Kahramanmaraş'ın Bazı İlçeleri Neden Ayrılmak İster

Bu bir sır değil. Çok açık bir gerçek ki, Kahramanmaraş'ın bazı ilçeleri, Kahramanmaraş'tan ayrılmak istiyor.

Kahramanmaraş'ın Bazı İlçeleri Neden Ayrılmak İster

Bu bir sır değil. Çok açık bir gerçek ki, Kahramanmaraş'ın bazı ilçeleri, Kahramanmaraş'tan ayrılmak istiyor.

06 Şubat 2012 Pazartesi 13:32
Kahramanmaraş'ın Bazı İlçeleri Neden Ayrılmak İster
Kimisi İl olup da ayrılmak isterken, kimisi de Osmaniye'ye bağlanmak istiyor. Elbistan'ın İl olma isteği, için için yanan bir ateşten öte, fokur fokur kaynayan bir su gibi, zaman zaman taşıyor. Hele, Andırın'ın Osmaniye'ye bağlanma isteği, aşkla-şevkle yana-tutuşa sevdalanan gençlere benziyor. Her fırsatta bu dile getiriliyor. Bizzat bu satırların Yazarının da katıldığı Ankara'daki bir yemekte, en az 100-200 Kahramanmaraşlının huzurunda bu istek dile getirildi. Bu yemekli toplantı 10-15 gün önceydi. Toplantıya Kahramanmaraş Milletvekilleri Sayın Yıldırım Ramazanoğlu Bey ile Sayın Sevde Beyazıt Hanımefendi de katılmıştı. Bu isteklerin dile getirildiğinde Sayın Vekillerimiz orada mıydı? Bilemiyorum. Çünkü, Meclis çalışmaları dolayısıyla Andırın Derneğince düzenlenen Tirşik Gecesi'ne geç katılmışlardı. Bu husus çok da önemli değil. Zira, Andırın ve Elbistan'ın bu isteklerini bilmeyen mi var? Duymayan mı var? Sağır Sultan duydu derler ya! O cinsten. Elbistan ve Andırın'ın durumları çoktandır bilinen gerçeklerdendir. Son olarak, şaka mıdır gerçek midir bilinmez, Gaziantep'e bağlanmak isteyen bir kasaba da meydana çıktı. Haberlerde duymuşsunuzdur ya da görmüşsünüzdür, Şekerobası Kasabası da Gaziantep'e bağlanmak istiyormuş! Türkoğlu'na bağlı bir kasaba. Nurdağı'na bağlanmak istiyor. Oradan da Gaziantep'e bağlı bir kasaba olarak kalmak istiyor anlaşılan. Haberi okuduğumuzda bu geçiş isteğinin Belediye Meclis Kararına bağlandığını anlıyoruz. Yani, işin şakası yok anlaşılan. Fesubhanallah demekten başka ne diyebiliriz! Buna rağmen, Şekerobası'nın ayrılmak isteğinin bir kızgınlıktan kaynaklandığını ve ciddi bir haber olmadığını düşünüyorum. Şimdi, Kahramanmaraş'tan ayrılmak isteyenler kervanında, başka ilçeler var mı? Mesela, kendi İlçem Pazarcık'ın eskiden Gaziantep'e bağlı olduğunu ve kültürel olarak bu İl'e yakınlığını söylesem ve Pazarcığın bazı köylerinin tüm kültürel, sosyal ve ticari ilişkilerinin nerdeyse yüzde yüz oranında Gaziantep'le gerçekleştiğini belirtsem bu size bir ipucu verebilir. Gerçi, Pazarcık insanının Gaziantep'le bu oranda yakın ilişkileri olsa da, Kahramanmaraş vilayetine bağlı olmakla bir sorunu yoktur. Ben bir Pazarcıklı olarak Kahramanmaraş vilayetimin Gaziantep olarak çevrilmesini asla istemem. Bu