MHP Yozgat Milletvekili Sadir Durmaz, eski Adalet Bakanı Bekir Bozdağ'ın 'Bu yıl temeli atılacak' dediği Yozgat Havaalanı için "Acemi yalancılar ve ustalarının Yozgat’ı her konuda kandırdıkları gibi havaalanı konusunda da yine kandırdılar." şeklinde eleştirdi.

Seçim çalışmaları kapsamında vatandaşlarla bir araya gelen MHP Genel Başkan Yardımcısı Sadir Durmaz, vatandaşların sorun ve isteklerini dinleyerek AK Parti iktidarını ve eski Adalet Bakanı Bekir Bozdağ’ı sert sözlerle eleştirdi. Durmaz, "2012’de söz verdiler yapılacak dediler, '2013 Kamu Yatırım Programına aldırdık' dediler, 2014’te 'havaalanının temeli yıl içinde atılacak' dediler, 2015’te 'Yozgat Havaalanı temeli atacağız' dediler, fakat 2015 Kamu Yatırım Programı’na göre yapım ihalesi yok. Programda sadece proje-etüd çalışmaları yapılacak. Bugüne kadar, etüd proje çalışmaları yapıyoruz deseler de, 2014 Kamu Yatırım Programında yer almayan Yozgat Havaalanı projesi, sanki 2014’te başlamış gibi gösterilerek, 2015 yılı Kamu Yatırım Programına etüd-proje çalışmaları yapılmak üzere 4 milyon TL ödenek ayrılarak programa dahil edilmiştir.” dedi.

'HAVAALANININ BAŞLAMA VE BİTİŞİ BELLİ DEĞİL SEÇİM YATIRIMI'

Yozgat Havaalanı inşaatının başlama ve bitiş tarihinin belli olmadığını, bunun da sadece seçim yatırımı olduğunu vurgulayan Durmaz, “Kamu Yatırım Programına yapım-inşaat ihalesi olarak alınmayan dolayısıyla yapım işi ihalesi tarihi belli olmayan, ne zaman başlayacağı ne zaman biteceği belli olmayan bir seçim yatırımı durumundadır. Oyu Yozgat’tan alıyor yatırımı başka illere yapıyor. Yozgat’a bir çivi çakılmazken oy alamadıkları illerden oy devşirmek için havaalanı yapıyorlar. En son olarak Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan’ın ifadesiyle önce Rize’ye havaalanı yapılacak ve ondan sonra Yozgat’a yapılacak. Eğer Yüksek Hızlı Tren projesi gibi çalışırlarsa en az 4-5 seçime daha malzeme olacak ve en erken olarak hükümetin 2023’te bitirebilmeyi öngördüğü hedefler arasında yer alacak demektir.” diye konuştu.

'2012'DE BİTİRİLMESİ GEREKEN HIZLI TREN 2018’E ÖTELENDİ, MALİYETİ HER YIL ARTIYOR'

Hızlı Tren Projesinin 2007 yılında programa alındığı, 2009 yılında temelinin atıldığını hatırlatan Durmaz, eski Adalet Bakanı Bekir Bozdağ’ın 2012 yılında hizmete açılacağını belirtmesine karşın bir türlü bitirilemediğini söyledi. Durmaz, şöyle devam etti: “14 Ocak’ta yayımlanan Kamu Yatırım Programına göre işin bitirilişi 2018 yılına ötelenmiştir. Üç yılda bitecek dedikleri projenin başlangıcından bu yana yaklaşık 8 yıl geçmesine rağmen iş bitirilemediği gibi, maliyet de her yıl yaklaşık 150 milyon TL artarak devam etmektedir. Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi 2007 yılında kamu Yatırım programına alınmış, 2011 yılında bitirilmesi öngörülmüş ve proje tutarı 2 milyar 91 milyon 583 TL olarak belirlenmiştir. Son olarak 2015 yılı Kamu Yatırım Programına göre proje tutarı 2 milyar 793 milyon 481 TL olarak revize edilmiş, 2014 yılı sonuna kadar 2 milyar 116 milyon 950 TL harcama yapılmış, 2015 yılı ödeneğine ise 400 milyon TL ayrılmıştır."

Hızlı Tren projesinin maliyetinin iki katına çıktığını ve en erken 2020 yılında bitirilebileceğini söyleyen Durmaz, "Aradan geçen süre, harcanan paralar ve projenin gerçekleşen kısmı dikkate alındığında, bu projenin en az iki katına mal olacağı ve en erken 2020 yılında biteceğini söylemek daha gerçekçi olacaktır. Yozgat, koro halinde söylenen seçim yalanlarından bıkmış, usanmıştır. Bazı beceriksizler, Yozgat’ın son sekiz yılını Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi’nin arkasına saklanarak çalmışlardır. Bu proje geciktirilmeden bitirilmeli ve acilen istihdama dönük yeni yatırımlar devreye sokularak Yozgat ayağa kaldırılmalıdır. Aksi halde söz verdikleri tarihte bitirebilseler bile her yıl ortalama on bin kişi göç veren Yozgat’ta yaklaşık 50 bin kişi hızlı trene binemeyecek demektir." ifadelerini kulandı.