Filosunu son teknoloji gemilerle yenileyen İZDENİZ A.Ş., yolcularla yapılan ‘memnuniyet anketi’nden yüksek not aldı. Dokuz Eylül Üniversitesi ile birlikte gerçekleştirilen ankete katılanların yüzde 78’i, Büyükşehir Belediyesi’nin deniz ulaşımındaki hizmet kalitesinden memnun olduğunu dile getirdi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin deniz ulaşımından sorumlu şirketi İZDENİZ A.Ş., yaptırdığı ‘yolcu memnuniyeti’ anketinden yüzde 78 olumlu sonuç aldı. Araştırmaya katılan yolcuların yüzde 51’i verilen hizmetin kalitesini 'iyi', yüzde 27’si ise 'çok iyi' olarak değerlendirdi. İZDENİZ A.Ş’nin dışında başka bir alternatif olsaydı yine İZDENİZ’i tercih edeceklerini belirten yolcuların yüzde 84’ü bu hizmeti başkalarına da tavsiye edeceklerini belirtti.

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin kullanıma sunduğu karbon kompozit yolcu gemileri ile filoya dahil ettiği 2 yeni arabalı vapurun da anket sonuçlarına olumlu etkisi gözlendi. Yeni gemilerin modern donanıma sahip olduğu ve İZDENİZ’in daha profesyonel bir personel yapısına kavuşturularak kurumsal kimliğini sağlamlaştırdığı anketin ‘görüşler’ bölümünde yer aldı. Ayrıca İZDENİZ’i tercih eden yolcuların güvenirlikle ilgili beklentilerine daha fazla cevap verdiği için deniz ulaşımını tercih ettikleri gözlendi.

İZDENİZ ve Dokuz Eylül Üniversitesi’nin işbirliğiyle gerçekleştirilen anket çalışmaları, yolcularla ön vapur hattında yüz yüze görüşülerek yapıldı. Arabalı vapur, katamaran ve yolcu motorlarıyla İzmir’de 8 iskeleden seyahat eden 502 yolcu ile bire bir ve yüz yüze uygulanan ankette fiziksel, güvenilirlik, personel davranışı, güven ve empati boyutlarını içeren 22 soru yöneltildi. Yüzde 55’i erkek, yüzde 41’i kadın ve yüzde 51’i 16-36 yaş aralığında olan yolcuların yüzde 47’sinin üniversite ve yüksekokul mezunu olduğu bildirildi.