noktada Andırın ve Elbistan'dan çok farklıyız. Esasında, Elbistan ve Andırın'ın da Kahramanmaraş'a bağlı olmaktan bir sorunları yoktur. Sanırım mesele mesafedir. Bu ilçelerin ayrılmak istemelerinin ana nedeni mesafedir. Andırın'lı dostlarımla, hemşehrilerimle Ankara'da zaman zaman sohbet ederiz. Tüm ilişkilerinin, sosyal, kültürel, ticari açıdan Kadirli üzerinden Osmaniye ile olduğunu ve resmi işleri dışında Kahramanmaraş'a gitmediklerini beyan ediyorlar. Gerçi şunu da belirteyim, Andırın Kahramanmaraş arası 70 km iken, Andırın Osmaniye arası 80 km'dir. Kahramanmaraş daha yakın olmasına rağmen, Andırın'lılar ulaşımın yönünü daha çok Osmaniye'ye çevirmişler. Bunun sebebi Andırın Kahramanmaraş arasındaki yolun zor ve engebeli olmasıdır. Bunun yanında, sohbet ettiğim Andırınlı Hemşehrilerimde şunu da gördüm. Kendilerini Osmaniye kültürüne yakın hissediyorlar. “Biz Çukurovalıyız” diyorlar. Neyse, şu açık gerçek ki, Andırın'lılar Osmaniye'yi büyük çoğunlukla istiyorlar. Andırın Osmaniye'yi istiyor, bu gerçek derken, gerçekler bununla bitmiyor. Osmaniye'de kültürel, sosyal ve ticari yönden Kahramanmaraş'la sanki içi içe. Osmaniye'de geçen seneler bir ay kadar kaldım. Bir denetim görevim var idi. Bu nedenle bir müddet Osmaniye de kaldım. Pastanelerde Kahramanmaraş tarhanası, çöreği, fıstık ezmesi satılıyordu. Her yerde Kahramanmaraş kültürü hakimdi. Andırın'lılar, Osmaniye'ye bağlanmak niye istiyorlar ki, zaten Osmaniye de Kahramanmaraş demek. Tabi bu işin şakası! Andırın'lıların bu hususta bir pratik gerekçesi var. Gerekçelerini yukarıda sıraladık. Ancak, Kahramanmaraş Andırın'ı bırakmak istemez bu da ayrı bir gerçek. Zaman artık iletişim, bilgi ve teknoloji zamanıdır. Çağımızda bu tür gerekçelere yer yok. Mesafe dersen Kahramanmaraş daha yakın. Tamam, sosyal, ticari ve kültürel ilişkiler Osmaniye ile olsun, bu önemli değildir. Zaten, Osmaniye'de sosyal, kültürel ve ticari ilişkilerini Kahramanmaraş ile artırmaktadır. Andırın da Osmaniye ile artırsın. Sonuçta yine ana merkez Kahramanmaraş'tır. Sonuçta, Kahramanmaraş da, Osmaniye de sosyal, kültürel ve ticari yönden bir bütünü teşkil eder. Fark yoktur. Kahramanmaraş bu bütün içerisinde güçlü bir yere sahiptir. Bu gerçek hiçbir zaman değişmez ve değiştirilemez. Yazımızın hacmi uzadı. Elbistan'ın İl olması meselesine yer kalmadı. Gerçi bu hususa yer kalmasa da, bu mesele de bu çağda ve bu zamanda çok da önemli değildir. Yukarıda belirttiğimiz hususların bir kısmı Elbistan için de geçerlidir. Bilgi, iletişim ve teknoloji zamanında kimse mesafeleri kendisine dert etmesin, vesselam.
Yükleniyor...
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
mustafa 2013-02-26 23:50:49

