Kahramanmaraş’ta Radar Alarmı

Kahramanmaraşlı bazı sürücüler bir Facebook sayfasında tespit ettikleri hz kontrol noktalarının yerini fotoğraflayarak paylaşıyorlar. Peki Radar nedir, Radar noktaları nasıl bilinir, radardan kurtulmak mümkün müdür, nerelerde radar var nasıl bilinir?

Kahramanmaraş’ta Radar Alarmı

Kahramanmaraşlı bazı sürücüler bir Facebook sayfasında tespit ettikleri hz kontrol noktalarının yerini fotoğraflayarak paylaşıyorlar. Peki Radar nedir, Radar noktaları nasıl bilinir, radardan kurtulmak mümkün müdür, nerelerde radar var nasıl bilinir?

26 Nisan 2015 Pazar 17:44
Kahramanmaraş’ta Radar Alarmı

Halk arasında “radar olarak da bilinen hız kontrol noktaları sürücülerin başta hız limiti olmak üzere tüm trafik kurallarına uyarak güvenli bir yolculuk geçirmeleri için emniyet güçleri tarafından başvurulan bir denetim sistemi. Sürücüler hız limitini aşmaları durumunda karşılaşabilecekleri cezalardan korunmanın yolunu sosyal medya üzerinde haberleşmekte bulmuşlar.


Peki nedir bu radar?

Şehirler arası yolculuklarda hızlı giden şoförlerin korkulu rüyası radarlardır. Yol kenarına çekilmiş bir arabanın içine yerleştirilen hız ölçüm cihazı, o yol için uygulanan hız üst sınırını aşan araçları tespit eder ve ilerideki çevirme noktasına plaka bilgisini gönderir. Araba çevirme noktasına yaklaştığında güvenlik kuvvetleri tarafından durdurulur. Böylece, hız sınırını aşarak kendisinin ve diğer vatandaşların hayatını tehlikeye atan sürücüye yasalar uyarınca belli bir miktar para cezası kesilir ve ceza puanı karnesine belirlenen miktarda puan eklenir. Sürücü, gelecekte kuralları çiğnemeye devam ederse alacağı yeni puanlar birikir ve belirli bir miktarı aşarsa trafiğe çıkma yasağına kadar varan başka cezalar alması da mümkün olabilir. 

Hal böyle olunca, sürücüler bu kontrol noktalarından haberdar olmak için bir Facebook sayfası kurmuşlar. Sayfa üyelerinin radar olduğunu düşündüğü araçların fotoğrafları paylaştığı sayfannın yaklaşık 5000 üyesi var. 

“Kahramanmaraş radar çevirme kaza” ismini taşıyan topluluk sayfasında sadece radar noktaları değil şehir içi ve şehirler arası yollardaki trafik durumlarına dair çeşitli bilgilendirmeler, uyarılar ve trafikle ilgili meselelere ait yorumlar da paylaşılıyor. 

Üyeler, kaza yerlerinin veya radar olduğunu düşündükleri arabaların fotoğraflarını çekip sayfada yayınlıyorlar. Fotoğrafın üst yazısına da fotoğrafın çekildiği yeri “pazarcık girişi” “bölükeminiler petrol” gibi ifadelerle belirtiyorlar. 

TÜİK raporlarına göre geçtiğimiz yıl trafik kazalarında 3.685 kişi hayatını kaybederken 274.829 kişi yaralandı. Bu kazaların büyük bölümü hızlı giden araçlardan kaynaklanıyor. 

Yükleniyor...
Son Güncelleme: 28.04.2015 07:24
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Asil Kahramanmaraş'lı 2016-06-27 16:25:54

Helal olsun VALLAHİ, vekilimiz sol kroşeyi patlatmış, hiç kimse Ülkemizi ve Askerlerimizi küçük düşüremez, bir bu vekil değil kalbi vatan sevgisi olan tüm vekillerin yumruk atması gerekirdi....

