İnşaat Mühendisleri Odası (İMO) yönetimi, İzmit Körfez geçişini sağlayacak asma köprü inşaatının halatlarından birinin kopmasından kendisini sorumlu tutan Japon mühendis Kishi Ryoichi’nin intiharının mesleki ve insani ders niteliğinde olduğunu belirterek, “Umuyoruz ki mühendislerimiz ve kamu otoritesi ‘onur intiharından’ gerekli dersi çıkarır.” dedi.

Nihayetinde bir halatın koptuğu ve olay sırasında kimsenin burnu dahi kanamadığına dikkat çeken İMO yöneticilerinin yazılı değerlendirmesinde, buna rağmen, mühendisin ölümü seçmesi, üzerinde önemle durulması gereken hassas bir davranış olarak mesleki tarihinde yerini alacağı vurgulanarak, şöyle devam edildi:
“Mesleki hataları bir kenara bırakalım, insani nedenlerin bile bir insanın kendi canına kıymasına sebebiyet vermesini anlamamız ve kabul
etmemiz mümkün değildir ancak bu vahim olayın içerdiği anlamı vurgulu hale getirmek gerektiği açıktır. Meslektaşımızın taşıdığı sorumluluk
bilincinin, mesleki etik anlayışımızın, iş ahlakımızın, insana ve topluma karşı sorumluluk duygumuzun odak noktasına alınması, içselleştirilmesi, özümsenmesi mesleki alanda yaşanan sorunların bir nebze olsa da çözülmesini sağlayacaktır. Bu bireysel tavır, mühendislik proje ve uygulamalarında titiz çalışmanın ne kadar önemli ve sonuç değiştirici olduğunu gözler önüne sermiş, hatayı ve dolayısıyla sorumluluğu üstlenme ve özeleştiri kültürünün önce insanın benliğinde başlaması gerektiğinin, devamında ortak payda ilan edilerek toplumsal yaşamda belirleyici bir konuma taşınmasının, kurumsal
bir işleyiş kazandırılmasının zorunluluğuna dikkat çekmiştir.”

"BU OLAY, TARİHİ BİR KIRILMA OLARAK KAYITLARA GEÇMELİ"

“Bizim açımızdan bu olay, gazetelerin üçüncü sayfasını işgal edecek bir haber değildir.” görüşünü belirtilen İMO yönetimi, “Bu vahim olay, mühendislik mesleğinin mevcut işleyişinde ve meslektaşlarımızın, mesleki üretime ve insana yaklaşımda köklü değişiklikler yapılması gerektiğini açığa çıkartan tarihi bir kırılma olarak kayıtlara geçmelidir. Kabul edilmesinin mümkün olmaması nedeniyle bırakalım intihar gibi uç bir örneği, yanlış projelerin, yanlış ve eksik mühendislik uygulamalarının ülkemizde herhangi bir cezai yaptırımının olup olmadığını sorgulayalım. Siyasi iktidarın doğrudan sorumluluğu altındaki işlerde yaşanan iş kazaları” sonrasında sorumluluğun üstlenilip üstlenilmediğini de soralım. Umuyoruz ki, mühendislerden kamu otoritesine kadar üretim ve denetim sürecinin bütün bileşenleri onur intiharından gerekli dersi çıkarır.” vurgusunda bulundu.