afşin ilçesinde 3 yıl kaldım tanıdığım afşinliler ve elbistanlıların büyük bölümü maraşı kabul etmiyorlardı.bizim kültürümüz geleneğimiz maraştan çok farklı diyorlardı.

Avatar
yemliha 2012-02-13 08:25:31

45 bin merkez,köylerle birlikte 85 bin nüfuslu Afşin de millet vekili olmadğı ve nüfusuna oranla yeterli hizmet gelmediği için KAYSERİ ye bağlanmak istiyor...

Avatar
mehmet46 2012-02-10 16:17:02

galiba andırınlılar kadirli osmaniyenin internet sitesini takip ediyor.andırında yaşlılara sorsan andırını kmaraşın ilçesi olarak görmüyor hepsi kadirlinin ilçesi diyor

Avatar
maraş46 2012-02-09 13:22:07

kmaraş sinirlenip andırının ilçeliğini düşürüp kasaba yapmasın olur olur Türkiyede her şey olur

Avatar
andırın46 2012-02-08 23:05:29

Andırından her dönem en az 2 vekil TBMM gönderebilir çünkü Andırından yetişmiş çok büyük bürokrat ve önemli kişiler var. Bu seçilen Andırınlı vekillerden kesin BAKAN olacak kişiler olabilir. Çünkü kmaraştan seçilene bakanlık verilmiyor.
Andırından BAKAN veya vekil çıkarsa OSMANİYE 1 ligde ANDIRIN YEŞİLDAĞ SPORDA en azından 2 ligde olur
koskoca KMS 3 ligde

Avatar
hakan46 2012-02-08 21:21:11

öylesine yorum yapmayın +- leri yazın 11111

Avatar
111111 2012-02-08 16:19:38

Bizde bır Andırınlı var K.Maraşlı olmakla Övünüyor. Verın Andırını Osmanıyeye bakalım neyle ovunecek

Avatar
NURDOĞAN 2012-02-08 09:06:52

GAZİANTEBE VE OSMANİYE YE BAĞLANMAK İSTEYENLER GERÇEKTEN İYİ HİZMET ALABİLECEKLERİNİ Mİ DÜŞÜNÜYORLAR ACABA.İL MERKEZLERİNE VERİLEN HİZMETİ BEKLİYORSANIZ BENCE ÇOK BEKLERSİNİZ.HELE HELEDE OSMANİYEYE BAĞLANMAK ÇOK DA MANTIKLI GELMİYOR BANA

Avatar
ömerhan 2012-02-07 22:52:46

K.MARAŞ spor süper ligde olsa. sayın b.başkanı sadece seyircisi olmayan amatör sporlara dünya şampiyonuda olsa belediye futbol takımına destek veriyor kesinlikle seyirci gelmez.
KMS 1 ligde olsa her hafta ilçelerden maç izlemeye gelirler kms 1 ligdeyken unutmam her hafta ilçelerden pankart sahada dolaştırılırdı bütün seyirciler ilçeleri ismini bağırırdı sonra hep beraber kahramanmaraş diye tempo tutulurdu.
her ilçeden gelen seyirci kmaraşta alışveriş yapar lokantacı kazanır simitci tatlıcı otelci ayakkabı boyacısı her esnaf kazanır. ilçelerine dönen mutlaka yanında dondurma hediye ile döner. tek çare bnce KMS 1 lige çıkmalı.
birlik beraberlik futbolla olur.
gurbette yaşayan bile kmaraşlı olmaktan gurur duyar.

Avatar
ilçeli 2012-02-07 20:10:20

bir ilçeli KMARAŞIN nesiyle övünsün.
sadece 12 şubat kurtuluş bayramı var oda gece 24.00 trt1 de haber veriyor 1 dakikalık.
Futbol takımı yok 3 ligde ilçeliler maça kayseri adana antep malatya mersine gidiyor.
Festivali yok yine herkes yakın illere gidiyor.
Ticaret yok yine yakın illere gidiyor.
Yol yok hava alanı yok demir yolu yok.
Andırınlı herhangi bi yere gidecekse kadirliye gider oradan Türkiyenin 4 tarafına gider
Pazarcık Antepe gider oradan istediği yere gider
Elbistan malatya gider afşin göksun kayseriye gider.

