Görkemli ama ruhsuz bir 12 Şubat

12 Şubat Kurtuluş Bayramı ile ilgili düşüncelerimi soran bir dostuma iki kelimeyle cevap vermiştim 12 Şubat gecesi.

Görkemli ama ruhsuz bir 12 Şubat

12 Şubat Kurtuluş Bayramı ile ilgili düşüncelerimi soran bir dostuma iki kelimeyle cevap vermiştim 12 Şubat gecesi.

15 Şubat 2010 Pazartesi 23:38
Görkemli ama ruhsuz bir 12 Şubat

[B]“Görkemli ama ruhsuz”[/B] 32 yıldır ”“aradaki gelgitleri saymazsak- Kahramanmaraş'ta yaşayan bir Maraşlı olarak gördüğüm en görkemli kutlamaydı gerçekten. Kutlamaların başladığı ilk gün ”“haftanın anlam ve önemiyle ilgisi olmasa da- tiyatro gösterisine gitmiş, çok da zevk almıştım aslında. Diğer etkinliklerinde bir kısmına katıldım. 12 Şubat günü ise tam vaktinde tören alanındaydım. Halkın arasına karıştım yarım saatliğine. Ulu Camiye kadar gidip geri geldim. Halkta 20 sene önceki heyecan aynen devam ediyordu. Kutlamalarda ne oluyor, ne bitiyor kimse görmüyordu. Duymuyordu da”¦ Ama yine de kimse çekilip gitmiyordu nedense. Birkaç dakikalık bile olsa Kurtuluş Coşkusunu yaşayabilir miyim diye bekleyen insanımıza o coşkuyu üç saniye bile yaşatamadık. Kurtlar vadisinin Ömer babası da gelmişti oysa”¦ Kurtlar Vadisi gençliğinin Manevi sultanı Ömer Babanın varlığı da kutlamalara heyecan ve renk katamadı. Tatsız-tuzsuz bir kutlamaydı velhasıl. Olmadı”¦ Daha profesyonel bir kutlama yapalım derken, Kurtuluş Ruhunu şanlı şöhretli misafirlerimizin cenderesinde sıkıştırdık. Velhasıl”¦ Ben hiç sevmedim yapılan törenleri”¦ Sadece ben değil, izleyen hemen her Kahramanmaraşlı törenlerden bir şekilde rahatsız oldu. Kimsenin yüreğine hitap etmedi. Olmadı... Hiç olmadı... Gelecek yıllar ”“çok daha ünlü isimler bir araya getirilsin ya da getirilmesin- bir şekilde Kurtuluş Ruhunu yeniden canlandırabiliriz diye umut ediyorum. Umarım olur.

Yükleniyor...
Anahtar Kelimeler:
OlmadıGörkemliRuhunu
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
bilal pekmez 2010-02-26 12:14:50

okurlara selam olsun,yorumları okudum menmun olan yok,neden halk hiçe sayılıyo,bu gösteri sdadyumda olamazmı kardeşim,hepmi o dar alanda olacak birde yer bolmuş gibi oraya sahne kurmuşsunuz karşısında protokol,demekki halk hiçe sayılıyor,geçen yılda itişmiş kalkılmıştı,ne diyebiliriz ki,çooooook kötü.

Avatar
abdullah 2010-02-22 19:38:21

12 şubat ruhu yanlız gösteriden mi ibaret. Biz fransızı atmadık mımemleketten. Niye yorumlarda bu yok.Anlamıyorum

Avatar
sporsever46 2010-02-20 19:34:20

kurtuluş gününe katılan vatandaşlarımız ilimizin tek profesyonel takımı kahramanmaraşspora KMS desteklemelidir.köy takımları ile oynuyoruz

Avatar
Levent Bertiz 2010-02-19 17:52:00

Mustafa kardeş, bayrak olayı tiyatrosunu izlemiş de buna atalarımıza uygun ve çok iyi idi diyorsa eğer, buna tek cevap var: HADİ ORADAN..
Yüzde 95 mi doğru? Sen mi doğrusun?
Akıllı adamlar bunun rezalet olduğunu söylüyor.

