4 aylık tatilin ardından yeni eğitim öğretim yılının Kütahya’da sıkıntılarla başladığını söyleyen Eğitim Sen Kütahya Şubesi Başkanı Can Develi, okulların fiziki şartlarının yetersizliği, taşımalı eğitimde yaşanan sıkıntılar, kıyafet uygulamasında zorunluluk, aday öğretmenlerin zorla yandaş sendikaya üye yapılması gibi birçok soruna değindi.

“Kütahya’da yeni eğitim öğretim dönemine hazırlıklı girdiğimiz söylenemez. Böyle bir algı oluşturmak son derece hatalıdır.” diyerek açıklamasına başlayan Can Develi, karşılarına çıkan sorunları şöyle sıraladı: “Tüm okullarda tekli öğretime geçmesi hedeflenirken, okulların plansızca yıkılıp yeniden yapılmaya başlanması, bazı okul binaları öğretim yılı başlarken yıkılmış, tekli öğretim yapan okullar ikili öğretime geçmek durumunda kalmıştır. İkili öğretim yapan okulların sayısı böylece artmıştır. Tekli eğitim bu yıl hayal oldu. Dönüştürülen okullarda görev yapmaktayken sınıfını tamamlayarak okuluyla ilişkisi kesilen öğretmenler merkez okullarda geçici görevlendirmelerle çalışmaya başlamıştır. Bu arkadaşlarımızın durumu belirsizliğini korumaktadır. Bazı okullarda seçmeli derslerde öğrencilerin ve velilerin istekleri dışında dersler öğrencilere dayatılmaktadır. Yönetmeliğe aykırı bir durum söz konusudur. Serbest kıyafet uygulaması yıllar önce yönetmeliğin söylediği gibi yapılan anketlere dayanılarak adeta 'zorunlu kıyafet' uygulaması gibi devam etmekte, bu da velilerimizin okul kıyafetlerinde belli yerlerden alışveriş yapmaları sonucunu doğurmakta, fahiş fiyatlarla satılan okul kıyafetleri sonucunda velilerimiz mağdur olmaktadırlar.”

MİLLİ EĞİTİM, YANDAŞ İDARECİLERİ KORUMAKTAN VAZGEÇMELİ

Şube Başkanı Develi, Kütahya’da TEOG ve üniversite başarı sıralamalarının sır gibi saklandığını ifade ederek, şöyle devam etti: “Ülkemizde olduğu gibi ilimizde de artık TEOG ve üniversite sınav başarı sıralamaları yayınlanmamakta, ilimizin başarı durumu net olarak belirlenememektedir. Bunun nedeni neredeyse tüm okullarımıza atanan yandaş idarecilerin kötü yönetimleri sonucunda düştüğünü düşündüğümüz ilimiz başarı sıralamasının saklanması mıdır bilemiyoruz. İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve bakanlık kendi idarecilerini korumaktan vazgeçmeli, şeffaflık ilkesini göz önünde bulundurarak başarı sıralamalarını yayınlamalıdır. Taşımalı eğitim sorunları, servisle ulaşılan okulların yaşadığı sıkıntılar hala giderilememiştir. İlimizde misafirimiz olan çeşitli ülkelerden gelen mülteci öğrencilerimizin eğitim almasında pek çok sorun yaşanmakta, bir türlü bu durum gerektiği gibi bir çözüme kavuşturulamamıştır. Kütahya'nın eğitim alanında en büyük ihtiyaçlarından biride okullarımızda rehber öğretmenlerimizdir. Okullarımızın pek çoğunda ya rehber öğretmen bulunmamakta ya da olanlarda da sayıları yetersiz kalmaktadır. Yeterli Rehberlik desteği alamayan öğrencilerimizde başarılarını artıramamaktadırlar.”

ADAY ÖĞRETMENLER, VAATLERLE YANDAŞ SENDİKAYA ZORLANIYOR

Yeni göreve başlayan aday öğretmenlerin yandaş sendikaya üye yapılması için çeşitli baskılarla ya da rüşvet denebilecek vaatlerle karşılaştığını dile getiren Başkan Develi, “Yeni göreve başlayan aday öğretmenlerimiz yandaş sendikaya üye yapılmak istenmektedirler. Öğretmenlerin maalesef bilemediğimiz bir nedenle yönetmelik gereği her ayın birinde alınması gereken ek derslerini en az bir hafta, bazen 10 gün geç almaktadırlar. Bu durum adeta normalleştirilmiştir. Ek derslerin her ayın birinde yatırılması gereklidir. Bunun sağlanması için gerekenler yapılmalıdır. Son süreçte ihaleye çıkan okulların kantin ihaleleri ertelenmiştir. Bunun nedeninin kamuoyuyla paylaşılması gerekmektedir.” diye konuştu.

OKULLAR, AİDAT ALTINDA VELİLERDEN PARA ALMAKTA

Milli Eğitim Bakanlığı’nın okullara yeterli kaynak aktarmadığı için kayıt ve nakil sırasında idarecilerin velilerden para talep ettiğini belirten Eğitim Sen Şube Başkanı Develi, “Özel okullara devlet desteği aktaran MEB kamu okullarına yeterli kaynak aktarmamakta bu nedenle de kamu okulları kayıt ya da nakil işlemleri sırasında ve daha sonrasında da aidat adı altında velilerimizden para talep etmek durumunda kalmaktadırlar. Bu da idareci ve velileri karşı karşıya getirmektedir. Bunun önüne geçilmesi için devlet okullarına yeterli ödenek ayrılmalıdır. İlimizde okullarımızda hala kütüphane, laboratuvar, spor salonu, oyun alanları yeterli olmayan okullarımız çokça bulunmakta bunun değiştirilmesi için çaba gösterilmediği görülmektedir.” şeklinde konuştu.