Avatar
Sıtkı 2012-02-07 19:09:14

Asim Ziyaya katılıyorum.Diğer ilçeleri bilmiyorum ama elbistana K.maraş merkezi bütçeden hiç yatırım girmiyor.K.maraş tarımsal arazinin büyük kısmı elbistan-afşin nurhak ve göksun birleşiminde.Nüfus oranı da azımsanmayacak kadar çok.Malesef yeteri kadar hizmet gelmiyor.Elbistan Mesafe olarakta malatyaya çok yakın.Darıca malatya yolunun dubleye dönemsiyle neredeyse 1 saate düşmüş bir malatya varken 2.5 saat sürülen ile neden gelsin ilçemiz.Ayrıca Malatya il olaraka büyük bir çıkışta ve çekim merkezi olurken K.maraş ne bir yatırım alıyor ne de çalışma yapılıyor.Bu kadar bütçe nereye gidiyor anlamıyorum.Andırını bilmem ama elbistan mutlaka il olacaktır.Bu bir yere kadar gider K.maraşlı hemsehrilerimiz üzülmesin ama elbistanın il olması artık zorunluluk oldu.Elbistanlı milletvekilleri iyi çalışsa 10 yıl öncesinden il olmuştu.Kilis kadar olamadı seçilmişlerimiz.Yazıklar olsun diyorum.Vesselam

Avatar
ahmet 2012-02-07 16:45:04

Aslında Andırınlıların Maraş ve maraşlılarla bir sorunu yok.maraş merkezde binlerce Andırınlı memur vu işçi çalışmaktadır.Sorun Maraşın siyasetçilerin Andırını küçük görmesi ve küçümsemesidir.ve gerekli hizmeti vermemeleridir.Ben birkaç yıl önce eski milletvekilerinden birisinin ağzından aynen şu ifadeyi duydum."ben Kadirli-Andırın-Göksun yolunun yapılmasını istemiyorum.Bu yol mekeze zarar verir"demişti.Bizi maraştan soğutan bu mantıktır.Osmaniyeye bağlanma gerekçesi,Kadirli e Osmaniye deki büyük orandaki Andırın kökenli insanlarla siyasette etkin hale gelmek ve hizmet alabilmektir.Osmaniyenin başka hiçbir cazibsi yoktur.

Avatar
Cll ÇLh 2012-02-07 15:54:32

Bir Andırınlı,Enderun Kültürü mensubu olarak K.Maraş a bağlı olmaktan mutluluk ve gurur duyuyorum

Avatar
ahmet 2012-02-07 13:32:08

aslında bütün sorun vekiller.bügün şekeroba kasabası türkiye genelinde akp ye en çok oy veren yerdir.buna ragmen hiç hizmet alamamaktadır. bir okul temeli atıldı öylece kaldı aradan yıllar geçti dönüp bakan yok. vekiller seçimden seçime geliyorlar bu vakillerin kimseye hayrı olmaz.ayrıca biz bütün alışverişlerimizi nurdağdan antepten yapıyoruz.antepe seve seve gideriz.

Avatar
yeşildağlı 2012-02-07 13:30:42

k.maraştan andırına gidecek KOÇ YİĞİT varmı. yol yokkk. ancak osmaniyeden gidilir.
böyle yol hakkari ile köyleri arasında yok.

Avatar
Ahmet Sandal 2012-02-07 12:59:00

Bazıları yorumcular şahsıma yönelik sözler söylemişler. Yazı basit demişler. Kardeşim biz burada akademik araştırma yayınlamıyoruz. Görüş ve düşüncemizi kısaca aktarıyoruz. Beğenmeyen oturur yazı yazar. Ahkam kesmenin anlamı yok. Tarafsız bir Yazı yazdık. Ben soruna işaret ettim. Çözümünü gösterdim. Daha ne yapayım!!! Özellikle şunu bir kez daha belirtiyorum. Ayrılmak isteğinin temelleri vardır. Ancak bu temellerin bir kısmı geçersizdir. Vilayetler belirlenirken nasıl bir kural varsa, ilçeler belirlenirken de bir kural var. Herkes kafası istediği İl'e bağlanamaz. Yok öyle şey. Hizmet alamadıklarını söyleyenler, hizmet alanlara da baksınlar. Ülke de bir İl'e bağlı bir yatırım hamlesi değil genel bir hamle var. Olayı çok basite ve bazı şahıslar bağlayanlar da var. Bu da yanlış. Sevdiklerini çalışkan, sevmediklerini tembel gösterenler de var. Adaletli ve tarafsız bir bakış açısı gerek. Konu tartışılsın, ancak kimse takım tutar gibi fanatizme kaymasın, vesselam.