Avatar
GÖREN GÖZ 2010-02-19 14:24:42

KENDİLERİNİN BİTEN RUHU ,ÇIKARDIKLARI GÖMLEK VE ÇIKARMAYA ÇALIŞTIKLARI ATLET GİBİ MİLLETİDE AYNI KALIBA SOKMAYA ÇALIŞIYORLAR. YAKINDA ÜZERİNİZDE BİRŞEY KALMAYACAK VE MİLLET SİZİ ÇIPLAKSINIZ DİYE UYARACAKTIR. İLERKİ YILLARDA BU BAYRAMI KENDİNİ AYDIN ZANNEDENLERİN TAVSİYESİ AB UYUM SÜRECİ DAHİLİNDE MİLLET ŞUURUNU KAYBETMEK İÇİN İPTAL DAHİ EDERSİNİZ. BUNU FRANSIZ KARDEŞLERİNİZMİ BÖYLE YAPMANIZI İSTEDİ?...

Avatar
mustafa 2010-02-18 21:38:34

Bence bu güne kadar yapılmış en güzel kutlamaydı.Ruhsuz falanda değildi herşey Kahramanmaraşın Kahraman ecdadlarına yakışır şekilde yapıldı.Bu güne kadar imam hatip lisesinin yaptıklarında ruh arıyorsanız bilemem ama bu işi hakkıyla yapmak lazımdı o da yapıldı sadece o gösteriler değil ulu camiide ecdadın ruhuna fatiha da okundu Allah için kur'an da okundu. tabi editörün bundan haberi vardır ama atlamış yazısında ben gösterileri izlerken şahsen tüylerim diken diken oldu bu güne kadar böyle güzel ve gerçekten hakkını vererek kutlanmamıştı. Bu yıl bu organizasyonda emeği geçen herkeze teşekkürler...

Avatar
Ali tatar 2010-02-18 19:33:01

abdullah bey güzel yazmış zamanında cuma günü fransız bayrağını indiren halk bu sene kutlama töreni nedeniyle cumaya gitmiyor.Bu nasıl garabet anlamıyorum.Yoksa dans varmış yokmuş ne fark eder 12 şubat ruhu olmadıktan sonra.

Avatar
SİNAN 2010-02-18 15:45:38

SÖZÜM ONA ETKİNLİK DÜZENLİYORLAR
EN BASİTİTNDEN O PARALARI MUHTARLAR ELİYLE MAHALLE ÇETELERİNE VERSELER VEYA KILIK-KIYAFET VE OYUNLARIYLA BİRİNCİ OLACAK MAHALLEYE PARA ÖDÜLÜ VERECEK OLSALAR ORTAYA ÇOK DAHA RENKLİ VE KİŞİLİKLİ GÖRÜNTÜLER ÇIKACAK AMA BU KADARINI HESAPLAYAMAYAN YETERSİZ YÖNETİCİLER SAYESİNDE SAÇMA-SAPAN BİR ETKİNLİK OLUP ÇIKIYOR
BİLMEM NERENİN FOLKLOR EKİBİ GELİP MARAŞTA GÖSTERİ YAPIYOR
SANKİ MARAŞTA FOLKLOR EKİBİ VEYA OYUNLAR YOK
AMA NE DİYELİM İŞTE BAŞIMIZA BİR FELAKET GELDİ MECBUR KATLANACAĞIZ
BASİRETSİZ OLDUĞUMUZU YİNE İSPAT ETTİK

Avatar
AHMET 2010-02-18 01:13:59

YURTDIŞINDA BİLE FESTİVALLERDE KAMYONUN ÜZERİNDE GEZEN KUTLAMALAR YAPILIR. BENCEDE ÇOK RUHSUZ TAKLİT ÖZENTİLİ SIRADAN BİR DANS GÖSTERİSİ BİZİM 12 ŞUBATIMIZ OLAMAZ. ASIL KAFASI KUMDA OLANLAR 12 ŞUBATI ÖZENTİLERİNE FEDA EDENLERDİR. KAMYONUN ÜSTÜNDE AĞLARTDIK

