Marmaray, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 3. Havalimanı, Osmangazi Köprüsü gibi birbiri ardına dev projelere başlayan Türkiye'nin geldiği ekonomik gücün göstergesi olan ve bittiğinde çevresinde 7.5 milyon kişinin yaşayacağı Kanal İstanbul, 100 milyar dolara mal olacak.

TÜRKİYE ÇILGIN PROJEYLE 2023'E GİRMEYİ HAK EDİYOR

Cumhurbaşkanı Erdoğan, projeyi açıkladığı 2011 yılında, "Türkiye, böyle büyük, çılgın ve muhteşem bir projeyle 2023'e girmeyi hak etmektedir dedik ve bunun adımını attık" demişti.

ÇOK BOYUTLU BİR PROJE

Cumhurbaşkanı Erdoğan, 2011'de şöyle konuşmuştu: "Başbakan olduktan sonra, Ulaştırma Bakanım ve belediye başkanımla helikopterle zaman zaman dolaştık. Türkiye bunu başaracak güce ulaşmıştır dedik. Artık kaynaklar noktasında da sıkıntımız yok. Milli kaynaktan olmasına yönelik bir sıkıntı da yok. Türkiye 2023'e böyle büyük, çılgın ve muhteşem bir projeyle girmeyi hak etmektedir dedik ve bunun adımını attık. Bu proje çok boyutlu bir projedir. Aynı zamanda enerji, ulaştırma, bayındırlık, eğitim, istihdam projesidir. Bu proje bir şehircilik projesi, aile ve konut projesidir. En önemlisi de bu proje bir çevre projesidir. İstanbul'u ve çevresini, tabiatı, denizi, su kaynaklarını, yeşili, hayvan ve bitki yaşamını koruma projesidir."

BAKAN ARSLAN KANAL İSTANBUL'U YAZDI

Sabah'ın haberine göre, Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, 2018'in önemli bir yıl olduğunu belirterek, "Dünyanın beklediği Kanal İstanbul Projesi'nin temelini atmayı planlıyoruz. Proje etüd çalışmalarında son aşamaya geldik ve güzergâhını belirledik. Yapılan çalışmalardaki değerlendirme kriterlerini dikkate alarak, 5 alternatif arasında "Küçükçekmece-Sazlıdere-Durusu" koridorunu Kanal İstanbul Projesi için en uygun güzergâh olarak seçtik. Yaklaşık olarak 45 kilometre uzunluğunda olacak bu koridorda kanal güzergâhı ile entegre olarak liman, lojistik merkez, yapay ada gibi projelerin planlama çalışmalarını da yapıyoruz" dedi.