Avatar
maraşın adı temizlenirr 2012-02-07 12:35:13

maraş dışına çıktıgımda bu ayrılmak isteyen ilçe kasaba her neyse maraşın adına bi leke sürüyorlar merkez misin yoksa ilçelerden mi? diye bi soru geliyor merkez diyorum tamam o zaman sorun yok diyorlar aksrayda okuyorum ve pazarcıkta bi aksaraylı polisi şehit ettiler. ve milletin bana bakış açısı değişti. onun yüzüne kim ayrılmak istiyorsa yolverin ayrılsın bizim kafamızda rahat etsin

Avatar
DEMİRKAN 2012-02-07 11:32:36

TÜM MİLLETVEKİLLERİMİZ BU YAZILANLARDAN UTANMALIDIR BENCE. KAHRAMANMARAŞLININ BİR TEK FERDİNİN BİR TEK FERYADINI BİLE HESABA ALMAYAN VEKİLLERİMİZİN DUYARSIZLIĞI İÇNDE DENEYİMSİZ YETENEKSİZ VEKİL VE BELEDİYE BAŞKANLARI TARAFINDAN YÖNETİLİYORUZ. TÜMDEN GAZİANTEP E BAĞLANALIM İNANIN Kİ KAHRAMANMARAŞ 5 SENE İÇİNDE 5 KAT DAHA GELİŞİR. BU VEKİLLERDEN KURTULMANIN YOLU BU BENCE. YETER YA... YETER.

Avatar
Gerek Yok 2012-02-07 11:02:38

Yolu bozuk. Yol lazım. Yol medeniyettir. Merkeze yol lazım. Merkezden ilçeye, ilçeden merkeze gitmek için yollar yıllardır bitmedi. Kahramanmaraşımın Milletvekilleri sanırım bunları görmüyorlar. İlçedeki varandaş diğer ile daha kolay ulaşıyor, neden oraya bağlanmak istediği açık. Saygılar.

Avatar
ADEM 2012-02-07 10:29:59

Yazar efendi gelde Andırına yapılamayan hizmete bak o zaman Andırının neden K.maraştan ayrılmak istediğini anlarsın, masa başından borazan öttürme.Andırının en Yakın Köyü Çiçekli çamurdan ulaşım sağlanamıyor. gel gör araçların altları çamura sürterek ilerlemeye çalışıyor.

Avatar
ŞİMALYILDIZI 2012-02-07 10:17:34

NE HİKMETSE KAHRAMANMARAŞ'IN TÜM İLÇELERİ FERYAT İÇİNDE BUDAMI YALAN DİLİN KEMİGİ YOK KONUŞUR SAGIR OLMAYAN KULAKLARDA BUNU DUYMALARI GEREKİYOR İŞİN ASLI NE İSE MASAYA YATIRILMALI ÇÖZÜMÜ OLABİLECEKLER İVEDİKLE ÇÖZÜLMELİ.
ARİFE TARİF GEREKMEZ.
SAYGILARIMLA.

Avatar
Mehmet 2012-02-07 10:01:59

Yazıyı baştan sona dikkatle okudum ve son derece basit ve maraş gerçeğinden uzak olduğunu söylemek istiyorum. Ayrılmak isteyen Elbistan ve Andırın mı sadece. Afşin yıllardır her ortamda bas bas bağırıyor Kayseriye bağlanalım diye neden sesi duyulmuyor. Nurhak ve Ekinözü çok mu memmun halinden sanıyorsunuz. Bugün nereye giderseniz gidin bir Nurhaklı ve Ekinözülü ki maraş merkezde bile nerelisin deseniz Elbistan'lıyım diyor. Kendinizi 1 dakikalığına Nurhaklı hissedin Önce 40 km elbistana gel sonra 170 km maraşa git hayatınız çile olur. Şimdi Afşin Andırın Elbistan Ekinözü Nurhak Pazarcık (Şekeroba, Narlı) ayrılmak istiyorlar. Sözün bittiği yer ötesi yok.

