İskandinav ve İngiliz turistlerin Antalya'da alışveriş yaparken en fazla pazarlık yapmaktan rahatsız oldukları belirtiliyor.

Myplanet Turizm Seyahat Acentesi, Antalya'ya getirdiği 3 bin turist üzerinde yaptığı yüz yüze anket çalışmasında en fazla rahatsız oldukları konuların başında alışverişte pazarlık, etiketsiz ürün satma, esnafın ürünün nitelikleriyle ilgili bilgi vermeme, ürünün ayıplı çıkması halinde yetkili merciye ulaşama, laf atma ve kaldırım işgallerine bağlı turizm merkezleri cadde ve sokaklarında rahat bir şekilde yürüyememe olduğunu açıkladı.

Anket çalışmasıyla ilgili Manavgat'ta açıklama yapan My Planet Turizm Seyahat Acentesi İskandinav Turizm Uzmanı Tuncay Yılmaz, İskandinav ve İngiliz turistler alışverişte hassas olduklarını, esnafın ürün satımında tek fiyat vermelerinin güven oluşturacağını söyledi.

Bir Norveçli, bir Danimarkalı, bir İsveçli bir turistin alışverişte en sevmediği davranışın esnafın 20 Euro dediği bir ürüne almada tereddüt ettiğinde 15 Euro demesi olduğunun altını çizen Yılmaz, şu ifadeleri kullandı: "İskandinav ve İngiliz turistler alışverişte tek fiyat istiyor. Pazarlık yapmayı asla sevmezler. Ayrıca Antalya bölgesindeki turizm yörelerinde esnafın çoğu sattığı ürün hakkında yeterli bilgiye sahip değil. İskandinav turistler alacak oldukları bir ürün hakkında en ayrıltılı detayına kadar bilgi sahibi olmak istiyor. Diğer bir sorunda başta Manavgat olmak üzere turistler cadde ve sokaklarda ürünlerin kaldırımda sergilenmesi nedeniyle rahat bir şekilde dolaşamıyor. Turistler cadde ve sokaklarda kaldırım işgaline takılmadan yürümek istiyor. Fahiş fiyatta ürün satımı da İskandinav turistler de 'güvenilirlik' duygusunu öldürüyor. İskandinavlar yalanı asla sevmezler. Esnaf ürününü satarken yalan söylememeli. "

Antalya bölgesinde bir marka değeri oluşturulmadığı için turistlerin 'ucuz ülke' anlayışıyla tatile geldiğini vurgulayan Yılmaz, bunun acilen yıkılması gerektiğini yıkılması içinde turizmin A'dan Z'ye tüm altyapısının oluşturulması gerektiğini kaydetti.

Norveçli turizmci Malene Bogh Andres de yaptığı açıklamada, alışveriş yapmada turistlerin yabancı dil bilmesinin önemli olduğunu söyledi. Yabancı dil bilmeyen ya da az bilen esnafın İskandinav turistlere sattıkları ürünlerin niteliklerini anlatamama sıkıntı oluşturduğuna dikkat çeken Andres, İskandinav turistlerin Türkiye'de en fazla memnun kaldıkları davranışın misafirperverlik ve karşılıksız ikram kültürü olduğunu sözlerine ekledi.