Yıllardan beri arapsaçı gibi tıkanıp kronikleşen sorunla ilgili olarak, Petrol İstasyonu sahiplerini ve kamuyu zarara uğratmayacak tatminkar bir çözüm için aylardır çalışmaktayız, tüm tarafları, Milletvekillerimizi, sosyal ve sivil toplum paydaşlarını düzenli bilgilendirmekteyiz.
   
Bu amaçla, Petrol İstasyonu sahibi Sefa Sezal başta olmak üzere, konuyla doğrudan veya dolaylı alakası bulunan tüm ilgilileri, Kahramanmaraş Valisini, Belediye Başkanını, DHMİ Yönetimini, Havaalanı Müdürünü, İl Çevre ve Şehircilik Müdürünü, İl Defterdarını, Karayolları 55. Şube Şefini, TCDD Gar Müdürünü, şehir plancılarını, uzmanları ve hukukçuları ayrı ayrı dinleyip, Fatih Arıkan'ın geçmiş dönemdeki çabalarını da dikkate alarak, tüm bilgi ve belgeleri her aşamada diğer Milletvekillerimizle de paylaştık.
   
Son olarak, Ak Parti Grup Başkan Vekilimiz Mahir Ünal,benim ve Milletvekilimiz Sıtkı Güvenç'in de bulunduğu,AK Parti İl Başkanımız Fatih ERKOÇ'un ev sahipliğinde, 12.01.2013 Cumartesi günü gerçekleşen toplantıda, Petrol İstasyonu sahiplerinin katılımıyla, İl Defterdarımız ve İl Çevre ve Şehircilik Müdürümüz davet edilerek, tarafların pozisyonları yeniden ele alınmış, tam bir durum değerlendirmesi yapıldı.
   
Tarafları bir araya getirdiğimiz bu toplantıda, bahsi geçen Petrol İstasyonu sahibi değerli hemşerilerimizi ve ilgili kamu kurumlarımızı zarara uğratmadan, bireysel ve kamusal hakları birlikte gözeterek adaletli bir çözüme ulaşılmasında mutabakat sağladık. Netice alınıncaya kadar, sürecin takipçisi olacağımızı ifade ettik diyen Dr. Ramazanoğlu, kamuoyunu teknik yönden de bilgilendirmek amacıyla şunları söyledi:
   
Petrol istasyonu kalktıktan sonra, 2300 m. uzunluğundaki mevcut pist, doğu tarafa yani petrol istasyonu tarafına doğru 500 metre daha uzatılabilecek, böylece pist uzunluğu asgari 2800 metreye  çıkacaktır.Bu suretle, uçaklar doğu istikametten gelip tekrar doğu istikametine doğru kalkabilecektir.Böylece, ILS cihazı da kullanılabilir hale gelecektir.Çünkü mevcut pist uzunluğu ve batı yöndeki dağın varlığı şu aşamada, pist kenarındaki ILS anteni ile uçaktaki alıcının irtibatını engellemektedir,halbuki pist istenilen uzunlukta olsa uçak şu andaki gibi doğu tarafından inişe geçtiğinde uçaktaki ve pistteki ILS alıcı-verici üniteler karşılıklı iletişim kurabilecekler, böylece gece ve sisli hava inişleri de kolaylıkla mümkün olabilecektir.Aslında, şu anda Van Havalimanında uygulanan çok yeni ve başarılı bir pilot çalışma, gelişmiş uydu sinyal sistemiyle, artık ILS sistemine dahi gerek bırakmayacak şekide çok daha kaliteli bir iletişim-yaklaşma-iniş-kalkış-yönlendirme imkanı uydu aracılığı ile sağlanmaktadır.Van'da 13.12.2012 tarihinde uygulamaya giren bu sistemin pilot çalışması bittiğinde,2013 yılı içinde ilk uygulanacağı ilin Kahramanmaraş olması sözü DHMİ'den alınmıştır.Ayrıca, yeni terminal binasının,şu andaki otoparkın arkasında bulunan boş alana inşa edilmesi planlanmakta olup yeni terminal binası en modern teknolojik altyapıyla donatılacaktır.Düşünülen bu yeni binada gümrükleme birimi de kurulmak suretiyle, yurt dışından gelenlerin, gümrük işlemleri nedeniyle zorunlu olarak Gaziantep veya Adana Havaalanlarına inmelerine, yahut o kentlerdeki gümrük makamlarına başvurmalarına artık gerek kalmayacaktır.
   
Sözlerini bu şekilde tamamlayan Kahramanmaraş Milletvekili Dr. Yıldırım Ramazanoğlu,
bu müjdeli gelişmelerin kentimize ve vatandaşlarımıza hayırlı olması temennisinde bulundu.