Avatar
ali 2012-02-07 08:55:15

Bu istekler Kahramanmaraşın milletvekillerinin suratına vurulan bir tokatır bence. Hiç mutlu, karnı tok ve hizmet alan insan böyle saçma sapan istekte bulunmaz. Bu ilçelerimiz hizmet alamamaktadır sekiz millet vekili içinde bu ilçelerin sorunlarını biraz dile getiren mehmet sağlam ve Mesut dedeoğlu diğer millet vekilleri bu ilçelerimize ve ilimize oy zamanı oy için gelmektedirler. Diğer ilçelerimiz ve ilimizin merkezi bu ilçelerden daha iyi değildir onlarda hiç bu devletten hizmet almamaktadır hizmet almadığı gibi bu il daha birde güney doğunun kaçak kullandığı elektirik yükünüde üzerine almaktadır. Kahramanmaraş merkezli biri olarak bende merkezin Antep'e yada Adıyamana bağlanmasını istiyorum ve bu konuda anket yapılsa yüzde doksan bağlanalım antepe çıkar hemen hemen ayı millet vekili sayısına sahibiz ama antepten her dönem bakan çıkıyor bu şehirden iki bakan çıktı şehire o dönemde ne kadar hizmet geldiği ortada ne yapıldıysa o dönemerde yapıldı bir bakanın ne kadar önemli olduğunu gördü. En azından antep yada adıyamana bağlanırsak oradan yapılan bakan sayesinde biraz hizmet gelir ile böyle durmaktan iyidir böyle hiç bir umut yok öyle en azından umut var. Antebe bağlanmak istiyorum sayın yazardan anket yapılmasını bu konuya ön ayak olmasını istiyorum göreceksiniz halkın yüzde sekseni antepe bağlanmak isteyektir merkezde ben çevremdeki 30 kadar insana sordum ikisi hariç hepsi antepe bağlanmanının yaşam şartları ve insanların rahatlıı için daha iyi olacağını düşünüyor. saygılarla

Avatar
mustafa 2012-02-07 08:46:36

AFŞİNDE KAYSERİYE BAĞLANSA NE GÜZEL OLUR..REFERANDUM İSTİYORUZ..

Avatar
ŞİMALYILDIZI 2012-02-07 07:32:17

BU YAZIYI VE TÜM YORUMLARINI OKUDUM VE ORTADA BİR SORUN VAR KANATİ OLUŞTU BİRİLERİ BİZİM SORUNLARIMIZ VAR DİYOR DESEDE BİRİLERİ NE HİKMETSE SORUN YOK DİYOR VE KABULENMİYOR.
İNSANLAR DURUP DURURKEN NİÇİN SORUN YARATSIN ELBİSTANIN İL OLMA SEVDASI, ŞEKER OBANIN KÖMÜRLER BAGLANMA SEVDASININ NERDEN KAYNAKLADIGINI BİLMİYORUM.
ANDIRININ OSMANİYE BAGLANMASI KONUSU İSE TEMAMEN İLDEN YETERİNCE HİZMET ALAMAMALARI. HER DEFASINDA YOL SORUNU ÖNCELİK TAŞIMAKTADIR. ANDIRIN TİCARİ İLİŞKİLERİNİ KADİRLİ OSMANİYE AGIRLIKLI YAPMAKTADIR. OSMANİYE VE KADİRLİ TOPTANCILARININ SERVİSLERİNİ DEVAMLI OLARAK GÖRÜYORUM. KAHRAMANMARAŞLI TOPTANCI DAHA HİÇ RASLAMADIM EVET ANDIRIN KAHRAMANMARAŞIN İLÇESİ O İLÇEDE VE KÖYLERİNDE YAŞAYANLARDA İNSANDIR İSTEKLERİ VAR YOL,SU KALKINMA GİBİ İNSANIN İHTİYAÇ DUYDUGU SORUNLAR İSTEMEKTEDE HAKLIDIRLAR İKDİDARTA %65 OYVEREN BİR İL OLARAKTA BAZI ŞEYLER İSTEMELİDİR. AGLAMAYAN ÇOCUGA MAMA VERMEZLER.
SAYGILARIMLA.