Avatar
:yilmaz 2016-06-27 08:03:06

Gaymak gibi yol yapmış hız limiti 70 sacmalik

Avatar
MUSTAFA 2015-04-29 09:27:32

AMAÇ HIZ YAPMAK DEĞİL HIZ LİMİTİ ÜZERİNE +1 +2 GİBİ BİR HIZDAN DOLAYI CEZA YEMEMEK

Avatar
Ahmet 2015-04-28 20:32:42

PEKİ NEDİR BU RADAR
başlığın altındaki izaha 5-6 yıl belki daha fazla bir zaman önceki radarlardan bahsediliyor. artık hiç çevirmeye gerek kalmadan ceza adresine ( araç plakasının kayıtlı olduğu adrese) geliyor. hatta radar aracı sivil veya resmi olarak yolda seyir halinde bunu da unutmayalım herkese kazasız, cezasız, mutlu ve sağlıklı yolculuklar.

Avatar
ahmet 2015-04-28 20:21:35

Pascha önce ismini yaşadığın (tabi ülkemizi seviyorsan ve benimsiyorsan. o zaman bu ülke diyemezsin) ülkeye ve ana diline uydu. yok dersen de kimse seni zorlayamaz. benimki Türkiye Cumhuriyeti sevdası.
asıl denek istediğim sayfamızı siyasi arenaya çevirme akp K.maraş ta % kaç seviliyor. diğerlerinin toplamı ne kadar herkes iyi biliyor.
siyasi arenaya Dönecekse ADMİN göreve.

Avatar
enver artan 2015-04-28 18:09:20

Kardeşim yeni senayi yolundan tut kavlakliya kadar bölünmüs sehirler arasi yol un Hiz limiti 50-70 araç 3 uncu vitesde 90 ediyor yol git git bitmez

Avatar
Hakan 2015-04-28 17:56:50

Yapılan kolluk uygulamaların trafiği düzenleme gibi bir kaygısı yok. Bütçeye para kazandırmak için yapıyorlar.Onlara böyle talimat veriliyor.Çevre yolunda hız limitinde dolayı o kadar çok araba var ki hız limitinde bile gidilmiyor artık. Bir ışıktan diğerine kadar araba var. Bravo ışıklı çevre yolunu literatüre kattığınız için.

Avatar
Sadettin 2015-04-28 12:07:27

Sayın site yönetimi siz öncelikle ağcalı yokuşunda 50 km hızla gitmeyi nasıl becereğiz bu uygulama nın saçmalığını haber yapın. Sizi alkışlayalım bir de çoğu büyük şehirlerde il trafik koordinasyon hız sınırını güncelledi Maraş ise hala yeryerinde sayıyor

Avatar
pusu 2015-04-28 11:58:18

Radar değil resmen pusu...ağcalı yolu ikisinde radar gördüm rampa indisine radar atiyolar.radar değil pusu...

Avatar
Mehmet Geçinir 2015-04-28 11:38:31

Elbette haklısınız hız limitini asanlarin ve yaşana blicek kazaların önüne geçmeye çalışıyorsunuz iyi güzel bu kazaların olmasını kimse istemez ama hız limitlerine yeni düzenleme yapılması lazım 2000 motorlu bi araçla 70 le gitmek revamidir hız limitini 100 yap 110 yap çok genelde auruculerimiz blincli hangi viraj a kaçla gireceğini bilir demek istediğimiz bilinçli Şoförler yetiştirmemiz lazım ve trafikte bilinçli araba kullanmak lazım radar kurarak bu iş çözülmez

Avatar
Mehmet Geçinir 2015-04-28 11:37:37

Elbette haklısınız hız limitini asanlarin ve yaşana blicek kazaların önüne geçmeye çalışıyorsunuz iyi güzel bu kazaların olmasını kimse istemez ama hız limitlerine yeni düzenleme yapılması lazım 2000 motorlu bi araçla 70 le gitmek revamidir hız limitini 100 yap 110 yap çok genelde auruculerimiz blincli hangi viraj a kaçla gireceğini bilir demek istediğimiz bilinçli Şoförler yetiştirmemiz lazım ve trafikte bilinçli araba kullanmak lazım radar kurarak bu iş çözülmez