Avatar
ahmet 2010-02-17 22:48:44

yani siz diyorsunuz ki; imam hatip lisesi her yıl olduğu gibi gayet basit bir şekilde kamyonun arkasında eskiyi canlandırsın millette aynı şekilde kamyonun arkasına baka kalsın. arkadaşlar siz bu gibi şeylerde artık kafanızı kumun içerisinden çıkarın. bu maraşlıların kaderimi eski kafalılarla yürümek. sizler yazarsınız sözde sanat adamısınız bu değerlendirmeyi yakıştıramıyorum size...

Avatar
kürşat46 2010-02-17 22:39:48

Çocukluğumun bayramını hatırlarım Töeren alanından başlar kale dibindeki postaneye kadar insanlar dolardı. bu bayramda malesef kimse yoktu. bu gün şehrin nüfusu 400 bin.kutlamalar halka yönelik değilde protokole yönelik.Buda bayramı bayram olmaktan çıkarıyor
nerde o eski bayramlar

Avatar
abdullah Öztürk 2010-02-17 20:29:09

nasıl kurtuluş bayramı yahu biz cuma namazında bayrağı indirmeye gidiyoruz ama 2010 yılında törenler için millet cumaya gidemiyor ayrıca camide namaz kılarken davul sesleri ve tekbirler geliyor acaba diyorum tekbir getirenler ve oynayanlar günün cuma olduğunu bilmiyorlar mı))))))))

Avatar
KIRAÇ 2010-02-17 19:32:48

BU YORUMLARA VE YAZIYA İTİRAZ,AKLA VE DUYGULARIMIZA ZİYANDIR, BU CÜCE KUTLAMA, CİCİ KIZA GÖRE OLABİLİR. AMA BANA GÖRE DEĞİLDİ. O GÜN RUHUM RUHLARA KARIŞTI...

Avatar
halide kırıcı 2010-02-17 17:23:15

sevgili asım ziya
yazınızı okudum fakat size katılmıyorum..öncelikle yaşanılan çoşkuyu o ruhu yazınıza hiçbir şekilde aktaramamışsınız..tabi bunun için önce görmek gerekir..sanırım siz bakamamışsızın...şehrimizin gerçek eleştri ve teşviklere ihtiyacı var..sizin gibi başarılı insanlardanda beklenilen bu..tabanla içiçe yaşayan bir olarak yaşadığıız çoşkuyu tarif etmem mümkün değil..sanatsal faaliyetlerle sanki bir istanbula gitmişim gibi hissettim..düzenleyen belediyemizie ve belediyedeki o gerçek kahraman bayana teşekkürleimi sunuyorum

Avatar
ZARİFBEYİN OĞLU 2010-02-17 16:43:27

sayın, Asım ZİYA bey; yazdıklarınızın her kelimesinde sonuna kadar haklısınız.Bir K.Maraşlı olarak sanki bu yapılan bir işkence ve eziyet gibi oldu benim için.Önceki yıllarda yapılan kutlamalarda tüğlerim ürperir içim içime sığmazdı heyecandan.Bu sene de ağlamaklı oldu gözlerim,gördüğüm rezalet karşısında.Tören alanında yarım saat kalabilmeye tahammül gösterebildim çocuklarımla birlikte.Eve, döndüğümde bilgim dahilinde ne varsa anlatmakla yetindik şanlı kurtuluşumuzu çocuklarıma.
Tabiki, ruhsuz bir şekilde icra edildi törenler.O ruhu verebilmek için organizasyonu yönetenlerin aynı ruhu taşımaları gerektiğine inanıyorum.Acaba bu töreni yapanlar şanlı tarihimizin neresindeler? (Belkide K.Maraş'lı bile değiller) eğer öyleyse çokta ayıplamamak lazım.İşi ehline yaptırmayı düşünmek gerek.
Asım ZİYA beyefendiye teşekkür ediyorum...