Avatar
Khramn 2012-02-06 23:40:43

Sayın Poyraz bir iki dönem daha belediye başkanlığı yapsın yada yerine aynı kabiliyette insanlar gelip bir iki dönem devam etsinler. Benim canım Maraş'ım köy koskoca bir köy olur hepten ayrılırlar. Kimi Antep'e bağlanır o vakit kimi Kayseri'ye kimi Osmaniye'ye. Olurmu olur. Zaten koskoca bir köye dönmedik mi? Maraş'ta komşu iller gibi gelişse, şehirleşse köyleşmese, ileri gitse, geri gitmese kim ayrılmak ister ?

Avatar
Ahmet Sandal 2012-02-06 23:13:18

Kahramanmaraş ve İlçeleri arasında esasında genel olarak uyum ve birlik var. Ancak Andırın ve Elbistan biraz farklı. Farklı ama haklı mı? Ben bu sorunu gerçekçi bakışla ele aldım. Mesafelerden dolayı bir ayrılma talebi var. Bunun dışında kültürel uyuşmazlık falan filan önemli değil. İlçeler ile İl arasında kültürel ve sosyal uyum olacak diye bir kural yok. Bu açıdan bakmak gerek. Bu açıdan bakılmazsa, yorumlar çoğunlukla hissi oluri sanırım. Gerçekçi olmak gerek. Bu sorun gerçekçi çözümler ışığında bir sonuca varır. Ve çözüm için öncelikle İlçelere yatırım atağı gereklidir. Yorumlara saygım var. Gerçekçi olan yorumlara hem saygım ve hem de o yorumları yazanlara sevgim var. Hayırlısı olsun. Selamlar

Avatar
ilçeli 2012-02-06 22:21:46

işim geregi meslek geregi kmaraş ili dışında illerde görev yaptım hiç bir ilçeli kmaraşa sahip çıkmıyor bazıları direk ilçe ismini bazı ilçeliler andırın yerine kadirli pazarcık yerine entep sadece türkoğullular kmaraşlıyım diyor.hatta kmaraşa hiç gitmemişler.
NEDEN acaba
*** yolu yok şehir girişleri köy girişi
***sporda özellikle futbol koskoca KMS 3 ligde amatörde
***şehir merkezi gecekondu
***imar resmen komedi bi bakıyorsun 10 katlı bina bi bakıyorsun 1 katlı evler terminaldan baksan yürek acısı bi yer
*** festival bile yapamayan il
say say bitmez
kmaraş siyasiler ve yönetenler yüzünden geri gittiği için ilçelerede yazık oluyor

Avatar
gerçekci 2012-02-06 22:06:16

Burada olumsuz yazan, siyasiler,yazarlar aydın insanlar kendine güvenen BABAYİĞİT kmaraştan andırına veya andırından kmaraşa gidebilirmi.
Hemşerim böyle yol hakkarinin ilçelerini bırak köyleriyle bile böyle yol yok. kışın kapalı yazın toz duman hiç bir devlet büyüğüde ileri gelenleride direk gelmiyor osmaniye üzerinden geliyor.ben kmaraştan andırına gitmek kmaraştan istanbula gitmekten daha zor insanın gözü kararıyor.
andırın insanı kafası ağrısa bi kilo elma alsa inşaat malzemesi alsa kadirliye gidiyor.
yolu olmayan ilde ne işi var.andırın kmaraş yolu KARASU istikametinden 50 km bile yok zaten su kanalı döşenirken yol yapılmış yapılsın k.maraşta kalsın.
Eğer andırın osmaniyeye bağlansın ilk 4 vekil kesin andırınlı olur.

Avatar
harlalpı 2012-02-06 21:10:13

toprak maraşın olsunda siz nereye giderseniz gidin

Avatar
yayladağlı 2012-02-06 19:56:17

K.maraş olduğu yerde sayıyor çevre iller onuda bırak güneydoğu illeri kmaraşı 100 katladı.OSMANİYEDE 5 yıl içinde 10 a katlar.