Avatar
özgür can 2015-04-28 11:23:43

Biz örgüt kurmadık , hırsızlık yapmadık , kimseyı dolandırmakdık bunlar gıbı bınlerce pis suçlardan hiç birini yapmadık Allaha sükür kaza haberlerimiz olsun radarların yerı olsun burda soylenıyor en azından bırasda olsun kazadan hızdan cezadan uzak durmuş oluruz ... bunun kötü hiç bir yanı yok haber 46 olarak yanımızda olmanızı beklerdık memleketinin insanına sahip cıkman lazımdır onu suclaman lazım degildir kınıyoruz senı haber46 .....

Avatar
kahraman 46 2015-04-28 10:40:05

Yolları ve yol güvenliğini arttırıp hız limitini yükseltmek yerine sürekli ceza uygulanıyorsa vatandaşın buna hakkı vardır

Avatar
? 2015-04-28 08:48:13

83 km hıza 370 tlceza kesiyorlar onlar kendi yaptıklarına baksın. Otoban gibi yolda hız sınırı 70 olurmu?

Avatar
Enes 2015-04-28 08:46:32

Radar demek hızın önüne geçip trafik kazalarını önlemek ama bu iş Maraş'ta farklı bir boyuta gelmiş ticarete çevirmişler Hız kontrol. Noktası deilde sanki bir teröriste pusu atarcasına duruyorlar gücünüz Maraş'a yetiyor biz polisi seviyoruz die bunlar Başımıza geliyor eğer bizde olay çıkaran molotof atan bi halk olsak emin olun radar deil çevirme yapamazsınız yeter artık Allahtan korkun insanlar sabah rızıklarını kazanmaya giderken bu yapılmaz hele şu işlerin bozuk olduğu zamanlar....

Avatar
46 2015-04-28 07:51:04

Daha bu nemi whatsapp radar grubu bilevar 300 dsen fazla katilimci var

Avatar
Mustafa 2015-04-28 01:25:18

Traktör bile 40 km HIZLA gidiyor bunlar arabalara 70 km Hız limiti vermişler bu hakmı Belediye başkanı .emliyet müdürü ..vali .. Polisler vs devletin arabalarının hangisi bu hıZ sınırına uyuyor .. Bu yaptığınıZ haksızlık halkı koyun olarak Görüyorsunuz ayıp ayıp

Misafir Avatar
insaffff 2015-04-28 09:53:28

insanlar çocugunun bi aylık ekmek parasını bu saçma sapan cezalara ödüyor.yazık yahu.biraz insaf.

Beğenmedim! (0)
Avatar
faruk kel 2015-04-28 01:07:25

Suriyelinin barınma giderlerini bizim cezalarımızla ödeyen devlet hız sınırını düşük tutması gayet normal bence... Ayrıca agcalı yoluna radar koymanın bana biri mantiğini açiklasin Allah Aşkina...

Avatar
faruk seker 2015-04-28 00:55:49

Kimsenin malını calmıyoz hırsızlık etmiyoz örgüt üyesi deiliz bıktık artık radar film cezalarında kazandıgımız 3 kurus para oda trafik cezasına gidiyo

Avatar
46 2015-04-28 00:41:36

Admini lütfen kötülemeyelim kendisi sadece radarı bilgilendirip insanların hızlı gitmemesini söylüyor sayfaya kontrol noktalarını kullanıcılar paylaşıyor admin sadece radar var diyor lütfen dikkat edelim buna. Adminin radar bildirmesi insanların yavaş gitmesini sağlıyor bu kadar abartılıcak bi durum yok

Avatar
kürşat 2015-04-28 00:12:44

örgütleşme değil,sadece haberleşme,para kolay kazanılmıyor.kazandığımızı da 80km hız ile 190 tl olarak devlete mi verelim...80km hız çevre yolu için aşırı hız değil ama dünya kadar ceza yazılıyor. antepte bile çevre yollarında 89 a kadar müsade ediliyor.