Avatar
beşir kıraç 2010-02-17 15:51:39

eskiden kurtuluş yaklaşıldında mahale mahale gezerdi ceteler kurbanlar kesilirdi silahlar sıkılırdı ama son 5 yıldır hic tatdı kalmadı ileride hic kalmayacak ve bitecek genclik katılmıyor artık cocuklrın eline bıraktılar saolsun deflet

Avatar
isimsiz 2010-02-17 15:33:41

sayın asım bey yazdığınız gibi görkemli ve saltanatlıidi. ama ruh yoktu nedeni sorarsanız kurtuluş günlerini yaşamayanlar o gösterileri yaptıkları için. bende o gösteride 1983'te bulundum amatörce ve bizlerin dedeleri yaşadığı için dedelerimizin ruhu gibi yaptık. bunlar yapmacık oldu ruh yoktu. bunlar yabancı futbolcular gibi oldu

Avatar
Eshâbil KARAHAYDAROĞLU 2010-02-17 14:45:13

Milyarlarca para harcıyorlar, bir de övüne övüne "muhteşem bir kutlama proğramı hazırladık" demezler mi?
Bu muydu övündüğünüz?
Yazıklar olsun size!
Hazırlanan proğram, KURTULUŞ RUHUNU inciten bir kusurla sakatlanmıştır. Seyredenleri kendi kimliğine yabancılaştıracak nitelikler taşımaktadır.
Bugün Kahraman Maraş'ta yönetim yetkisini kullananlar yaptıkları bu tür faaliyetlerle, kültürümüze, inancımıza ve geleceğimize zarar veriyorlar.
Allah aşkına oturun oturduğunuz yerde. Sallayın başınızı, alın maaşınızı. Hiç olmazsa memlekete zarar vermemiş olursunuz.
Bu da millet hesabına bir kâr sayılır.

Avatar
FİKRET BEKTAŞ 2010-02-17 13:21:43

YAZARA KATILMAMAK ELDE DEĞİL AĞZINA,KALEMİNE.RUHUNA SAĞLIK.İNŞALLAH BUNDAN SONRAKİ KUTLAMALARDA ESKİ TÖRENLERDEKİ SAMİMİYETİ GÖRÜRÜZ.

Avatar
kürşat 2010-02-17 13:02:37

nerde o eski kurtuluş bayramları eskiden ne güzeldi çeteler 1 ay önceden başlardı ama nezamanki mustafa poyraz bu işe burnunu soktu ozaman bu zaman çete bayramının bir anlamı kalmadı çünkü onlar bizim bayramımızı siyasi bir şova çevirdiler.

Avatar
İsrafil Bulut 2010-02-17 11:44:13

Kesinlikle haklısınız o kaldırımların üzerindeki sıkışıklık neydi öyle!..
Gösteriler sadece protokole yapıldı.
Hele bir polis memurunun yaşlı bir teyzeye yardım edeceği yerde hakaret etmesi vardı ki yuh dedim!

Avatar
AHMET ÇAKIR 2010-02-17 10:58:54

BAYRAK OLAYINDA CAMİDEN OYNAYARAK ÇIKMADI DEDELERİMİZ.SÜTCÜ İMAM GERİ PLANA İTİLMİŞ.SUNUCU HALKA SAYGISIZLIK ETTİ AYAĞA KALKMA TENEZZÜLÜNDE BULUNMADI.HALKTA ESKİ COŞKUYU BİTİRDİLER.YAKINDA ANITIDA SÖKELİM DERLERSE HİÇ ŞAŞMAM.BUNLARI ALLLAHA HAVALE EDİYORUM