Avatar
cantekin 2012-02-06 18:32:54

andırın osmaniyeye bağlanırsa andırın ilçeliği düşer küçük bir kasaba olur ne kadar güzel olur değilmi zaten andırınlılarada bu yakışır andırınlılar bunu istiyor varmı ötesi

Avatar
ANDIRIN 2012-02-06 17:33:00

kım nederse desın bız k.maraslıyız öylede kalacagız ve ben bır andırınlı olarak osmanıye,ye baglanmak istemıyorum.baglanmak isteyenler gıtsın yerlessın osmanıye,ye olsun bıtsın onlar önce kendı ilçelerine baksınlar

Avatar
ANDIRINLI 2012-02-06 16:53:36

Sayın yazar anlamadığınız şey şu:Andırın osmaniyeye bağlanınca elbetteki metropol olmayı düşünmüyor.Bir şey de beklemiyor.Burada maraşın siyasetçilerin tembelliği umursamazlığı ve tepeden bakışı sözkonusu.maraşın sınırları aksu köprüsünde başlar kılavuzlu köprüsünde biter gibi bir alaycı uslup söz konusu.Mesafede takılma, bertiz kaç km? kaç saatte gidiliyor haberiniz var mı?

Avatar
eDee 2012-02-06 16:28:16

emmimin bir lafı var "çok yediklerinden başları ağrıyi" o misal...

Avatar
Ali 2012-02-06 16:12:54

Elbistan bir İlçe değildir. Resmi olarak ilçe yapılması hiçbirşeyi değiştirmez. Yol, hava, su neyden bahsediyorsunuz neyin sebebini arıyorsunuz.

Avatar
Hacı Omar 2012-02-06 16:02:31

Bizlerde Kahramanmaraş'ın Gaziantep'e bağlı bir ilçe olmasını, devlet imkanları-hükümet icraatlarından ve belediyecilik hizmetlerinden daha kaliteli, daha iyi yararlanmak istiyoruz.Kısaca insana yaraşır şekilde hizmet istiyoruz.

Avatar
Maraşlı ahmet 2012-02-06 15:44:38

Andırında düğünler bir salonda yapılır insanlar birlikte eğlenir oynar Maraşta bu olay farklı,Andırında insanlar 2 duble rakıyı ulu orta içer antep e adana ya kaçmaz,aandırın da kültür seviyesi yüksektir insanlar okur bir yerlere gelirler başka çıkar yolları yoktur,Ben Maraşlıyım orada çalıştım Andırın marasa da osmaniye ye de benzemez,ayrıca andırınlılar maraşlıyım der sorulrursa,keşke pazarcık elbistan buralarda andırın gibi olsa

Avatar
kumralada 2012-02-06 15:32:39

gelen ağam giden paşam.güle güleee...

Avatar
MUSTAFA 2012-02-06 15:32:38

aslında sebep çok ama en önemlisi ve herşeyin nedeni yeterince hizmet almadıklarından olabilir mi anlamıyorum bu kadar ödenek nereye gidiyor çünkü hiçbir hizmet yok şehitdede yok ilçedece beldelerdede k.maraşın ismini değiştimeleri gerek büyük k.maraş köyü syn poyraz akp il başkanı millet vekilleri syn dedeoğlu hariç kendileriyle gurur duysunlar çünkü bir ilin millet vekilleri belediye başkanı il başkanı anca bukadar duyarsız olur anca bukar kulaklarını halktan gelen sese tıkarlar

Avatar
asimziya 2012-02-06 15:04:32

Ahmet Bey,
Öncelikle şık yazınız için teşekkür ediyorum. Andırın-Osmaniye arası 80 km değildir. Andırın Kadirli arası 56 km. Kadirli Osmaniye arası ise 45 km. dir. YAni toplam 100 km. Sadece bunu belirtmek istedim.
Saygılarımla...

Avatar
C.C. 2012-02-06 14:46:02