Hayatlarını tehlikeye atarak yangın, trafik kazaları ve kurtarma operasyonlarına katılan itfaiyecilerin en büyük sorunu asılsız ihbarlar.

Yangınların yanı sıra deprem, doğal afet gibi olağanüstü durumlarda görev alan itfaiye çalışanlarının moralini, çağrıların yüzde 80'ini oluşturan asılsız ihbarlar bozuyor. Yaşadıkları sorunlara rağmen yaptıkları işin öneminin farkında olan itfaiyeciler güne araç bakımı ve sporla başlıyor. Boş zamanlarını gazete okuyup televizyon izleyerek değerlendiren itfaiye erleri gelen ihbarın ardından 30 saniye içerisinde hazırlanarak olay yerine hareket ediyor.

Kahramanmaraş Belediyesi İtfaiye Müdürü Cahit Küçükönder, AA muhabirine yaptığı açıklamada, yılın 365 günü 7 gün 24 saat esasına göre görev yaptıklarını belirtti. Çalışanların işlerini severek ve özveriyle yaptığını aktaran Küçükönder, şunları kaydetti:

"Arkadaşlarımız cansiparane görev yapıyor. Gündüz 30 saniyede gece ise 1 dakikada hazırlanarak olay yerine hareket ediyorlar. Ama en büyük sorunumuz asılsız ihbarlar ve bu durumum bizi çok üzüyor, moralimizi bozuyor. Gelen çağrıların yüzde 80'i asılsız. Dolayısıyla hayati önem taşıyan bir noktada gelen bu tür aramalar can sıkıntısı ve olaylara müdahalemizi zorlaştırıyor." 

Küçükönder, dar ve geçişin zor olduğu sokaklar için motorize ekip kurduklarını anımsattı.

Santral görevlisi Mevlüt Arslan ise "110" ihbar hattına gelen çağrıların yüzde 20'sinin gerçek geriye kalanların ise asılsız  olduğunu söyledi.

Telefonda çocuklarla sohbet etmek  zorunda kaldıklarını dile getiren Arslan, "Annelerin çocuklarını susturdukmak için itffaiyeyi aradığını düşünüyorum. Çocuk bilinçli olarak numarayı çevirmiyor, çünkü numarayı çevirebilecek yaşta değil " diye konuştu.