Eğitim–Sen Adana Şube Başkanı Ahmet Karagöz, Adana Milli Eğitim Müdürlüğü’nün il içi atama sonuçlarını neden açıklamadığını sordu.

Karagöz, yaptığı açıklamada, öğretmenlerin 2015 yılı il içi isteğe bağlı yer değiştirme işlemlerinin Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği doğrultusunda belirlendiğini hatırlattı. Karagöz, "İl içi yer değiştirme başvuruları 20-26 Mayıs 2015 tarihleri arasında alınacak. Atamalar valiliklerce 29 Mayıs 2015 tarihine kadar sonuçlandırılacak. Ataması yapılanların ilişik kesme işlemleri 15 Haziran 2015 tarihinden itibaren başlatılacaktı." dedi. 29 Mayıs 2015 tarihinde il içi isteğe bağlı yer değiştirme sonuçlarının Bakanlık yetkilileri tarafından 1 Haziran 2015 tarihinde açıklanacağı duyurusu yapıldığını aktardı.

Türkiye genelinde şu an itibariyle 73 kentin sonuçları açıklamasına rağmen Adana İl Milli Eğitim Müdürlüğünde herhangi bir açıklamanın yapılmamasının kendilerini şaşırtmadığını dile getiren Karagöz, açıklamasında şu ifadelere yer verdi: "İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa gibi büyük iller isteğe bağlı yer değiştirme sonuçlarını ilan etmelerine rağmen ilimizde kendini ‘CEO olarak’ tanımlayan Milli Eğitim Müdürü isteğe bağlı yer değiştirme bilançosunu açıklayamadı. Milli Eğitim Müdürlüğünün sonuçları bu kadar geciktirmesinin iki nedeni vardır. Birincisi bu işleri yapabilecek teknik donanıma sahip personel yok. Ya da ki en büyük endişemiz, birilerinin taleplerini karşılamak için ek mesaiye ihtiyaçlarının olmasıdır. Sonuç olarak CEO’nun bu il içi isteğe bağlı yer değiştirme işini, muhasebesini bilmediğidir. Konuya ilişkin tatmin edici bir açıklama yapılarak, sonuçların bir an önce İl Milli Eğitim sitesinde yayınlanmasını talep ediyoruz."