMİZE KENETLENMELİYİZ Kahramanmaraş marka olan bir şehir değil. Marka şehir görmek isteyen Gaziantep'e, Adana'ya, Adıyaman'a baksın. Biz Kahramanmaraş'ın daha park problemini, trafik problemini çözemedik. Hangi yönde Kahramanmaraş'a marka şehir diyorlar öncelikle bunu açıklasınlar. UNESCO Türkiye'de görülmesi gereken yerlerle ilgili bir kitapçık hazırladı. Bu kitapçığa sadece 10 il dahil edildi ve bu illerden bir tanesi de Edirne. Kahramanmaraş bu yönde çok eksik. Ne kültürü ne yapısı hiçbir şekilde tanıtılmıyor. Tanıtıma yönelik birkaç proje yapıldı fakat bunlar yeterli değil. Tanıtım konusunda bütün Kahramanmaraş'ın kenetlenmesi şart. Mutlaka birlik ve beraberliğin sağlanması lazım. Bunu yapmadığımız sürece içine kapanık diğer şehirlerden geri kalmış bir şehir olarak kalacağız. Marka şehir olarak bir şeyler yapıldığını göremiyoruz. Kendi değerlerimize sahip çıkamıyoruz. İL GENELİ BÜYÜKŞEHİR OLARAK YÜRÜTÜLEMEZ Biz yaklaşık 30 yıldan bu yana Büyükşehir olmamız gerektiğini söylüyoruz. Kahramanmaraş büyükşehir olduğu zaman bütçeden alacağı pay yüksek oranda artacak. İl genelinde Büyükşehir kriterlere alınırsa bunu yürütemezler. Kahramanmaraş'ın ilçeleri merkeze çok uzak. Herhangi bir aksaklıkta hizmet aksamaları mutlaka olacak. Bizim gönlümüzde yatan Büyükşehir olsun. 3 tane merkez ilçe olsun, ilçelerimiz ve beldelerimiz aynı şekilde kalsın. Şehre ancak bu şekilde hizmet gelir. ÜNİVERSİTE BÜTÇESİ YÜZDE 100 OLMALI Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi 1992 yılında aynı kurulduğu üniversitelerden çok geride. Bugün üniversitede 20 bin öğrenci var bunun yaklaşık 40 bin olması gerekiyor. İlgilenmediği için geride kaldı. Ben Maliye Bakanımıza Üniversitenin sorunları ile ilgili bir soru önergesi verdim. Bakanımız “üniversite rektörümüzü Ankara'ya bekliyorum. Ne sorunları varsa çözmeye hazırız” dedi. Bunu dillendirmemiz gerekiyordu. Biz dile getirdik. Yapılması gerekenleri de yapacağız. 30 yıl önce Kahramanmaraş'ta 2 tane turizm otobüsü vardı hala 2 tane turizm otobüsü var. Hala yerimizde sayıyoruz. Bunların sistemini oturtmamız lazım. Üniversitenin ödeneği yüzde 100 arttırılarak artı pay almamız lazım ki buna sevinelim. Yüzde 40'lık bir bütçe yeterli değil. TEŞVİKLERDE YATIRIMCININ ÖNÜNÜN AÇILMASI GEREKİYOR Devlet artık ekonomik yatırımını yapmıyor. Müteşebbislik anlamda yatırımcının önünü açmamız lazım. Kahramanmaraş teşvik konusunda kendisini ispat etmiş bir il. Bir teşvik verildiği zaman müteşebbis tarafından iş istihdamı konusunda en üst seviyeye çıkabiliyoruz. Geçmiş dönemde Kahramanmaraş teşvik yasasına son anda alındı. Şimdi tekrar bir teşvik konusu düşünülüyor. Bunun çok iyi takip edilmesi gerekiyor. Kahramanmaraş tekstil dışında sektör çeşitliliğine gitmeli. Kahramanmaraş'ın otomobil yan sanayi ve Gıda sektöründe dünyaya açılması için teşvikler konusunda önünü açmamız gerekiyor. OSB ALANI ACİL OLARAK KURULMALI Organize Sanayi Bölgesi (OSB) için en uygun alan şuan kullanılmayan Tomsuklu alanıdır. Buranın biran önce belirlenerek 2. OSB'nin biran önce kurulması gerekiyor. Bu konuda da elimizden geleni yapmaya hazırız. Yeter ki müteşebbisin önü açılsın, istihdam alanları büyüsün. Yeter ki Kahramanmaraş'a yatırım yapılsın. Bunun yanında Kahramanmaraş'ta köylerde yaşayan vatandaşlar artık şehre göç ediyor. Bu da yavaş yavaş tarımın yok olmasına neden oluyor. 9 GÖREV ŞEHİDİMİZİ YA ÇIKARTSINLAR, YA DA ANIT YAPTIRSINLAR Afşin ve Elbistan linyitleri Kahramanmaraş için bir şans. Bunun özelleştirilmesine biz başından bu yana karşıyız. Çünkü binlerce kişi burada çalışarak bölgenin ekonomisine katma değer sağlıyor. Biz özelleşmesini istemiyoruz. Bunun yanında baca sistemi olmadığı için orada ki vatandaşlar kanser riski ile karşı karşıya kalıyor. Bizim istediğimiz o bölgenin insanları orada değerlendirilsin orada ekmek yesin. O bölgede katma değer olsun. 9 vatandaşımızın göçük altında kalması ile ilgili benim meclis araştırmam var. O vatandaşlarımızı çıkartacaklarsa çıkartsınlar. Üzerinden tam bir yıl geçti. Eğer ki çıkartmıyoruz diyorlarsa bunu açıklasınlar. Oraya anıt mezarı yapılsın. 9 görev şehidimizin ailesine maaş bağlandı bu bizi az da olsa teselli ediyor. Bize o görevi versinler biz o bölgenin insanlarıyla görev şehitlerimizi oradan çıkartırız. Buna müsaade etmiyorlarsa gerekeni yapacaklar.”