Avatar
cengiz 2010-02-17 10:48:50

BUDANIN HAYATINI FİLİM YAPMAK İSTEYEN BİR ABD Lİ ARTİST,BUDANIN FELSEFESİNİ FİLME YANSITABİLMEK İÇİN,AYLARCA BUDİST TAPINAKLARINDA İBADET EDER,SONRA FİLMİNİ YAPAR VE BAŞARILI OLUR.KUTLAMALARIN MALESEF RUHU YOKTU.KUTLAMAYI YAPANLAR AMERİKALI DA DEĞİLDİ.O YÜKSEK HEYACANIN BİR TİTREŞİMİNİ YANSITAMAMAK,MANEN TÜKENMİŞLİK GİBİ GÖRÜNDÜ.NE DİYELİM SÖYLEYENE DEĞİL SÖYLETENE BAK...YAPANA DEĞİL YAPTIRANA BAK...İŞ VE SÖZ AYNİYLE BEYAN İNSANDIR.BU TÖRENİ ANGARYA GÖRENLERİ,KAHRAMAN MARAŞ GÖRDÜ...KEŞKE ÇEŞMEYE GELMEZ OLAYDIM/GÜZEL(!!)YÜZÜNÜ GÖRMEZ OLAYDIM.

Avatar
BURAK 2010-02-17 10:19:22

SEVGİLİ ASIM YILMAZ BEY
ÖNCELİKLE YAZINIZDAN DOLAYI SİZİ TEBRİK EDERİM.DİĞER 12 ŞUBAT HABERLERİNE HER NE KADAR YORUM YAZIP RAHATSIZLIĞIMIZI DİLE GETİRSEKDE SİZİN YAZINIZ KADAR ETKİLİ OLAMAYIZ.BEN TV DE SEYREDERKEN 10 YAŞINDAKİ OĞLUM BANA BABA FRANSIZ ASKERLERİNİN ELBİSELERİ NİYE YOK ,HAMAMDAN ÇIKAN KADINLARA SARHOŞLAR SARKINTILIK YAPIYORLARDI ODA YOK DEYİNCE GERÇEKTEN CEVAP VEREMEDİM VE EN SONUNDA PATLADIM.FRANSIZLARA YALAKALIK İÇİN FRANSIZ ASKERLERİNİ GÜZEL GÖSTERDİLER VE HAMADAN ÇIKAN KADINLARA SARHOŞ OLARAK RAHATSIZ ETTİKLERİNİ GÖSTERMEMİŞLERDİR DEDİM.TEK KELİME İLE BUNU DÜZENLEYENLERE YAZIKLAR OLSUN BU ŞEHİRDEN İÇTİĞİ SU HARAM OLSUN.HERKES BİLDİĞİ İŞİ YAPSIN LÜTFEN.KALDIRIM DÖŞEMESİNİ İYİ BİLİYORSAN GİDİP KALDIRIMCILIK YAPACAKSIN.KARIŞMAYACAKSIN KİMSENİN ORGANİZASYONLUĞUNA.TEBRİKLER ASIM BEY TEBRİKLER.

Avatar
ede 2010-02-17 09:46:01

biz bu kutlamaları şenlikleri trabzopn cad yaptıgımızsürece hiç kimse tam manasıyla ocuşkuyu yaşayamıyo alan dar geliyo bu çoşkuyu 12 şubat statyumunda yapsalar göstereileri herkes izleyebilir bazı tacizcilerin tacizlerine kimse maruz kalmaz hem emniyet görevini daha iyi yaparğöçsterileri şenlikleri herkes aynı anda görebilir kurtuluş ruhaniyetini tammanayla seyrede biliriz

Avatar
mehmet 2010-02-17 08:48:14

Habere katılıyorum çünkü 12 şubatı halkla bütünleştiremediler. Adliye önündeki caddeye sahne ve protokol kurulunca halka yer kalmadı, zaten gelenleride polis kovdu. 12 şubat artık halkın kurtuluş bayramı değilde devlet erkanının eğlencesi haline gelmiş.

banner122

banner215

banner124

banner154

banner126

banner191