Avatar
Radar ibo 2015-04-28 00:09:41

Mükemmel bir hareket bu, örgüt değil. Polat Alemdar'ın dediği gibi ; Çok iyi oldu güzel oldu çokta iyi oldu

Avatar
Berkay 2015-04-28 00:08:03

70 le çevre yolunda hız limitimi olur trafiğin sabah akışı zaten 100 rampa aşağı iniyorsun zaten ! Helal olsun o sayfanın adminine ...

Avatar
mehmet Ç 2015-04-28 00:06:43

Amaç sadece radarı görünce yavaşlama değil diğer trafik Konuları kazaları gibi konular paylaşılıyor ve yoruma Açılıyor bence harika bir dayanışma ve bilgi alışverişi oluyor

Avatar
Horsaik 2015-04-27 23:43:47

Helal olsun, gayet mantıklı ! Buda bir hizmet, insanları uyararak kaza ve cezaya engel oluyorlar.

Avatar
Ehliyetsiz Sürücü 2015-04-27 23:41:06

Sizene la Toplaniriz

Avatar
fatih 2015-04-27 23:36:27

Ben böyle trafik kuralı istemiyorum70 hız sınırı olurmu bunların amacı farklı nekadar hız sınırını düşük koyarlarsa okadar cok ceza keserler bunlar milleti soymak başka hiç bir anlamı yok.Amarikada oto yola uçak indiğini biliyormuydunuz.

Avatar
... 2015-04-27 23:33:29

Özgür medya Özgür haberleşme sizene kardeşim haber mi yoktu başka bumu batdı ?

Avatar
tolga keçeli 2015-04-27 23:31:24

Yav admin sen önce radarın insanları tuzağa düşürerek kesilen ceza demek olmadığını anlat.. Millete pusu kurup ceza kesmek ne kadar adil ve önleyici olabilir.. Trafikte o kadar usulsüz ve kazaya sebebiyet verecek durum var.. Maraşta heryer çukur.. Düşmeyelim diye neredeyse kaza yapacak oluyoruz hatta düştüğümüzde de kaza atlatıyoruz.. Sen bir zahmet gitte onları haber yap..! Siteyi inşAllah daha da çok kişi destekler de millet saçma sapan parasını yedirmez.. Tuzaklara da düşmez..!

Avatar
mustafa ceylan 2015-04-27 23:23:16

Bu gibi toplulukları iş piyonla ya çağımıza madem medyasınız seslerini duyurun böyle saçma uygulamaları haber yapın amaç sadece ceza yazmak insan güvenliği hikaye bu haberi yapan arkadaş agcalı yokuşunu 50 ile kayseri yolunda da ( çift şeritli yol ) 70 le neden gidildiğini haber yapsın

Avatar
Sorumsuz insanlar 2015-04-27 23:10:15

Radarla her türlü olağan üstü kontoller sağlanıyor bu paylaşım yapanlar farzedinki arabanız çalındı bu aracı nasıl bulacak emniyet güçleri hiç düşünüyormusunuz gerek kameralar gerek cevirmeler gerek ceza hepsini bu halk için sağlıklı huzurlu yaşam için bilinçsiz insan çok Allah sonumuzu hayırlı etsin.

Misafir Avatar
Asıl sorumsuz sensin ! 2015-04-28 08:45:56

Asıl sorumsuz sensin kardeşim. Ya araç kullanmıyorsun ya da psikolojik sorunların var. Ne anlatıyorlar burda anlayabildin mi ?

Beğenmedim! (0)
Avatar
halil 2015-04-27 22:58:59

Millet gecim derdinde radardi film di kemerdi canindan bezdi bu kadar cezaya endeksli uygulama olurmu ya...

