Almanya'da ngelli öğrencilerin normal sınıflarda ders görmesini öngören Inklusion sisteminden aileler memnun. Ancak memnun olanların çoğunluğu bu sistemi tanıyanlar arasından çıkıyor.

Bertelsmann Vakfı’nın araştırmasına göre velilerin yüzde 80’i çocukların durumu, zaaflarının desteklenmesi ve kabiliyetlerinin geliştirilmesi gibi konuların tamamında Inklusion’un başarı getirdiğine inanıyor.

Velilere göre bu uygulama, öğretmenler için de avantajlı. Sebebi ise ailelerin bu okullarda görev alan öğretmenlerin diğerlerine göre daha iyi imajlarının olduğuna inanmaları. Veliler, bu öğretmenleri daha kabiliyetli, istekli, dersi daha iyi anlatan, çocukları eksiklikleri konusunda destekleyebilen, zaaflarının giderilmesi için gayret eden ve çocukları umutlandırabilen öğretmenler olarak tarif ediliyor.

Olumsuz görüş bildiren velilerin ise Inklusion uygulaması ile hiç karşılaşmadıkları ortaya çıktı. Araştırmadan çıkan sonuca göre Inklusion uygulanan okullarla veya bu okulların mensuplarıyla ne kadar irtibat kurulursa bakış açısı da o derece olumlu oluyor. Bununla birlikte veliler politikacılardan hiç memnun değil. Sebebi ise politikacıların bu gibi sınıflarda iki öğretmen istihdam edeceklerini söylemelerine rağmen bu sözlerinde durmamaları. Bu bakımdan velilere göre Inklusion gayretli öğretmenler sayesinde ayakta duruyor.