İzmir’deki raylı sistemler İZBAN ve İzmir Metro’da taşınan yolcu sayısı, son bir yılda 130 milyondan 170 milyona yükselirken iki şirket, hizmet kalitesini yükseltmek amacıyla tren seti sayılarını hızla arttırdı. 2013 yılına üçer vagondan oluşan 43 setle başlayan İZBAN, dönem içerisinde 21 Körfez Yunusu’nu işletmeye alarak, yolcu sayısının arttığı dönemde 64’e yükseltti. Yıla 77 vagonla giren İzmir Metro ise 10 yeni setinin deneme sürüşlerini yine bu dönemde tamamlayıp işletme aşamasına getirdi. İZBAN ve İzmir Metro’nun elindeki araç sayısı, böylelikle 64 set ve 87 vagona ulaştı.

83 SET VE 172 VAGONA YÜKSELECEK

İZBAN, imalat ve deneme sürüşleri devam eden 19 Körfez Yunusu’nu daha bu yıl içerisinde tamamen sefere alacak. 85 yeni vagon alımını sözleşme aşamasına kadar getiren İzmir Metro da setlerini imzayı takiben iki yıl içinde getirmeye başlayıp deneme sürüşlerini yapacak. Böylelikle 2017’de İzmir raylarındaki tren seti sayısı İZBAN’da 83’e ve İzmir Metro’da 172’ye yükselirken İZBAN, TCDD’den kiraladığı 10 seti geri gönderecek.

YAKLAŞIK 665 MİLYON LİRALIK YATIRIM

İZBAN ve İzmir Metrosu’nun sadece yeni tren setleriyle ilgili yatırımı, yaklaşık 665 milyon lira tutuyor. İki sistemin bütün filolarının maliyeti ise 1 milyar 400 milyon liranın üzerinde. İZBAN, ihalesi iki yıl önce yapılan ve imalatına başlanan Körfez Yunusu setleri için ödemelerine başladı. İzmir Metro ise 85 yeni setin 100 milyon liralık kısmı için Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası ile kredi sözleşmesi imzaladı. İzmir Metro’nun yeni setlerinin kalan maliyetinin Uluslararası Finans Kurumu (IFC), Fransız Kalkınma Ajansı (AFD), ING Bank (MIGA garantisi altında) ve İzmir Büyükşehir Belediyesi bütçesinden karşılanması planlanıyor. Metronun 85 yeni set ihalesiyle ilgili sözleşme ise Büyükşehir Belediyesi’nde cuma günü imzalanacak.