Avatar
regaib murat 2015-04-27 22:58:27

Ya camlik çevre yolu 50 km sekerdere 50 km BN yetkili servis calisaniyim zaten şehirde en büyük silinti trafik akmiyor aksam mesai bitimi trafik tikaniyor 50 km ile de gidersek vayy halimize

Avatar
serkolist 2015-04-27 22:53:06

Maksat yavaş gitmek değil mi onları görüyoruz yavaş gidiyoruz cezadan kuruluyoruz daha ne istiyorsunuz bırakın artık böyle şeyleri haber 46 burada sizlerin halkın tarafında olmanızı bekleriz

Avatar
ede 2015-04-27 22:50:18

Bence yapılan uyarılardan sonra kimse hız yapmıyor ve daha dikkatli araba kullanılıyor daha önce hız yapılan yolda bu sayfayı kullanan kişiler hız yapmıyor bence bu sayfalar zararlı değil yararlı

Avatar
radarcı 2015-04-27 22:49:01

Artık çevirme yapmıyorlar plakaya gönderiyorlar hem artık sabit değil gezici radar da var.

Avatar
sadi 2015-04-27 22:43:48

Bence güzel bir sayfa. Sadece para cezasından kurtulmak olarak bakmamak lazım. Paylaşımları okudukça bir müddet sonra hız limitlerine ister istemez uymaya başlıyorsun. Bu arada bence hız limitlerinin revize edilmesi lazım. Üniversite çevre yolunun 90 à çıkarılması iyi olur. Bir önerimde trafiğin yoğun olduğu saatler ile diğer saatlerde farklı hız limitleri uygulanabilir. Örneğin sabah akşam saatlerinde Max 70 diğer saatlerde Max 90 şeklinde...

Avatar
maraşlı 2015-04-27 22:41:29

Valla kapıyı kırıp odun ettik.. Her 100 metrede bir ışık var zaten birde radar üstüne radar yapcak bisey yok

Avatar
radar 2015-04-27 22:31:36

Sayın haber46 çalışanları sayfaya ii arastirin ben sadece radar paylaşımı yapiyorum. Cevirme ve uygulamaları paylasmiyorum. Sayfayı ilk kurdugum siralarda paylasiyorduk. Ama sonradan cevirmeleri paylasmak dogru olmayacagini düşünerek paylasmiyorum. Lütfen haberinizi duzeltiniz. Bu tür sayfalar turkiyenin 81 ilinde mevcut bunu haber yapmanıza bir anlam bulamıyorum.

Avatar
46 2015-04-27 08:55:26

ewet sadece ceza yememek için birlik beraberlik içinde sosyal medyada haberleşiyoz örgüt degiliz ;)

Misafir Avatar
Soner akpınar 2015-04-28 00:03:39

kardesım bu konuda devlette hiç vicdan yok 350 TL ceza odedım yazık degılmı bize Hz limitim 105 ti

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
pascha 2015-04-28 00:02:06

Her Akşam Akplilerin cezalarinin silindiği ülkede vatandaş da kendi çözümünü bulmak zorunda.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
taha... 2015-04-27 22:58:53

H46, devlet zaten vatandaşına tuzak kuramaz, bu nedenle radarı haber etmek durumundadır. Bu sayfa yasa dışı birsey yapmıyor vatandaşı uyarıyor.

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
ercan saman 2015-04-27 22:55:27

örgüt değil sadece arkadaşlarımızı uyarıyoruz neden durduk yere 300 veya 500 ceza yesin insanlar o paraya 10 gün çalışıyor

Beğenmedim! (0)
Misafir Avatar
fatih 2015-04-27 22:39:54

kardeşim sürekli arabanın üstündeyiz asgari ücretle çalışıyoruz 3 ceza yesen 4 yü ödeyecek para yok biz ne yiyelim ne içelim

Beğenmedim! (0)

banner122

banner215

banner124

banner154

banner126